karantæne
Fra : Lise Frederiksen

Dato : 20-02-01 10:32

Der skulle vel ikke være en der sidder med en viden om karantæneregler? Min
kæreste har fået arbejde i udlandet forløbigt i et halvt år, og han vil
gerne have Cassimissen og mig med. Jeg er skeptisk for jeg ved ikke hvordan
Cassi vil tage det! Og om hun overhovedet må komme med! Hun er en indekat
som ikke har været sammen med andre katte i det år vi har haft hende.
Betyder det så stadigvæk at hun skal i karantæne eller hvordan er reglerne
der? Er der lande hvor man ikke må medbringe sin lille dejlige kat?
Jeg håber at der er en derude der har noget erfaring med sådan noget, og som
vil dele det med Cassi og mig.
Knus Lise

Fra : Gidde

Dato : 20-02-01 10:58

Hej Lisa
På Dyrlægevagten.dk er der skrevet noget om rejse med kat til udlandet...måske
det kan hjælpe? Prøv at se på
http://www.dyrlaegevagten.com/frame.cfm?sprog=1&grp=2&menu=18
Mvh. Gitte

Fra : DK True Trust

Dato : 20-02-01 11:49

Hvis du skal have din kat med til udlandet, skal den have vaccination der er
gældende + Rabis vaccination, begge skal være min. 30 dage. Til nogle lande
kræves der også en sundhedsattest, som varriere i hvor gammel den må være,
som regel 5 dage.
Disse regler gælder dog ikke Norge og Sverige.
Til Norge skal katten være min. 1 1/2 år gammel, der skal være gyldig
vaccination + Rabisvaccination. Yderlig skal der tages en blodudtagning for
at se om katten har dannet antistof for rabis.
Til Sverige gælder samme regler, men dog skal du ansøge om tilladelse for at
indføre katten.
Men spørg din dyrlæge, han kender alle regler for fragt af katte igennem
andre lande.
Mange miauuer fra Birgitte

--
Breed of Maine Coon and
Norwegian Forest Cat

sten@truetrust.dk
www.truetrust.dk

Fra : Kate

Dato : 20-02-01 22:12

Hej Lise

Jeg formoder at reglerne i de fleste lande er ens for katte og kaniner.
Jeg ved at reglerne for indførelse af katte er lavet om i f.eks.
England. Førhen kunne man ikke indføre sin kat uden 6 mdr.s karantæne,
men det kan man nu. Du skal selvfølgelig undersøge reglerne i det land
du vil ha' missen med til, men med de rigtige vaccinationer, der som
regel ikke må være mere end 1 måned gammel. Såvidt jeg ved kan du nemt
tage din kat med tilbage til Danmark. Jeg undersøgte sidste år hvordan
jeg skulle forholde mig med hensyn til at indføre 2 kaniner fra USA og
det var faktisk forbløffende let. Den person som havde dem i US skulle
bare skrive under på at hun havde haft dem enten fra fødslen eller i
minimum 6 mdr. Men som Birgitte skriver, prøv at tale med din dyrlæge
han/hun burde vide hvor du skal henvende dig, så du får den helt rigtige
vejledning.
--
Kate

Visit my home page, it's about rabbits, mostly:
http://home7.inet.tele.dk/oliwer
My address is spam blocked. The real one is oliwer@mail.tele.dk

Fra : Camilla Scharff

Dato : 20-02-01 22:37

Hej Lise

Det med karantæne eller ej, er forskelligt fra land til land - så hvis du
lige skriver hvilket land det drejer sig om, så er det lidt lettere at give
dig et svar

Mvh. Camilla
--
Camischa's burmesere
http://www.burmese.dk

Lise Frederiksen <smaralda@themail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:6Sqk6.10588$PC4.560420@news010.worldonline.dk...

Fra : Nina El Falaki

Dato : 20-02-01 23:20

Til de fleste lande i Europa skal du bare rabiesvaccinere senest 1 md før
rejsen og vaccinationen må ikke være mere end et år gammel. Nogle lande
kræver dog også sundhedsattest og England, Irland, Sverige og Norge har helt
specielle regler. Veterinærdirektoratet kender alle regler.

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats