W2K eller XP ?
Fra : Carsten Witt

Dato : 29-08-02 22:07

Vi står overfor at skulle udskifte en del workstations på vores LAN, der pt.
kører med Smalbiz 4.5 server.

Hidtil har workstations været udstyret med Win98/95, men vi vil fremover
benytte enten Win2000 eller XP.

Er særlige omstændigheder omkring XP, der gør at man skal holde sig fra
denne og vælge det lidt mere konservativt, sikre Win2000, når det drejer som
om LAN og især sikkerhed ?

Det skal iøvrigt nævnes, at vi næste år også vil opgradere serveren til
enten Smalbiz 2000 eller Win2000 Server.

hilsen
Carsten

Fra : JK

Dato : 30-08-02 11:20

"Carsten Witt" <do.not.reply@this.adress.com> skrev i en meddelelse
> Er særlige omstændigheder omkring XP, der gør at man skal holde sig fra
> denne og vælge det lidt mere konservativt, sikre Win2000, når det drejer
som
> om LAN og især sikkerhed ?
[snip]

Det lyder som-om I "kun" skal bruge det til "business" - og så er der
egentlig ikke meget at hente, ved at få lagt XP på.
W2k er dejligt stabilt - det er XP dog også, men hvorfor betale ekstra, for
at man også kan afvikle spil på
en businessPC (??)

/JK

Fra : Kim Greve

Dato : 30-08-02 18:03

"JK" <dempsey@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> egentlig ikke meget at hente, ved at få lagt XP på.
> W2k er dejligt stabilt - det er XP dog også, men hvorfor betale ekstra,

Windows 2000 og Windows XP koster det samme.

--
Med venlig hilsen / Kind regards

Kim Greve.

Fra : Claus

Dato : 31-08-02 07:21

hvis i køber winXP kan i installere win2000 lovligt og så 'opgradere'
senere. Men der er ingen grundt il ikke at bruge XP, det er imo endnu mere
stabilt end win2000. Vi kører selv med det uden problemer.

Claus

Fjern 'slettez' fra min emailadresse for at maile mig.

Fra : _ ct

Dato : 31-08-02 22:43

> W2k er dejligt stabilt - det er XP dog også,

Det har jeg nu ikke oplevet! Men "stabilt" er jo et def.spm.
I øvrigt hører imdlægget ikke til her i
dk.edb.netvaerk

--
Hilsen / Best regards
Carsten

cajuth(remove_all_this_in_the_brackets)@tiscali.dk
cajuth(fjern-dette-i-parantes)@tiscali.dk

Fra : JK

Dato : 02-09-02 08:08

"_ ct" <cajuth(fjern-dette-i-paramtes)@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Det har jeg nu ikke oplevet! Men "stabilt" er jo et def.spm.
> I øvrigt hører imdlægget ikke til her i
> dk.edb.netvaerk

"stabilt"...? - vil du ikke give nogle nærmere beskrivelser om, hvornår du
har oplevet -det ikke er specielt stabilt ? - svaret "Linux" gir jeg ikke en
s* for !

/JK