MS Windows
briani 27239
Langsom maskine
Fra : Henrik Steffensen

Dato : 29-08-02 20:13

Min maskine er forfærdelig langsom med alting. Jeg har kørt
diskfragmentering.

Min reg.database er på 18Mb, når jeg eksporterer den - kan det være
problemet? Der er nok diskplads - og maskinen har også været rimelig kvik
for et års tid siden.

Det er selv, når ganske få programmer er åbne, at den bliver langsom. Mit
scannerprogram er katastrofalt - det tager flere minutter at åbne!

Hvad kan der være galt?

Fra : Thomas hansen

Dato : 30-08-02 00:33

"Henrik Steffensen" <hst@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
>
> Det er selv, når ganske få programmer er åbne, at den bliver langsom. Mit
> scannerprogram er katastrofalt - det tager flere minutter at åbne!

Det lyder som en "træt" installation. Mit råd er at lav backup af alt dit
data og geninstaller windows og de programme du bruger. Når maskinen
begynder at opfører sig som du beskriver kan det være mange faktorer som
spiller ind. Du har sikkert en masse små "hjælpe programmer" kørende uden at
vide det og du har sikkert også en masse programmer installert som de realt
ikke bruger. Det sløver altsammen systemet.

/Thomas

Fra : Morten

Dato : 30-08-02 21:53

> Min maskine er forfærdelig langsom med alting. Jeg har kørt
> diskfragmentering.

Som Thomas anbefaler - en ny installation lyder som en god idé.
Men måske du i første omgang kunne forsøge med dette:

Mvh.
Morten