Dumt i-spørgsmål
Fra : Storm

Dato : 29-08-02 21:15

Hvad er det med det "i"?
Har Mac patent på det?
Burde alle vide at når noget er en "iTing", så er det Mac? Hvad betyder
det og hvor kommer det fra?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Martin Edlich

Dato : 29-08-02 21:38

In article <1fhp70o.10fvkfe1fsr4xsN%Ninzen@ofir.dk>,
Ninzen@ofir.dk (Storm) wrote:

> Har Mac patent på det?

Hvem?

Fra : Storm

Dato : 29-08-02 21:45

> Hvem?

Et eller andet US frugtkompagni.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Mogens Thyregod

Dato : 29-08-02 23:04

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Et eller andet US frugtkompagni.

Startede det ikke med at oven nævnte foretagende fik en "interim CEO",
senere forkortet til iCEO ?

--
mvh.
Mogens Thyregod

Fra : Storm

Dato : 30-08-02 08:30

Mogens Thyregod <mothsoft@mac.com> wrote:

> Startede det ikke med at oven nævnte foretagende fik en "interim CEO",
> senere forkortet til iCEO ?

Det aner jeg ikke, mon andre gør? Jeg tænkte på Forest Gumps bemærkning
om sin vens vellykkede investering af sparepengene.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Martin Edlich

Dato : 30-08-02 08:35

In article <1fhq2bi.17s5zrme43fy8N%Ninzen@ofir.dk>,
Ninzen@ofir.dk (Storm) wrote:

> Det aner jeg ikke, mon andre gør? Jeg tænkte på Forest Gumps bemærkning
> om sin vens vellykkede investering af sparepengene.

Og hvad hedder det frugtkompani Hr Gump hvade investeret i?

Fra : Storm

Dato : 30-08-02 08:38

> Og hvad hedder det frugtkompani Hr Gump hvade investeret i?

Jeg tænkte nok du ville frem til et eller andet i den retning

Apple og Mac er jo slet ikke det samme - er det der du vil hen?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Martin Edlich

Dato : 30-08-02 08:45

In article <1fhq2pf.33fb3o17xt5poN%Ninzen@ofir.dk>,
Ninzen@ofir.dk (Storm) wrote:

> Jeg tænkte nok du ville frem til et eller andet i den retning
>
> Apple og Mac er jo slet ikke det samme - er det der du vil hen?

Nemlig. Firmaet hedder jo slet ikke Mac.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 29-08-02 21:40

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Hvad er det med det "i"?
> Har Mac patent på det?
> Burde alle vide at når noget er en "iTing", så er det Mac? Hvad betyder
> det og hvor kommer det fra?

iMac = internetMac. Det var vel første gang at det blev brugt og siden
da er der kommet en række familiemedlemmer til - næsten alle fra Apple,
men som så meget andet kopieres Apple også dér.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Storm

Dato : 29-08-02 21:49

> iMac = internetMac. Det var vel første gang at det blev brugt og siden
> da er der kommet en række familiemedlemmer til - næsten alle fra Apple,
> men som så meget andet kopieres Apple også dér.

Ok - tak.
Internettet er heldigvis lidt svært at tage patent på

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 29-08-02 22:19

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Ok - tak.
> Internettet er heldigvis lidt svært at tage patent på

Selvom et Redmond-baseret firma ihærdigt prøver!

Hvem var det, som i slutningen af forrige århundrede erkærede
internettet for en død sild?

/Preben
--
Det er lettere at bedømme et menneskes forstand,
på dets spørgsmål end på dets svar!

Fra : Storm

Dato : 30-08-02 08:30

Preben Bødker Nielsen <spam1@os.dk> wrote:

> Selvom et Redmond-baseret firma ihærdigt prøver!
>
> Hvem var det, som i slutningen af forrige århundrede erkærede
> internettet for en død sild?

Det må være den samme som mente at 5-6 computere ville være
tilstrækkelligt på US/Verdensplan?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 30-08-02 18:39

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Det må være den samme som mente at 5-6 computere ville være
> tilstrækkelligt på US/Verdensplan?

Nope. Den stod IBM for, ikke?

/Preben

Fra : Storm

Dato : 01-09-02 20:56

"Preben Bødker Nielsen" <spam1@os.dk> skrev

> Nope. Den stod IBM for, ikke?

Det har du nemlig ret i ifølge:

www.tronarch.com/tronhist.html

"I think that there is a world market for maybe five computers"
-Thomas Watson, chairman of IBM, in 1943

--
Venlig hilsen Nina

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 01-09-02 21:10

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> [...]
>
> www.tronarch.com/tronhist.html
>
> "I think that there is a world market for maybe five computers"
> -Thomas Watson, chairman of IBM, in 1943

Det andet "Redmond-baserede firma" jeg refererede til var naturligvis
Microsoft.
Har desværre ikke citatet fra Gates tale, som jeg mener var i 1996, hvor
han erklærede internettet for en opreklameret og død sild.

/Preben

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-09-02 11:34

> [...]

> Har desværre ikke citatet fra Gates tale, som jeg mener var i 1996, hvor
> han erklærede internettet for en opreklameret og død sild.

Sagde han ikke også engang, at 640 KB RAM var mere end nok til enhver?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 03-09-02 12:12

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) writes:

> Sagde han ikke også engang, at 640 KB RAM var mere end nok til enhver?

Vandrehistorie.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 03-09-02 12:17

Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> writes:

> Vandrehistorie.

Dokumentation: http://www.urbanlegends.com/celebrities/bill.gates/gates_memory.html

Cue ERS om Onde Bill Gates' omskrivning af historien og andre
konspirationsteorier.
--
Thomas Bjorn Andersen - tbamacnewss@gen-v.net - ICQ: 11413721
irc://irc.netc.dk/%23Macintosh

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 04-09-02 01:08

Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> writes:

> Vandrehistorie.

Er det virkelig rigtig? Jeg har faktisk altid troet at den var god
nok, om end jeg ikke finder den store anldening til haan og
latter. Bill Gates er dog kun et menneske.

-j

--
"I modsætning til på basis er der et tillidsforhold indbygget i ens
login-profil (...). På HUM-BAS skulle man aflevere en ren

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 02-09-02 08:59

"Storm" <Ninzen@ofir.dk> writes:

> "I think that there is a world market for maybe five computers"
> -Thomas Watson, chairman of IBM, in 1943

Naar man ser paa hvor dyre maskinerne var den gang, saa kan det jo
ikke undre. Det var lige saa dyrt som de senere rumprogrammer, og det
er jo ikke alle og enhver der har en Saturn 5 raket i baghaven.

Han havde jo ikke en chance for at forudse hvordan udviklingen
indenfor elektronikken ville gaa - dengang var transistoren ikke
engang opfundet.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Martin Edlich

Dato : 02-09-02 09:05

In article <kk1y8czutf.fsf@mimer.null.dk>,
Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> og det er jo ikke alle og enhver der har en Saturn 5 raket i
> baghaven.

Høhø, nej man har den i bukserne.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 02-09-02 09:19

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> writes:

> Høhø, nej man har den i bukserne.

Oho? Virker 2,5 minutter og saa fyrer den ladningen af?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Martin Edlich

Dato : 02-09-02 09:23

In article <kkbs7gyfb5.fsf@mimer.null.dk>,
Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> Oho? Virker 2,5 minutter og saa fyrer den ladningen af?

Nu glemmer du de adskillige måneders forspil, samt at der er flere
småskud tilbage.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 02-09-02 10:22

> Nu glemmer du de adskillige måneders forspil, samt at der er flere
> småskud tilbage.

Samt hvor dyrt det var at faa den til at virke som den skulle?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Martin Edlich

Dato : 02-09-02 13:02

In article <kk7ki4px09.fsf@mimer.null.dk>,
Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> Samt hvor dyrt det var at faa den til at virke som den skulle?

Kvalitet koster.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 02-09-02 13:34

> Kvalitet koster.
>
> --
> MVH Martin Edlich, Magister Mundi sum! http://www.edlich.dk
> Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
> om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
> (medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Er det derfor du har den signatur?
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Martin Edlich

Dato : 02-09-02 13:50

In article <kkn0r0tvt3.fsf@mimer.null.dk>,
Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> Er det derfor du har den signatur?

Ja

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 02-09-02 14:41

> [...]
> om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
> (medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Support af Saturn V raket i bukserne...

Du maa hellere faa rettet teksten, saaf olk ikke bliver schnydt.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Martin Edlich

Dato : 02-09-02 20:38

In article <kkelcctsq9.fsf@mimer.null.dk>,
Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> Support af Saturn V raket i bukserne...

Jeg kender da et par stykker jeg gerne vill ansætte til det.

> Du maa hellere faa rettet teksten, saaf olk ikke bliver schnydt.

Tjener, jeg vil gerne havde det samme at drikke som den herre....

Fra : Jan Jonasen

Dato : 31-08-02 17:24

In article <1fhpa01.1r82dv1nsmy6uN%spam1@os.dk>, =?ISO-8859-1?Q?
Preben_B=F8dker_Nielsen?= (spam1@os.dk) wrote:
> Hvem var det, som i slutningen af forrige århundrede erkærede
> internettet for en død sild?

Det var vist en Gates ting. Apple brugte også en del kroner på at pushe
eWorld, heldigvis stoppede det også så vi nu har vores fine Inder Net.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt.

Fra : Bjarke Vejby

Dato : 29-08-02 21:52

On 29/08/02 22:15, in article 1fhp70o.10fvkfe1fsr4xsN%Ninzen@ofir.dk,
"Storm" <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Hvad er det med det "i"?
> Har Mac patent på det?
> Burde alle vide at når noget er en "iTing", så er det Mac? Hvad betyder
> det og hvor kommer det fra?

Nej, Apple har ikke generelt navnebeskyttelse på "I + ?", men kan få det på
et produkt som f.eks. Itunes, Iphoto m.m. Forudsætningen er at
sammensætningen af I'et og det medfølgende ord har et tilstrækkeligt
særpræg.

Det står enhver frit for at udbyde et produkt under betegnelse "I" plus et
eller andet og herefter søge at opnå beskyttelse af navnet, hvis det ikke
kolliderer med andres ret og hvis navnet har et særligt særpræg; f.eks.
Compaq's "Ipaq". Men det er ganske smart af Apple at skabe sig et
varemærkesærpræg ved at benytte I'et.

Bjarke

Fra : Storm

Dato : 30-08-02 08:30

Bjarke Vejby <vejby@vejby.dk> wrote:

> [...]
> kolliderer med andres ret og hvis navnet har et særligt særpræg; f.eks.
> Compaq's "Ipaq". Men det er ganske smart af Apple at skabe sig et

- Og e-et har jeg altid opfattet som en Education-ting. Men om der har
en anden historie,ved jeg heller ikke.

Nå, her på en fredag kan jeg man jo gruble over under hvilket punkt i
min lærebogs kategorier fænomenet hører til

__

Klip fra lærebog i markedsføring

1) Du er til en fest og ser en meget attraktiv dame. Du går hen til
hende og siger: "Jeg er enormt god i sengen"
- dette er Direkte Markedsføring.

2) Du er til en fest sammen med en gruppe venner og ser en attraktiv
dame. En af dine venner går over til hende og siger: "Ham gutten
derovre er enormt god i sengen"
- dette er Reklame.

3) Du er til en fest og ser en meget attraktiv dame. Du ber' om
hendes mobilnummer. Næste dag ringer du til hende og siger: "Jeg er
enormt god i sengen"
- dette er Telemarketing

4) Du er til en fest og ser en meget attraktiv dame. Du genkender
hende og går over til hende. Du genopfrisker hendes hukommelse ved at
sige: "Kan du huske hvor enormt god jeg er i sengen?"
- dette er Customer Relationship Management.

5) Du er til en fest og ser en meget attraktiv dame. Du rejser dig
op, retter på tøjet, går over til hende og byder hende en drink. Du
åbner døren for hende når hun er på vej ud og bærer hendes jakke og
taske. Du byder hende en cigaret og siger til hende: "Jeg er enormt
god i sengen"
- dette er Public Relations (PR).

6) Du er til en fest og ser en meget attraktiv dame. Hun går over til
dig og siger: "Jeg har hørt at du er enormt god i sengen"
- dette er Branding, mærkevarernes magt.

7) Du er til en fest og er liderlig. Du render rundt til ALLE og
råber dem ind i øret "JEG KNEPPER FOR FEDT PÅ DEN FEDE MÅDE!". Selvom
du er heteroseksuel råber du ind i øret på både mænd og kvinder - du
er jo alligevel så godt i gang og hvem ved om fyrene ikke fortæller
deres kæreste om dig. Hvis nogen begynder at brokke sig beder du dem
stikke dig en 10'er for at holde kæft, hvorefter du straks råber ind
i deres øre igen.
- Dette er SPAM.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 30-08-02 18:39

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Klip fra lærebog i markedsføring

LOL

Den er arkiveret

/Preben

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-09-02 12:09

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Hvad er det med det "i"?
> Har Mac patent på det?
> Burde alle vide at når noget er en "iTing", så er det Mac? Hvad betyder
> det og hvor kommer det fra?

Netværket til GE's røntgenudstyr og scannere hedder iLinq. Mange firmaer
laver noget med i foran navnet. Apple har gjort det smart.
--
Henrik Münster
Esbjerg