MS Windows
briani 27239
Ændre farven på teksten under ikonerne.
Fra : Torben

Dato : 29-08-02 22:02

Hej NG.

Hvordan ændre jeg farven på teksten under mine ikoner ????

Jeg har prøvet at ændre baggrunds farven.

På forhånd tak.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-08-02 22:34

Thu, 29 Aug 2002 23:02:04 +0200, skrev "Torben"
<torben@buffe.dk>:

>Hvordan ændre jeg farven på teksten under mine ikoner ?

Brug Trans Text.
http://www.chaossoft.com/trtext.shtml

PS. Nu betyder det nok ikke så meget her, men som hovedregel er
det altid en god ide at oplyse hvilken Windowsversion, det drejer
sig om.

Fra : Torben

Dato : 30-08-02 20:36

Det er Windows Xp

Skal man ha' installeret et andet program for at ændre farven på teksten
under ikonerne ?????

M.v.h.

Torben

Fra : Dennis H

Dato : 08-09-02 13:05

Hej

Nej, man skal ikke bruge et program, det er en windows xp opsætning, der er
ændret.
Jeg havde samme problem på en flerbrugermaskine, ændringer opstår hvis man
roder med en at baggrunden skal være akitv desktop eller en webside.

Vælg
Kontrolpanel> System> Indstillinger> Ydelse>......

Her er nogle artikler der omtaler hvordan man retter tilbage til std.'

mvh
Dennis H

If you haven't already found it, making the text background that appears
beneath desktop icons transparent is a snap. Go to the Control Panel, choose
'System' then 'Advanced'. Click on the 'Performance' tab then 'Settings' and
put a check in the 'Use Drop Shadows' box.
http://www.sailcat.com/winxptips.htm

http://www.annoyances.org/exec/show/article02-137

Icon Text not Transparent on Desktop
When the text under the icons on your desktop are not transparent, there are
two things to check. First open System from the Control Panel, select the
Advanced tab, and press the Settings button under the Performance header.
Make sure that on the Visual Effects tab, the option Use drop shadows for
icon labels on the desktop is selected.

If this still doesn't do the trick, right-click the desktop, point to
Arrange Icons By and make sure that Lock Web Items on Desktop is un-checked.

http://www.windows-help.net/WindowsXP/troub-04.html

Fra : Simon Kamber

Dato : 08-09-02 13:47

On Sun, 8 Sep 2002 14:04:55 +0200, "Dennis H" <dennis.hardon@mail.dk>
wrote:

> [...]
>'System' then 'Advanced'. Click on the 'Performance' tab then 'Settings' and
>put a check in the 'Use Drop Shadows' box.
Problemet er jo ikke at tekstbaggrunden ikke er gennemsigtig, men at
teksten absolut skal være hvid. Lidt upraktisk hvis man gerne vil have
et lyst wallpaper.
--
Simon "Black" Kamber
ved email, fjern REMOVETHIS fra adressen