> Det er egentligt meget mærkeligt. En gang i mellem kunne jeg godt tænke
mig
> at se når de laver disse tests (hvis de overhovedet laves), hvis jeg
skulle
> have lavet en sådan test ville jeg gerne være tilstede. En kunde kommer
ind
> i butikken og siger "min computer vil ikke starte". Fint vi tester den
lige,
> siger ekspedienten. 3 dage senere kommer kunden ind i butikken igen og får
> beskeden "din computer virker fint, vi har ikke observeret nogen fejl, det
> bliver lige 400 kr for at få testet den". Kunden kommer glad hjem og
sætter
> computeren til, den vil ikke starte. Her spørger jeg mig selv hvad strøm
> bruger butikken siden computeren kan køre uden fejl her, men ikke viser
tegn
> på liv hos kunden?
Nu skal jeg ikke udtale mig om andre forretninger, men jeg ved at computeren
er blevet testet i dette tilfælde. Jeg kan ikke helt huske hvad program de
brugte
men det er vist nok noget med "24 hour burn in test" eller bare "burn in
test" ...
Computeren får lov til at stå og passe sig selv mens den laver udregninger.
De fejl jeg kunne forestille mig en "burn in test" vil kunne opdage er fx.
overophedning af cpu, fejl på ram-klodser, ustabil eller for lille
strømforsyning,
harddisk-fejl, osv...
Dog tror jeg ikke testen vil kunne finde evt. fejl i Windows.
Så hvis maskinen kører ustabilt, så kan man vel lige så godt selv prøve at
køre en test, istedet for at smide 400,- i lukommet..
mvh
Lars
--
-------------------------------------
lovegreen AT it DOT dk
-------------------------------------