MS Windows
briani 27239
Win2K eller XP ?
Fra : Carsten Witt

Dato : 29-08-02 22:11

Vi står overfor at skulle udskifte en del workstations på vores LAN, der pt.
kører med Smalbiz 4.5 server.

Hidtil har workstations været udstyret med Win98/95, men vi vil fremover
benytte enten Win2000 eller XP.

Er særlige omstændigheder omkring XP, der gør at man skal holde sig fra
denne og vælge det lidt mere konservativt, sikre Win2000, når det drejer som
om LAN og især sikkerhed ?

Er der sværere at skaffe hardware til XP?

Det skal iøvrigt nævnes, at vi næste år også vil opgradere serveren til
enten Smalbiz 2000 eller Win2000 Server.

hilsen
Carsten

Fra : Klaus Petersen

Dato : 29-08-02 22:22

> Er særlige omstændigheder omkring XP, der gør at man skal holde sig fra
> denne og vælge det lidt mere konservativt, sikre Win2000, når det drejer
som
> om LAN og især sikkerhed ?

Jeg tror ikke at du får nogen fordele ved at bruge win2000 frem winxp i
netværkssikkerhedens øjne. XP er sådan set bare en videreudviklet NT/2000.

> Er der sværere at skaffe hardware til XP?

Hvis du mener drivere, så er svaret i forhold til 98, "Ja, men så længe
hardwaren er rimelig ny, skulle du ikke støde ind i problemer den dag i dag.
Havde du spurgt for et år siden, havde det været noget helt andet."

Fra : carsten witt

Dato : 30-08-02 09:40

Tak for svaret.

Jeg har hørt, der kunne være et sikkerhedsaspekt mht. XP, da denne indeholde
remote access software.

Hvad mener du?

Carsten

Fra : Matthiessen

Dato : 30-08-02 14:51

"carsten witt" <do.not.reply@adress.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har hørt, der kunne være et sikkerhedsaspekt mht. XP, da denne
indeholde
> remote access software.

nu kender jeg ikke lige det problem som du beskriver, men det er sikkert en
service som kan disables uden problemer.

derudover vil jeg også anbefale xp

/Anders

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 30-08-02 15:50

Lad være med at installere det hvis du er nervøs for det.
Vent iøvrigt på SP1. (Denne måned næste hvis dansk).