Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Mine billeder bliver grønne ved udprintnin~
Fra : Gjøl

Dato : 29-08-02 22:31

Hej

Er der nogen der kan give mig en forklaring på, hvorfor bliver mine
billeder grønne eller de får et grønligt skær når jeg printer dem ud.
Kameraet er et Olympus E-20, jeg har prøvet med Olympus og HP software,
men printer jeg et billede ud i A4, så får den sorte smoking herren har
på, et grønligt skær.
Kan det være fordi at billederne er taget under forskellige træer, Elm
og birketræer.
Printeren er en HP psc 950 og papiret er TDK Pro Quality 264 g Glossy.

--
/\_/\
. .

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 29-08-02 23:44

"Gjøl" <canislupus@UDpc.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen der kan give mig en forklaring på, hvorfor bliver mine
> billeder grønne eller de får et grønligt skær når jeg printer dem ud.

Et bud kunne være at din skærm er instillet forkert, eller at din printer
ikke printer det billede ud som du ser på din skærm.
Har du prøve at kalibere dit udstyr..??
Det står sikkert i dine manueller hvordan det gøres på det udstyr du har.
Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk Email foto@tholofoto.dk
http://www.colourartphoto.no/index.html?cid=7&id=97

Fra : Ulrik Henneberg

Dato : 30-08-02 04:02

Jeg tvivler på at det er dit kamera det er galt med for det tager
nogle knaldgode billeder. Jeg har selv en Olympus E-10.
Det er sikkert din printer. Du skriver ikke hvilken printer du har men
jeg går ud fra det er en HP når du skriver du bruger HP-software.
Du kan gøre det, hvis du har en scanner, at du skanner et billede ind
med nogle gode farver på. Scan i bedste kvalitet. Så printer du
billedet ud i samme størrelse. Disse billeder skulle helst ligne
hinanden på en prik farvemæssigt.
Hvis ikke skal du ind og se på dine printerindstillinger.
Gå ind under "Printere" i start-menuen. Vælg din printer og derefter
"Egenskaber". Der vælger du "Udskriftsindstillinger" Oppe for oven er
der en faneblad der hedder "Services". Der åbner du "HP toolbox".
Prøv først "Clean the Print Cartridges" og derefter "Calibrate the
Devise".
Så skulle din printer helst virke, ellers må der være noget galt med
den eller blækpatronen.
Håber du finder ud af det.
Min egen printer er en HP Photo Smart P1000. Vil næsten tro at
fremgangsmåden er den samme ved andre HP printere.

....Ulrik

Fra : Ulrik Henneberg

Dato : 30-08-02 04:12

Glemte lige at sige du skal bruge det rigtige papir.
Hvis du bruger alm. printerpapir kan du ikke regne med farverne.
Foto-papir i god kvalitet enetn glossy eller matte. Pris og kvalitet
følges gerne ad, helst op omkring 200 gr./m2
Og husk at papirtypen skal vælges i udskriftindstillinger under "Paper
type" så printeren ved hvilken type papir den skal skrive på.
Print Quality sættes til "Best"

Fra : Gjøl

Dato : 30-08-02 07:57

Hej Ulrik
Som du kan se har jeg skrevet hvilken printer og papir jeg brugte den
dag

Jeg hælder nærmest at det er min printer der laver unoder, for jeg har
en HP Photosmart 100 og den laver ikke disse numre.
Jeg prøver at undersøge i manualen til 950 eren for at finde en evt.
fejl i kalibreringen.

Er der nogen der har prøvet Photowire.dk eller Photocare online service
til udprintning af digitale billeder.

Fra : Mikael

Dato : 30-08-02 13:01

Der er ikke noget som hedder Photowire.dk. Derimod findes www.Photowire.com,
hvorfra man kan downloade programmer Fotowire. Jeg bruger det næsten dagligt
og fremkaldefirmaet jeg bruger er www.fotolabo.net . Den eneste klage jeg
har haft skyldes postvæsenets behandling af en pakke, billederne blev
ombyttet af Fotolabo.net uden beregning. De har både blankt og mat papir,
foruden adskillige forskellige formater, også 4:3, så man ikke behøves at
beskære sine mesterskud. Gør dog lige dig selv en tjeneste; Kalibrer din
skærm og download ICC profilen fra Fotolabo.net.

Mikael

Fra : Gjøl

Dato : 30-08-02 16:30

Mikael wrote:
> [...]
> forskellige formater, også 4:3, så man ikke behøves at beskære sine
> mesterskud. Gør dog lige dig selv en tjeneste; Kalibrer din skærm og

Jeg har lige købt nye patroner til printeren, da som du siger, de
uoriginale kan give små problemer med grønligt skær. Ja jeg har en tid
brugt uoriginale patroner, så jeg går lige igang med at teste med de
nyindkøbte HP patroner.
Jeg vil da prøve at se hvad det er for resultater de kommer til, når man
sender online.

Tak for de oplysninger der indtil nu er kommet.

Fra : WebCat

Dato : 02-09-02 10:09

Har prøvet Photocare, var meget tilfreds. Jeg kan slet ikke forstå folk
gider at printe billeder ud selv, det er fordyrt og tager en helvedes tid.

Fra : emj

Dato : 02-09-02 10:34

On Mon, 2 Sep 2002 11:08:37 +0200, "WebCat" <WebCat@post1.com> wrote:

>Har prøvet Photocare, var meget tilfreds. Jeg kan slet ikke forstå folk
>gider at printe billeder ud selv, det er fordyrt og tager en helvedes tid.

Photocare laver ganske udmærket arbejde, det kan vi sagtens blive
enige om, men ønsker man kun at udskrive et billede i ny og næ i 10x15
cm, så kan man gøre det lige så godt og billigt selv på en hp
photosmart 100 og få en fin kvalitet selv.
Photocare skal trods alt have 44 kr for 10 billeder incl forsendelse.
Jeg har lige købt 5 pk a 20 stk 10x15 hp premium plus photo paper
glossy fotopapir for 324,77 kr incl. forsendelse hos
http://www.homedata.dk
HP c-6945A
Normalt koster en pakke HP c-6945A med 20 stk den vilde pris af 89 kr,
så 56 kr pr. pakke er da ikke dyrt.

Hilsen emj

--
http://mytrip.dk/enterpol/
Bliv medlem af www.enterpol.dk/

Fra : max

Dato : 02-09-02 13:14

"WebCat" <WebCat@post1.com> wrote in message
> Har prøvet Photocare, var meget tilfreds. Jeg kan slet ikke forstå folk
> gider at printe billeder ud selv, det er fordyrt og tager en helvedes tid.

Men det er nu meget sjovt.. max

Fra : Flemming Aagaard

Dato : 30-08-02 10:10

Hej Gjøl
Du skriver ikke om du bruger originalt blæk. Jeg har haft problemer med
uoriginale farve patroner til div. papirtyper også med grønligt skær.
Venlig hilsen
Flemming Aagaard

Fra : martin

Dato : 30-08-02 16:45

> [...]
> Kameraet er et Olympus E-20, jeg har prøvet med Olympus og HP software,
> men printer jeg et billede ud i A4, så får den sorte smoking herren har

Hvis din printer ikke har seperat farve/sort blækpatron er det sikkert
derfor, da printeren ellers laver sort ved at blande farverne sammen, og det
bliver aldrig "rigtig" sort.

--
Martin Kaltoft

Fra : Klaus Madsen

Dato : 30-08-02 17:51

> Er der nogen der kan give mig en forklaring på, hvorfor bliver mine
> billeder grønne eller de får et grønligt skær når jeg printer dem ud.
> og birketræer.

Det er da utroligt at med så mange fotografer som svarer på dit spørgsmål,
ikke er en eneste som nævner det med træerne?
Selvfølgelig kan der komme et grønt skær over billederne, hvis personerne
står under et træ med grønne blade.

Mvh. Klaus
Webdesign, DtP & undervisning
www.grafreaks.dk

Fra : Gjøl

Dato : 30-08-02 20:55

Klaus Madsen wrote:
> [...]
> Selvfølgelig kan der komme et grønt skær over billederne, hvis
> personerne står under et træ med grønne blade.

Ja det var min første indskydelse, at jeg måske skulle have brugt det
dejlige solskin på en anden måde. Jeg har pt ikke mulighed for at kaste
billederne op, så der evt kunne komme en kritik af billederne, men det
får jeg vel ogspå tid til en dag.