Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Bingo foto? NIX!
Fra : Jakob S. Køster

Dato : 30-08-02 08:17

Hej NG.

Skulle have fremkaldt 16 film efter et par weekender med en masse billeder
og valgte bingo i ballerup, da det er tæt på.
MEN;

da jeg fik filmene var samtlige billeder underbelyst og der var gule kanter
på papirbillederne

OG

CD´erne jeg bestilte med var med alt for høj kontrast, for meget lys, med
ridser foran en del af negativerne, i forskellige printet størrelse (og nej,
jeg mener ikke i forskellig opløsning, men nogle af billeder i max opløsning
var 10*15 printet size, mens andre er 31*57) og så var det ikke 24bit farve
som skrevet i reklamen men kun 8bit.

Så jeg gik ud til bingo igen i min glade tro at jeg kunne aflevere mine
negativer igen - men ak nej - de skal have cd´er, negativer samt alle
billeder igen (fedt med billederne når de er sat i 400 billeders mapper og
jeg har brugt 3 kamerahuse da jeg tog billederne - så tager det en evighed
at hive billedet ud af mappen, finde det på det respektive image-print og så
i den rigtige ud af de 16 poser.)
Og så er det ikke særligt rart at sende negativ til en kundeservice der
plejer at være et par uger om det - de skal jo nødig blive væk.

Moralen - brug ikke bingo foto (og jeg ved godt det ikke er deres skyld, men
deres tyske samarbejdspartner er en flok amatører)

Jeg vælger colorgruppen næste gang. Fremkaldelse samme dag incl. billeder OG
cd med 8mb filer - 162,50kr.

/Jakob

Fra : Steen F.

Dato : 30-08-02 17:35

"Jakob S. Køster" <jsk@get2.SPAM.net.dk> skrev i en meddelelse
[snip]
> Jeg vælger colorgruppen næste gang. Fremkaldelse samme dag incl. billeder
OG
> cd med 8mb filer - 162,50kr.

Hvem er colorgruppen?

--
MVH
Steen

Ved svar på e-mail: Husk at fjerne NOSPAM og afslut med .com
HJÆLP!! Århus Festuge 1997: Hvem er musikeren på billedet?
Se link: http://home1.stofanet.dk/happyhome/aarhus/

Fra : Morten

Dato : 30-08-02 22:00
Fra : Palle Jensen

Dato : 31-08-02 07:16

> da jeg fik filmene var samtlige billeder underbelyst og der var
> gule kanter på papirbillederne

Det eneste jeg undrer mig over i dit indlæg, er at du efter at
havenoteret ovenstående går hjem og sætter hele lortet ind i et
album, og SÅ klager bagefter? Hvorfor reagerede du ikke med det
samme?

Udover det er jeg glad for Bingo Foto..

Fra : Jakob S. Køster

Dato : 31-08-02 10:22

fordi der var arrangeret billedaften med en hel del bryllupsdeltagere... -
og fordi man ikke har mulighed for at gennemse samtlige 592 billeder og
vurdere dem i en fotobix - endsige sammenligne de 592 billeder med
indholdet på cd´erne - det tager sgu´ tid.

/Jakob

Fra : WebCat

Dato : 02-09-02 10:05

8 bit billeder er typisk Sort/Hvide. Det du henviser til er sikkert 8 bit
farvedybde, det vil sige 3 farver med 8 bit farvedybde = 24 bit faver. Og
digitale billeder har ikke nogen størrelse, kun et antal pixels. At der var
ridser dårlig kontrast og lys den er sikkert god nok. Og moralen af
historien køber jeg også gerne.

Fra : Jakob S. Køster

Dato : 02-09-02 12:47

mht. størrelse - jo - for hvis nogen er i 75 dpi og andre er 256, så er der
en størrelsesforskel - og den med farve -der blev jeg klogere...
/j

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 02-09-02 13:58

Jakob S. Køster skrev:

> mht. størrelse - jo - for hvis nogen er i 75 dpi og andre er
> 256, så er der en størrelsesforskel - og den med farve -der
> blev jeg klogere... /j

Størrelsesforskellen kommer først ved udskrift - og det er først
ved udskrift at man begynder at regne i dpi (dots per inch). Et
digitalt billede er opbygget af et antal pixels i højden og bredden
- fx 1600 x 1200.

Skal billedet vises på en skærm afhænger den viste størrelse (når
billedet er skaleret til 100 %) af
a) skærmens fysiske størrelse
b) opløsningen på skærmen (fx. 1024 x 768)

Et billede i 1600 x 1200 vil fylde godt 1½ gange skærmens bredde
(uanset om det er en 17" eller en 21" skærm).

Skal billedet printes afhænger udskriftsstørrelsen af:
c) Udskriftsenhedens (printerens) opløsning - der måles i DPI.

Skriver man et 1600 x 1200-billede ud i 200 DPI vil det fylde
1600/200 = 8 tommer i højden (ca. 20 cm).

--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)

Fra : Jakob S. Køster

Dato : 02-09-02 16:44

det er også lige præcis udprintningsstørrelsesforskellen (langt ord!) der er
problemet. Det er selvfølgelig intet problem at ændre størrelsen, men hvis
det drejer sig om at printe 400 billeder, hvoraf halvdelen skal resizes, så
tager det tid..

/j

Fra : WebCat

Dato : 03-09-02 07:42

Hvem kunne også finde på at printe 400 billeder ud på sin printer ?? Få dem
dog lavet hos fotohandleren, det er billigere, hurtigere og bedre.