Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Valg af filmscanner.
Fra : Jakob S. Køster

Dato : 30-08-02 08:23

Hej NG igen.

Har efterhånden gennemtrawlet netttet for infortioner om filmscannere og er
kommet frem til følgende modeller der lyder interessante.
Samme scanner får under flere navne - hvad skal man vælge?

Kodak
http://www.kodak.dk/cgi-bin/webCatalog.pl?section=&cc=US&lc=en&product=KODAK
+PROFESSIONAL+RFS+3600+Film+Scanner
aka
Reflecta RPS 3600 professional http://cgi.reflecta.de/produkte/rps3600/

Microtek Filmscan 3600
http://www.microtek.nl/Product.php?ThisPage=Scanners&Product=Detail&P_Id=45
aka
Primefilm 3600PRO http://www.scanace.com/en/product/3600pro.php
aka
Reflecta ProScan 3600 http://cgi.reflecta.de/produkte/proscan/

Eller er der modeller jeg har overset - og jeg har ikke råd til en Imacon
Flextight photo - men det ku´ være fedt.

/Jakob

Fra : Per Bruus

Dato : 30-08-02 10:54

"Jakob S. Køster" <jsk@get2.SPAM.net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kommet frem til følgende modeller der lyder interessante.
> Samme scanner får under flere navne - hvad skal man vælge?

prøv at kigge i dk.marked.privat.foto
Der er en fyr der sælger en brugt Nikon Coolscan LS4000ED
til 6500,- , jeg tror nok jeg ville vælge denne.

vh
Per

Fra : max

Dato : 30-08-02 12:18

> [...]
> >

> prøv at kigge i dk.marked.privat.foto
> Der er en fyr der sælger en brugt Nikon Coolscan LS4000ED
> til 6500,- , jeg tror nok jeg ville vælge denne.

Det lyder som et kanon tilbud..!
max

Fra : Michael Hemmingsen

Dato : 30-08-02 17:35

Hej Jakob

Jeg så at du leder efter en god scanner.
Jeg hat et stk. Nikon Coolscan LS4000 ED. Jeg har scannet ca 30 ruller film
med den. Den leveres i original indpakning med alt hvad der medfølger.
Jeg sælger den da jeg ikke mere har nogetat bruge den til, og er gået over
til digital fotografering.

Prisidé 6500 kr.

Hvis du er interesseret så send lige en mail. Jeg bor forresten i Birkerød,
jeg ved ikke lige hvor du bor, men det finder vi sikkert ud af hvis du er
interesseret.

Med venlig hilsen

Michael Hemmingsen

Fra : Jens Olsen

Dato : 30-08-02 21:59

On Fri, 30 Aug 2002 18:34:52 +0200, "Michael Hemmingsen"
<skovkatte@mail.dk> wrote:

> [...]
>jeg ved ikke lige hvor du bor, men det finder vi sikkert ud af hvis du er

Den er meget god, men mail-adressen virker jo ikke

Jens

Fra : Kim Jeppesen

Dato : 30-08-02 20:03

"Jakob S. Køster" <jsk@get2.SPAM.net.dk> wrote in message
> Eller er der modeller jeg har overset - og jeg har ikke råd til en Imacon
> Flextight photo - men det ku´ være fedt.

Ja, du har da helt bestemt overset Canon FS4000US - usb/scsi interface -
4000 dpi - 42 bit - FARE (svarer til Nikon´s ICE som fjerner støv og
ridser) - 4,2 i D-max - medfølgende aps-film adapter - alt dette til kun
7.000 kr. Det er kanon-billigt - har selv lige købt den og den er
imponerende.

Havde selv kig på en brugt LS4000 - men prisen var (for) lav og jeg fik ikke
svar på nogle (meget) simple spørgsmål - så jeg valgte istedet Canon med
næsten samme specifikationer, fabriksny, 24 måneders garanti og til næsten
samme pris.

Mvh Kim

Fra : max

Dato : 31-08-02 09:00

> [...]
> næsten samme specifikationer, fabriksny, 24 måneders garanti og til næsten

Hej Kim - Den lyder god, Canon scanneren, tillykke med den..!
I mange år var der reelt kun Nikon og Polariod at vælge imellem,
det er godt at se priserne er kommet så langt ned og kvaliteten er
oppe.. på næsten tromlescanner niveu..
mvh max