spil og fladskærm ...
Fra : rasmus carlsen

Dato : 30-08-02 09:55

Jeg overvejer at få mig en fladskærm - men hvordam ser for ex. CS ud på
sådan en fald tingest??

ras

Fra : Thomas hansen

Dato : 30-08-02 19:27

"rasmus carlsen" <rasmus.carlsen@tdcadsl.dk> wrote in message
> Jeg overvejer at få mig en fladskærm - men hvordam ser for ex. CS ud på
> sådan en fald tingest??
>
> ras

Jeg har fornyligt samlet en maskine med en 15" lcd skærm. Han skulle ikke
bruge den til spil men jeg ville alligevel lige forsøge at se hvordan det så
ud. Og til min store overraskelse leverede den et helt skarpt billede uden
slør eller forstyrelser. Det eneste du skal tænke på er at det grafikkort du
har skal kunne køre spillet i skærmens naturlige opløsning. De fleste 15"
LCD skærme køre 1024/768 så det nytter ikke med at gammel grafikkort som
ikke kna lever nok fps i den opløsning. Det er nok ikke noget problem i CS
men i nyere spil skal der er hurtigt kort til at køre flydende i 1024/768.
Skærmen jeg købte til ham var fra NatComp, jeg kan ikke se den på edbpriser
nu så jeg ved ikke om den sælges mere.

/Thomas

Fra : Palle Jensen

Dato : 30-08-02 20:56

> Det eneste du skal tænke på er at det grafikkort du
> har skal kunne køre spillet i skærmens naturlige opløsning.

Det er efter min mening ikke rigtigt. Jeg har en 17'' fladskærm, som
kører 1280x1024, og jeg kører aldrig spil i den opløsning.
Problemerne ses ikke på sammemåde som når man skifter til en anden
opløsning i windows miljøet... Der ser det mudret ud... Men ikke i
spil. Jo altså hvis det er et spil hvor der er en masse småt skrift..
Men det er der nu sjældent i action spil

Fra : Simon Kamber

Dato : 30-08-02 22:42

On Fri, 30 Aug 2002 10:55:10 +0200, "rasmus carlsen"
<rasmus.carlsen@tdcadsl.dk> wrote:

>Jeg overvejer at få mig en fladskærm - men hvordam ser for ex. CS ud på
>sådan en fald tingest??
Hvis den udelukkende er til spilbrug vil det nok stadig være smartere
at købe en "gammeldags" skærm. Evt. 19". Denne giver et mere klart
billede i opløsninger som skærmen ikke lige er designet til og nogle
mener at fladskærme giver mere uskarpe biller i situationer med meget
bevægelse, har dog ikke selv prøvet det sidste.
--
Simon "Black" Kamber
ved email, fjern REMOVETHIS fra adressen

Fra : rasmus carlsen

Dato : 31-08-02 12:10

ok - mange tak allesammen.

Jeg ville jo også helst købe en almindelig 17 eller 19 tommer (i øjeblikket
bruger jeg min gamle 15 tommer fra 1997), men jeg har fået et pladsproblem
og vil derfor gerne have en fladskærm.

Mht. grafikkortet har jeg et Nvidia 32 mb ...

Jeg tror jeg tager chancen og køber en faldskærm ...

ras

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 31-08-02 16:55

rasmus carlsen wrote:
> ok - mange tak allesammen.

SNIP

> Jeg tror jeg tager chancen og køber en faldskærm ...

En faldsk.....?! Hov, nej, vent lige..! Kom tilbage....!!

-Sune

Fra : rasmus carlsen

Dato : 31-08-02 17:23

> En faldsk.....?! Hov, nej, vent lige..! Kom tilbage....!!

ja det var jo det jeg sagde ... tage chancen og købe en faldskærm ... man
ved jo aldrig om den folder sig ud.

ras

Fra : Peder

Dato : 31-08-02 16:44

Hvis du skal bruge en fladskærm til spil er det vigtigt at du køber en
med en lav responstid. Hvis responstiden er større end 25 ms
forekommer der ofte slør i f.eks. CS. Det er også en god ide at se
hvor god skærmen er til at gengive kontraster. Nogle skærme er meget
dårlige til at gengive mørke kontraster og derfor bliver mørke
omgivelser nogen gange helt sorte. Der er en udmærket test af
forskellige fladskærme på

http://www4.tomshardware.com/display/02q1/020114/index.html
http://www4.tomshardware.com/display/02q1/020322/index.html
http://www4.tomshardware.com/display/02q2/020429/index.html
http://www4.tomshardware.com/display/02q3/020709/index.html

Hvis det skal være en 15 tommer fladskærm ville jeg til spilbrug nok
vælge en Eizo L365.

-Peder

Fra : rasmus carlsen

Dato : 31-08-02 17:23

> [...]
> http://www4.tomshardware.com/display/02q3/020709/index.html
>
> Hvis det skal være en 15 tommer fladskærm ville jeg til spilbrug nok

tak!

ras