Aborre vand
Fra : GM

Dato : 29-08-02 20:05

Hej

Er der nogle nogle som kender et godt Aborre vand i Skive eller omegn hvor
man kan komme til med fluestanget

mvh
Gerner

Fra : Thomas Olsen

Dato : 29-08-02 20:46

> Er der nogle nogle som kender et godt Aborre vand i Skive eller omegn hvor
> man kan komme til med fluestanget
Hvis du er medlem af skive lystfiskerforening kan du fiske i søerne v. Fly.
(de to nordligste) Resten er privat ejede...
Der er ikke mange aborrer men jeg har set én på 42cm blive taget!!
men om den var den eneste i den størrelse, skal jeg ikke kunne sige.
mvh Thomas

Fra : GM

Dato : 29-08-02 21:35

"Thomas Olsen" <thomasolsen@proceptiva.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Der er ikke mange aborrer men jeg har set én på 42cm blive taget!!
> men om den var den eneste i den størrelse, skal jeg ikke kunne sige.

Hej Thomas

Jeg er desværre ikke medlem af skive foreningen, kender du ikke til andre
steder?

mvh
Gerner

Fra : Thomas Olsen

Dato : 30-08-02 10:51

> Jeg er desværre ikke medlem af skive foreningen, kender du ikke til andre
> steder?
Nu jeg tænker nærmere over det kan jeg huske en masse artikler af Jens
Plough Hansen, fra Fisk&Fri, han skriver om kanon aborre fiskeri i
Flyndersø. Det foregår m. bundorm eller fiskestrimler et bestemt sted i søen
hvor det bliver hurtigt dybt... Jeg har dog aldrig fanget aborrer i den
kaliber JPH skriver om, kun små fisk...
mvh Thomas

Fra : GM

Dato : 03-09-02 18:30

> Nu jeg tænker nærmere over det kan jeg huske en masse artikler af Jens
> Plough Hansen, fra Fisk&Fri, han skriver om kanon aborre fiskeri i
> Flyndersø.

Kan du fortælle mig hvilket nummer det er i, det kunne jeg godt tænke mig at
læse.

Det foregår m. bundorm eller fiskestrimler et bestemt sted i søen
> hvor det bliver hurtigt dybt... Jeg har dog aldrig fanget aborrer i den
> kaliber JPH skriver om, kun små fisk...

Er det ikke kun i den syd enden ved halvøen man må fiske.

mvh
Gerner

Fra : Michael Boysen

Dato : 04-09-02 22:30

GM skrev:
> Kan du fortælle mig hvilket nummer det er i, det kunne jeg godt tænke
mig at
> læse.

Jeg mindes ikke at have læst det i fisk og fri, men da jeg sjældent
læser bladet kan der sagtens have været nogle artikler.
Du kan derimod med sikkerhed finde noget om aborre fiskeri i JPH´s bog
Gedde, aborre og sandart. I aborre kapitlet er et afsnit om selektivt
"stor-aborre fiskeri", hvor fiskeriet med fiskestrimler er beskrevet.

Håber det kan bruges?!

Venlig hilsen
Michael Boysen

Fra : Michael Boysen

Dato : 30-08-02 08:37

GM skrev:
> Er der nogle nogle som kender et godt Aborre vand i Skive eller omegn
hvor
> man kan komme til med fluestanget

Da jeg i sin tid gik på efterskole havde vi bl. a et lystfiskerhold. Så
vidt jeg husker havde vi en enkelt eller to ture til Flynder sø (er det
ikke nær Skive), og vi fangede nogle ret pæne aborrer dog primært på
orm.
Desværre kan jeg ikke give flere detaljer da det er ved at være længe
siden, men da Flynder sø er pæn stor må der findes velegnede
"fluepladser".

Hvis det har interesse kan du læse mere om den stribede røver her:
http://www.aborre.dk/

Venlig hilsen
/Michael Boysen

Fra : 7C

Dato : 30-08-02 20:07

Jeg har fisket hele min barndom i Skive og omegn og for mange år siden (ca.
15 år) var det ret godt efter aborre ved Snævringen i Flyndersø.
Der er en masse vand der løber igennem et snævert sted og derfor er der
sikkert masser af føde til aborren.

Hvordan det ser ud nu ved jeg ikke.

Meld tilbage hvordan det gik.

Søren