Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Du,r cardreader via floppy ?
Fra : Sven. F. Varmdorf.

Dato : 30-08-02 08:07

Hej i foto NG

Syntes umiddelbart at en floppy indstik pic. CF card reader (kun til min bærbare)
kunne virke "tiltalende at have med i byen"
da man (jeg) jo så slipper for "bøvlet at fumle" med externe enheder,,,

Men - men - men ...
Bliver det "total afrivnings kalender" når/hvis pic. data indlæses via floppy drev ? ? ?

Et par bruger erfaringer ville komme handy ind.
På forhånd TAK

- - -
Med Venlig Hilsen
Sven. F. Varmdorf.
sveva@sveva.dk

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 30-08-02 09:33

"Sven. F. Varmdorf." wrote:

> Men - men - men ...
> Bliver det "total afrivnings kalender" når/hvis pic. data indlæses
> via floppy drev ? ? ?

Ja det er en sen affærre - og en floppydisk adaptor kan max ta' 64 Mb
kort, køb i stedet en PCMCIA adapter, de fås for ca. 300 kr. og her går
overførslen af billeder lynhurtigt.

Fra : Sven. F. Varmdorf.

Dato : 30-08-02 10:00

Hej Niels ....

Havde det godt på "fornemmeren" ...

Kan jeg ikke, min bærbare har kun et Pca-stik,,,
og det er "optaget" af et Lan-Modem card....
Og jeg magter ikke W98 detection af ny hardware ved evt. "rundbytning"

Så det bliver (desværre) nok at slæbe en extern reader med
Men TAK anyway

- - -
Med Venlig Hilsen
Sven. F. Varmdorf.
sveva@sveva.dk

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 30-08-02 10:24

"Sven. F. Varmdorf." wrote:

> Kan jeg ikke, min bærbare har kun et Pca-stik,,,
> og det er "optaget" af et Lan-Modem card....
> Og jeg magter ikke W98 detection af ny hardware ved evt. "rundbytning"

Det er normalt ikke det store problem at veksle mellem forskellige typer
PCMCIA kort, de kræver jo ikke speciel software eller drivere, og det
tager jo et øjeblik at sætte et andet PCMCIA kort i en bærbar.

Fra : Steffen Poulsen

Dato : 30-08-02 16:40

"Sven. F. Varmdorf." <sveva@mail.dk> wrote in message

> [...]
> kunne virke "tiltalende at have med i byen"
> da man (jeg) jo så slipper for "bøvlet at fumle" med externe enheder,,,

En USB cardreader var en tredje mulighed. Køber du en af de smarte "læser 5
forskellige formater"-ting er du rimeligt all-round sikret

mvh Steffen