MS Windows
briani 27239
Partitioner
Fra : Søren Nellemann

Dato : 29-08-02 20:34

Styresystem: XP

1) Er det muligt at tilføje en ekstra partition uden at formatere HD? Og
hvordan?

Inden instal. af XP lavede jeg fdisk fra dospromt og fik lavet flg.

C-drev: FAT 38 Gb primær partition
Udvidet partition: D-drev 2 GB - oprettet som logisk drev (som jeg ikke ved
hvad betyder, men det var jeg nødt til)

Jeg kunne da ikke få lov til at installere XP, da den sagde "fejl i drev C".

2) Hvordan skal jeg oprette primær part. og udvidet part. hvis ny
formatering af HD kræves?

Photoshop kræver helst "scratch disk" på anden HD eller anden partition -
derfor mit spørgsmål.

mvh/Søren

Fra : Gevaldi

Dato : 29-08-02 20:55

Søren Nellemann skrev:

Hvis jeg var dig ville jeg starte forfra med at slette
alle partitioner og så læse nedenstående link hvor
der står alt om Fdisk på dansk:
http://www.wintip.dk/guides/fdisk/index.htm

--
/Gevaldi (remove 369)
http://www.wintip.dk/

Fra : Asle Bjerva

Dato : 29-08-02 21:06

"Søren Nellemann" <sne@email.dk> skrev i melding
> Styresystem: XP
>
> 1) Er det muligt at tilføje en ekstra partition uden at formatere HD? Og
> hvordan?

Ja med programmet Partition Magic er det en enkel sak. (det er dog ikke
gratis).

--
Asle Bjerva,Oslo
For Epost: fornavn_dot_etternavn_at_online_dot_no