Q: spil a la Tekken til pc
Fra : Rasmus Olesen

Dato : 30-08-02 00:59

er der nogle der kan nogle titler på spil der mindre om tekken til pc, da
jeg ikke har nogle playstation og er helt vild med den genre

Fra : Henrik Grønnemark Je~

Dato : 30-08-02 09:50

Der er pc spil i "Beat 'em up" genren men de er ikke særligt gode, og det
er vist mange år siden der sidst er kommet spil af den type til pc, jeg
mener at Mortal Kombat IV er ok, men ellers skal du nok have en konsol...

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 30-08-02 12:31

Rasmus Olesen wrote:
> er der nogle der kan nogle titler på spil der mindre om tekken til
> pc, da jeg ikke har nogle playstation og er helt vild med den genre

http://www.emuhype.com

Zinc-emulatoren emulerer Namco og Capcom spil på Playstation-baseret arkade hardware.

Alt hvad du skal bruge findes på http://www.emuchina.com

God jagt

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 30-08-02 12:58

Sune Mika Salminen wrote:
> [...]

Hvis du kan lave nogle "sikkerhedskopier" af dine venners Playstationspil, kan du bruge dem med ePSXe, den bedste PSX emulator overhovedet, og den er oven i købet gratis.
http://www.epsxe.com/

Jeg anbefaler disse plug-ins:

Grafik-plugin: http://home.t-online.de/home/PeteBernert/
Hvis du har et Nvidia kort, så brug hans OpenGL plug-in for bedste resultat.
Lyd-Plugin (Eternal SPU): http://www1.odn.ne.jp/psx-alternative/
CD Plug-in (ikke strengt nødvendigt, men det er det bedste : http://sapu.ngemu.com/index_e.html

Post her i gruppen hvis du løber ind i problemer

-Sune

Fra : Rasmus Olesen

Dato : 30-08-02 22:50

"Sune Mika Salminen" <not_real@fakeantispamemail.dk> wrote in message
Sune Mika Salminen wrote:

> [...]

CD Plug-in (ikke strengt nødvendigt, men det er det bedste :
http://sapu.ngemu.com/index_e.html

Post her i gruppen hvis du løber ind i problemer

mange tak for hjælpen.
hvor finder jeg en bios til den det mangler jeg

Fra : J.Dredd

Dato : 31-08-02 04:30

...Snip
> -Sune
>
> mange tak for hjælpen.
> hvor finder jeg en bios til den det mangler jeg

Jeg har fundet nogle gode her.
http://www.geocities.com/psxemulators/

Hvordan sætter man farten ned.. Prøver at spille spyro 3 men det er sku lidt
svært når han løber 15 gange hurtigere end normalt..

Mvh
J.Dredd

---

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 31-08-02 06:16

J.Dredd wrote:
> [...]
>
> Hvordan sætter man farten ned.. Prøver at spille spyro 3 men det er
> sku lidt svært når han løber 15 gange hurtigere end normalt..

Hvilket grafik plug-in bruger du? Er det en PAL eller NTSC kopi du har?
Pal=50 fps, NTSC=60 fps. Slå Vsync fra...Måske

-Sune

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 31-08-02 06:18

Sune Mika Salminen wrote:
> J.Dredd wrote:

Snip

> Hvilket grafik plug-in bruger du? Er det en PAL eller NTSC kopi du
> har? Pal=50 fps, NTSC=60 fps. Slå Vsync fra...Måske

Og husk at bruge en europæisk BIOS til PAL spillene og en amerikansk til
NTSC spillene...!

-Sune

Fra : Svend Emil

Dato : 01-09-02 07:00

> Og husk at bruge en europæisk BIOS til PAL spillene og en amerikansk til
> NTSC spillene...!

Jeg kan godt bruge lidt hjælp til at sætte programmet op!
Det kun video-delen, som jeg mangler, men der ligger ikke noget plugin, og
jeg har umiddelbart ikke set det under de links der er sendt her i gruppen!!

Hjælp vil blive modtaget med kyshånd.
--
--- Svend Emil (o: ---

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 01-09-02 10:50

Svend Emil wrote:

> [...]
> Det kun video-delen, som jeg mangler, men der ligger ikke noget
> plugin, og jeg har umiddelbart ikke set det under de links der er

Her er den, skåret ud i pap :)
http://home.t-online.de/home/PeteBernert/#Pete's%20Windows%20GPUs

-Sune

Fra : Svend Emil

Dato : 01-09-02 11:37

> Her er den, skåret ud i pap :)
> http://home.t-online.de/home/PeteBernert/#Pete's%20Windows%20GPUs
>
> -Sune

Har fået hentet så jeg kan spille spillene, men har han også "patchen" på
sin side, som sætter farten ned til normal psx-fart??? (loadetiden var også
rimelig nedskæret i forhold til min psx
--
--- Svend Emil (o: ---

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 02-09-02 15:56

Svend Emil wrote:

> Har fået hentet så jeg kan spille spillene, men har han også
> "patchen" på sin side, som sætter farten ned til normal psx-fart???

Du kører sikkert en høj refresh-rate og har Vsync slået til. Vsync gør
at spillet synkroniserer billedet med din skærms opdateringshastighed,
og så kommer det til at køre for hurtigt. Men man kan heldigvis selv
sætte antal frames per second manuelt, inde i Pete's GPU's
indstillinger. Hvis det er et PAL spil, så sæt den til 50, er det et
NTSC spil, sætter du den til 60 FPS. Bruger du OpenGL eller Direct3D
plug-in'et ? Slå Vsync fra (for hhv. OpenGL eller DirectX) i
kontrolpanelet for dit grafikkort.

-Sune

Fra : Svend Emil

Dato : 02-09-02 16:47

> [...]
> NTSC spil, sætter du den til 60 FPS. Bruger du OpenGL eller Direct3D
> plug-in'et ? Slå Vsync fra (for hhv. OpenGL eller DirectX) i

MANGE TAK, det er perfekt.
Det er dejligt at kunne spille sine spil igen, når man nu engang ikke lige
har psx'en hjemme!!

TAKKER (håber det her kune hjælpe andre også)
--
--- Svend Emil (o: ---

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 02-09-02 19:08

Svend Emil wrote:

> MANGE TAK, det er perfekt.
> Det er dejligt at kunne spille sine spil igen, når man nu engang ikke
> lige har psx'en hjemme!!

Ja, og så oven i købet med bedre grafik!! Silent hill og især Metal Gear
Solid, ser bare hamrende godt ud.

> TAKKER (håber det her kune hjælpe andre også)

*bukker*

-Sune

Fra : Svend Emil

Dato : 02-09-02 19:48

> Ja, og så oven i købet med bedre grafik!! Silent hill og især Metal Gear
> Solid, ser bare hamrende godt ud.

OK, det har jeg ikke lige selv oplevet, men Hugo holder 100
Hvad opløsning kører du i. Og kan du mærke forskel efter hvilken du
vælger???
--
--- Svend Emil (o: ---

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 03-09-02 01:10

Svend Emil wrote:

> OK, det har jeg ikke lige selv oplevet, men Hugo holder 100
> Hvad opløsning kører du i. Og kan du mærke forskel efter hvilken du
> vælger???

Jeg kører normalt i 800x600x32 eller 640x480x32. Opløsningen betyder
ikke så meget, det er mere antal farver (32 vs. 16-bit) og de avancerede
filtrerings-indstillinger der gør grafikken flottere. Playstation's
maksimale opløsning er 640x480 ifølge det her site:
http://www.psxmax.com/ps01/system.shtml - men jeg er sikker på, at de
fleste PSX spil benytter en lavere opløsning end det, for at kunne
bevare et højt polygontal eller lave andre tricks. Og fjernsynet glatter
jo alligevel det hele ud i sidste ende. Min PC er kun 600Mhz, så den kan
heller ikke trække de mest krævende grafik-indstillinger i Pete's GPU
ved de høje opløsninger.

-Sune

Fra : J.Dredd

Dato : 31-08-02 07:54

> Hvilket grafik plug-in bruger du? Er det en PAL eller NTSC kopi du har?
> Pal=50 fps, NTSC=60 fps. Slå Vsync fra...Måske
>
> -Sune

Jeg bruger Pal. Vsync er allerede slået fra.. Tror dog jeg fandt nogle
instillinger i emulatoren..

Ellers tak for hjælpen

Mvh
J.Dredd

---

Fra : Micki

Dato : 02-09-02 06:11

"Rasmus Olesen" <rasmus@olesen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> er der nogle der kan nogle titler på spil der mindre om tekken til pc, da
> jeg ikke har nogle playstation og er helt vild med den genre

Det du bare SKAL ha' fat i er Bikini Karate Babes!!
Det ser ud til at være et rigtigt fedt slåsspil a la Mortal Combat ;)

Du kan hente en trailer på http://www.bikinikaratebabes.com/

- Micki