Katteadfærd
Fra : goofy

Dato : 29-08-02 20:49

Hej NG

Vi har en dreng født marts 2002 og en pige født maj 2002.
Parringslegen der normalt foregår "bider" hankatten sig fast i hunkattens
nakke.
Det gør vores dreng også ved vores pige, og kun denne pige ( vi har 2 )
De har det godt samme leger o.s.v
Er dette " bideri" tegn på at drengen er ved at være kønsmoden?
Er nogen " sikre" tegn på kønsmodenhed ved pige/dreng?
Med venlig hilsen
Sonja & Steen Vinbæk

Fra : Hanne Dahl

Dato : 29-08-02 21:10

Hej Sonja og Steen.

Min kat er kendt her i at være jordens dummeste kat, det mener min
"bedre" halv del (Lars). Og han var klar til sjov ret tidligt og viste netop
tegn ved at øve sig på pigemissen Bambie. Altså katten Louis var klar*S*
Hvor på Louis også startede på at strinte i deres toilet bakke. Så fik vi
travlt
med at skaffe p-pillen til Bambi ,for 5 måneder var lige ungt nok at blive
gravid. Syndes I ikke?
Tag et god råd herfra. Jeres pige mis kan godt være ved at lugte godt og
det er måden at finde ud af det på. Nemlig ved at Han missen springer på
hende. Så bestil nogle piller eller få lavet vad der laves skal hvis I ingen
killinger
ønsker.
Varmeste missse hilsner Fra Hanne Dahl
--
von Fribergs Norske Skovkatte
http://hjem.get2net.dk/vonfriberg/

Tjekket af NAV 2002

goofy <nospam@oncable.dk> skrev i news:akltr5$3n0$1@sunsite.dk

Fra : Jylland's Norske Sko~

Dato : 29-08-02 22:32

Det er ikke utænkeligt, at der begynder at drøne hormoner rundt i kroppen på
dem.

Der er så vidt jeg ved kun 1 sikker måde til at finde ud af om hankatten er
kønsmoden - bliver hunkatten drægtig, så er hankatten kønsmoden. Men metoden
er ikke ubetinget hensigtsmæssig. Vi har for et par år siden på en
udstilling set en drægtig 6 måneder gammel hunkilling, hvor den "skyldige"
var hendes bror, der "jo kun" var en lille killing på 7 måneder.

Så ligesom Hanne må jeg nok sige "frem med P-pillerne" eller hvad der nu
måtte være hensigtsmæssigt for jeres fremtidsplaner med kattene.

Med venig hilsen

Knud

--
Jylland's Norske Skovkatte
v/ Anna-Lise Bjerregaard & Knud B. Jørgensen

Tlf. 75 60 18 99 eller 20 32 93 34
E-mail: Jylland@mail1.stofanet.dk
Homepage: http://home1.stofanet.dk/Jylland