MS Windows
briani 27239
Genoprettelseskonsollen.
Fra : Mikael L

Dato : 30-08-02 07:48

På Xp cden ligger der en genoprettelseskonsol. Hvor kan man finde
information om brug af den?
Jeg havde følgende problem på et tidspunkt. En virus eller et eller anden
slettede config.sys filen, så xp ikke kunne starte, herefter blev jeg nød
til at lave en ny installation. Kan det gøres nemmere med
genoprettelseskonsollen.
(Kender fixboot osv.)

Fra : Ole C

Dato : 30-08-02 09:30

Mikael L skrev blandt andet:

> På Xp cden ligger der en genoprettelseskonsol. Hvor kan man finde
> information om brug af den?

I den danske udgave kaldes det Systemgendannelse - og det ord giver en
masse oplysninger under Start>Hjælp og support.

> Jeg havde følgende problem på et tidspunkt. En virus eller et eller
> anden slettede config.sys filen, så xp ikke kunne starte.

Det kan ikke være årsagen, for XP bruger ikke config.sys.
Men det burde kunne lade sig gøre at boote på WindowsXP-CD'en og så
reparere installationen derfra.

--
vh
Ole C

Fra : Ole C

Dato : 30-08-02 09:40

Mikael L skrev blandt andet:

> På Xp cden ligger der en genoprettelseskonsol. Hvor kan man finde
> information om brug af den?

Jeg misforstod dig nok - men også Genoprettelseskonsol forklares
grundigt under Start>Hjælp og support.

--
vh
Ole C

Fra : Edmund

Dato : 30-08-02 11:06

Mikael L skrev:

> [...]
> anden slettede config.sys filen, så xp ikke kunne starte, herefter
> blev jeg nød til at lave en ny installation. Kan det gøres nemmere med

Jeg tror nu ikke at en manglende config.sys giver problemer i en ren XP
installation.

Du starter genoprettelseskonsollen og kopierer

COPY X:\i386\NTLDR C:
COPY X:\i386\NTDETECT.COM C:

fixboot
og måske fixmbr, jeg ved ikke om fixboot indeholder fixmbr, ved du det.
bootcfg /add

--
Mvh Edmund