Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Farvel
Fra : Britta & Torben

Dato : 29-08-02 19:48

Hej.

Hermed et farvel og tak.
Orker ikke længere at se sprgs. som :" Hvilket digi cam" , "Hvad er det
bedste kamera under 1299,-kr." osv.
For mig at se,har denne NG lidt en stille død.......
Synd,da der har været meget velformulerede problemstillinger samt
kvalificeret respons derpå.......

Hilsen
Torben.

Fra : Darth_vader

Dato : 29-08-02 20:21

og du mener ikke det er det som NG er til - at hjælpe folk som ikke er
ligeså kloge som dig???
henrik

Fra : Olsen

Dato : 29-08-02 20:28

"Darth_vader" <hbb@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> og du mener ikke det er det som NG er til - at hjælpe folk som ikke er
> ligeså kloge som dig???

Essensen i hans indlæg var blot at forsøge at distancere sig.
Måske lykkedes det nogle steder...

MVH

Fra : Britta & Torben

Dato : 29-08-02 20:33

Hej.

Jeg påstår ikke at være "klog".Jeg gider bare ikke spilde min tid på, at se
de samme sprgs. igen og igen.
Det har efterhånden totalt udvandet, hvad der kunne være en glimrende FOTO
NG.
Hvorfor ulejliger man sig ikke først med ,at søge efter de informationer man
mangler ?Eller blot se længere tilbage i denne NG??????
Hilsen
Torben

Fra : U. Pedersen

Dato : 29-08-02 21:33

Britta & Torben skrev:

> [...]
>Hvorfor ulejliger man sig ikke først med ,at søge efter de informationer man
>mangler ?Eller blot se længere tilbage i denne NG??????

Hej Torben.

Nu er der jo ingen der tvinger dig til at læse alle indlæg, se blot på
"overskriften" om det er noget du gidder, og spring så resten over

Men farvel og tobak.

U.P.

http://www.digifoto-nord.dk (min legeplads)

Fra : Olsen

Dato : 29-08-02 21:51

> Hej.
>
> Jeg påstår ikke at være "klog".Jeg gider bare ikke spilde min tid på, at
se
> de samme sprgs. igen og igen.

Det smarte er, man kan lade være med at læse indlæggene alene ud fra
overskriften..

Fra : Poul Petersen

Dato : 30-08-02 08:57

"Olsen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse

> "Britta & Torben" <brittag@mail.dk> skrev i en meddelelse

> se
>

> Det smarte er, man kan lade være med at læse indlæggene alene ud fra
> overskriften..

Der er bare det ved det at det er allerede i overskriften man bliver
irriteret over spørgsmål - der i mange tilfælde kunne løses på anden vis
f.eks ved at lette sin numse og komme ud hos forskellige udbydere og SE på
få FORKLARING fra disse. På de fleste spørgsmål gives flere forskellige
svar - og spørgeren er i mange tilfælde lige vidt.
Det har intet med om man er klog eller ikke klog -
Det må være mere relevant med tekniske spørgsmål i forbindelse med sine
optagelser - eller tip til hvordan man løser en opgave bedst med det
apparatur man nu engang selv har valgt, som værende det apparatur der passer
til ens behov.
Mvh. Poul Petersen.

Fra : Palle Jensen

Dato : 30-08-02 09:56

Poul Petersen wrote in news:akn8j2$r72$1@sunsite.dk:

> [...]
> løses på anden vis f.eks ved at lette sin numse og komme ud hos
> forskellige udbydere og SE på få FORKLARING fra disse.

- Velkommen til usenet!

> [...]
> hvordan man løser en opgave bedst med det apparatur man nu
> engang selv har valgt, som værende det apparatur der passer til

- I nogle tilfælde aner man jo ikke levende råd? At få et vink i en
retning herinde er da god hjælp. Nogle gange kender man faktisk ikke
helt spørgsmålet til at finde svaret! Hvis du tror gruppen kun er til
erfarne fotografer der tager papirbilleder tager du nok fejl. Der er
mange der får den fornemmelse at en gruppe er ens personlige
snakkerum med faste ligesindede - i dette tilfælde - fotovenner. Når
der så kommer folk rendende med spørgsmål som, i forhold til ens eget
niveau, er fuldstændigt tåbelige bliver man personligt irriteret.
Efter min min mening er det en misforståelse af mediets egentlige
ide.

- Selvom du er en knaldhamrende dygtig fotograf vil der altid være
nogle der vil synes dit spørgsmål er dumt! Alle svar kan findes et
sted på nettet... Hvad skal vi så bruge dette medie til?

--
Palle

Fra : Brian Schelde

Dato : 30-08-02 10:14

"Palle Jensen" <usenetmail@tiscali.dk> wrote in message
> [...]
> nogle der vil synes dit spørgsmål er dumt! Alle svar kan findes et
> sted på nettet... Hvad skal vi så bruge dette medie til?
100% enig

Fra : Clark Kent

Dato : 29-08-02 22:52

> [...]
man
> mangler ?Eller blot se længere tilbage i denne NG??????

Fordi de folk der spørger tilsyneladende er enten fuldstændig hjælpeløse
eller ekstremt dovne.'
Når jeg tænker på, hvor mange informationer, jeg selv har fundet på nettet

Fra : DonOlsen

Dato : 30-08-02 03:43

Jamen newsgroups er jo også en del af nettet.
Jeg kunne tænke mig der blev oprettet en gruppe der hed
dk.fritid.fototeknik. Den skulle omhandle det mere tekniske i hvordan
man laver gode billeder.

Fra : Bo Jørgensen

Dato : 29-08-02 22:00

Ærgerligt at vi skal belemres med sådanne indlæg, Hvad har de med FOTO at
gøre. Hvorfor ikke bare "forsvinde" stille og roligt. Hvis jeg er træt af en
nyhedsgruppe, så dropper jeg da bare ud af den, stort set unden at nogen
opdager det.

Hilsen Bo

Fra : Brian Schelde

Dato : 29-08-02 22:02

"Bo Jørgensen" <bo@pc.dk> wrote in message
> [...]
en
> nyhedsgruppe, så dropper jeg da bare ud af den, stort set unden at nogen
Der er jo nogen mennesker der har meget høje tanker om sig selv, som tror de
er uundværlige. Måske han havde håbet at vi alle sammen havde skrevet: Nej
du må ikke gå, vi skal nok holde op med at skrive mere om digitalkameraer
selv om der ikke er nogen bedre gruppe til det.

Fra : Olsen

Dato : 29-08-02 20:27

> [...]
> For mig at se,har denne NG lidt en stille død.......
> Synd,da der har været meget velformulerede problemstillinger samt

Man skal jo starte et sted, og med køb af et fornuftigt camera, uden
man behøver være "professionel", er altid et knaldgodt udgangspunkt !

Fra : jakob

Dato : 29-08-02 20:43

In article <3d6e6c49$0$87305$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
brittag@mail.dk says...
> Hej.
>
> Hermed et farvel og tak.

Farvel farvel

Hilsen

Jakob

Fra : Jacob Olsen

Dato : 29-08-02 20:50

NG er vel hvad folk gør den til. Der står ingen steder at NGén ikke kan
omhandle digital kamera spørgsmål. Da disse kameraér er ved at blive mere
udbredt så det er klart folk spørger mere til dem. Man kan vel heller ikke
sige af dem i dk.edb heller ikke gide høre mere på om man skal købe en intel
eller AMD. En NG er det folk gør den til. Hvis man ønsker at distancere sig
kan man prøve at lave en NG som hedder dk.fritid.foto.digital som jeg synes
kunne være en god ide.

Fra : POM

Dato : 29-08-02 20:55

> [...]
> Hej.
>
> Hermed et farvel og tak.
> Orker ikke længere at se sprgs. som :" Hvilket digi cam" , "Hvad er det

Så prøv at gøre som jeg, lad være med at åbne de postings, som stiller disse
spørgsmål. Alle indlæg er altså ikke obligatorisk læsning, man må gerne
springe over.
Du er da også selv velkommen til at poste spændende og seriøse emner, som vi
så kan svare på.

Per

Fra : ha

Dato : 29-08-02 21:09

> Orker ikke længere at se sprgs. som :" Hvilket digi cam" , "Hvad
> er det bedste kamera under 1299,-kr." osv.

Nej, kender godt "typen"

http://groups.google.com/groups?selm=3c1e45ed%240%247557%24edfadb0f%40dspool
01.news.tele.dk

mvh
ha

Fra : ha

Dato : 29-08-02 21:10

...... lige et link der dur

http://makeashorterlink.com/?I166325A1

mvh
ha

Fra : Kim Jeppesen

Dato : 29-08-02 21:47

"ha" <not-me@dot.com> wrote in message
> ..... lige et link der dur
>
> http://makeashorterlink.com/?I166325A1

*LOL*

Fra : Palle Jensen

Dato : 29-08-02 22:22

Phheewwww.... Sindssygt godt spottet. Stor humor! Tak

--
En signatur her...
TDC kræver nu 5 linier

Fra : Per Herholdt

Dato : 29-08-02 22:31

Palle Jensen wrote:

> Phheewwww.... Sindssygt godt spottet. Stor humor! Tak

Ja, den sved!!
Per

Fra : Bo Kristensen

Dato : 30-08-02 11:47

"ha" <not-me@dot.com> wrote in message
> ..... lige et link der dur
>
> http://makeashorterlink.com/?I166325A1

ROFLMAO!

--
Bo Kristensen
Life would be much easier if I had the source code.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 30-08-02 13:35

On Fri, 30 Aug 2002 12:47:16 +0200, Bo Kristensen wrote:

>"ha" <not-me@dot.com> wrote in message

>ROFLMAO!

Der var den igen! Hvad betyder MAO?

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Alex Linaa

Dato : 30-08-02 13:59

"Kurt Hansen" <kurt@towle.dk> wrote in message > >ROFLMAO!

> Der var den igen! Hvad betyder MAO?

My Ass Off

/Alex

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 29-08-02 22:08

> Nej, kender godt "typen"

http://groups.google.com/groups?selm=3c1e45ed%240%247557%24edfadb0f%40dspool
> 01.news.tele.dk

*ROFLMAO*

Mvh Mark
--
www.improve.dk

Fra : Bjarne Hansen

Dato : 29-08-02 21:23

> [...]
> Hej.
> Hermed et farvel og tak.
> For mig at se,har denne NG lidt en stille død.......
Men kvidre vil du et ømt farvel,
måske det bliver det sidste?

In post mortem
Bjarne

Fra : Steffen Poulsen

Dato : 29-08-02 21:54

"Britta & Torben" <brittag@mail.dk> wrote in message
> Hej.

Selv hej

> [...]
> For mig at se,har denne NG lidt en stille død.......
> Synd,da der har været meget velformulerede problemstillinger samt

Når andre når dertil, at de bliver trætte af at svare på de samme spørgsmål,
er det set at de (i stedet for bare at qvitte ..) er startet på at lave en
såkaldt "FAQ" for nyhedsgruppen, hvor de én gang for alle laver et svar til
nogle af de spørgsmål der bliver stillet mest.

Hermed er idéen givet videre.

Jeg har faktisk selv et indlæg til den:

Q: Kan det virkeligt passe at man tit ser indlæg med folk der med
alvorsfulde ord siger "farvel" .. for derefter at se dem tilbage igen
allerede efter et par uger eller en måned?
A: Ja.

mvh Steffen

Fra : Palle Jensen

Dato : 29-08-02 21:58

> Hermed et farvel og tak.

Man smiler altid når man ser sådan en. Et forsøg på at lyde nærmest
tragisk "hvil i fred" -agtig. Hvorfor skal man skrive "farvel" og
"Tak foralt" i en nyhedsgruppe? Jo jeg forstår godt pointen, men det
lyder sgu som om nogle er døde. Måske har du lige set en sørgelig
film?

Hvorfor ikke blive og prøve at "redde" gruppen så? Som Jacob foreslår
nedenfor. Oprette en ny gruppe til digital fotografering. Hvis der
var stemning kunne du da komme med et forslag, og en ansøgning om
oprettelse kunne sættes igang.

Jeg har selv søgt hjælp til køb af digital kamera og har da haft
megen nytte af at læse læase andres indlæg i mange tråde. Hvis ikke
man kan dumpe ind og være dum et stykke tid her... Hvor så?

Så annuler du bestillingen på gravstenen og vær med til en mere
kontruktiv løsning.

--
Palle

Fra : Brian Schelde

Dato : 29-08-02 22:01

"Britta & Torben" <brittag@mail.dk> wrote in message
> Hermed et farvel og tak.
Farvel.

> Orker ikke længere at se sprgs. som :" Hvilket digi cam" , "Hvad er det
> bedste kamera under 1299,-kr." osv.
Nej, det kan jeg godt forstå, det er også helt malplaceret.

> For mig at se,har denne NG lidt en stille død.......
Ja, der er næsten ingen der poster noget relevant.

> Synd,da der har været meget velformulerede problemstillinger samt
> kvalificeret respons derpå.......
Ja det synes jeg godt nok også.

Jeg synes det er meget synd for dig, hvad skal du nu give dig til?

PS. Til dem der skulle være i tvivl så er det ironisk ment det hele.

Fra : Per Herholdt

Dato : 29-08-02 22:27

Britta & Torben wrote:
> [...]
> For mig at se,har denne NG lidt en stille død.......
> Synd,da der har været meget velformulerede problemstillinger samt

Hvor meget er det LIGE det har med foto at gøre at du forlader gruppen?????

Per

Fra : Poul Petersen

Dato : 30-08-02 09:07

"Per Herholdt" <per.herholdt@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor meget er det LIGE det har med foto at gøre at du forlader
gruppen?????

> Per

Det har i hvert fald mere med gruppen at gøre - end dit svar.
Poul.

Fra : Søren Bargmann

Dato : 30-08-02 13:26

Hej Torben

Jeg er enig med dig i at den slags indlæg er dødssyge, og egentlig ikke
hører hjemme nogen steder, da et så enkelt formuleret spørgsmål ikke lader
sig besvare tilfredstillende. Forestil dig samme spørgsmål som "hvilken bil
skal jeg købe for 75.000,-?"...tjae...en der kan køre og ikke er al for
rusten, vil jeg mene.

Imidlertid viser en grov optælling at der har været 4 indlæg af typen
"hvilket kamera for kr N.000,- " indenfor den sidste måned, så hvis det
tærer for hårdt på din tålmodighed synes jeg nok du er lidt sart.

/Søren

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 30-08-02 14:46

Britta & Torben skrev: (messageID:
> [...]

[SNIP farveltale]

> Hilsen
> Torben.

For at citere et kendt quizshow:

"Torben, du er det svageste led. Farvel!"

Har du overvejet om manglen på "velformulerede problemstillinger" og
"kvalificeret respons" skyldes, at der ikke er andre der har dine
interesser og opfattelser?

Tilsyneladende er mange mennesker optaget af at vælge digitalkamera, og
derfor ser man den type indlæg i gruppen. Uanset hvad man mener om disse
indlæg, så er det et udtryk for usenettets "demokrati" - folk bruger
gruppen til det, der interesserer dem* - hvilket ikke nødvendigvis er i
overensstemmelse med dine idealer for gruppen!

*) Hvilket dog ikke bør fritage folk fra at tænke eller gøre en indsats
selv, før de spørger - men det er en anden debat...

--
Kasper Damkjær
http://www.damkjaer.net/

Fra : Clark Kent

Dato : 30-08-02 22:39

"Kasper Damkjær" <usenet@damkjaer.net> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> *) Hvilket dog ikke bør fritage folk fra at tænke eller gøre en indsats
> selv, før de spørger - men det er en anden debat...

Jamen, det er jo netop problemet ved de hjernedøde spørgsmål. Folk er sgu så
dovne, at de ikke selv gider finde et review-site.

Fra : Palle Jensen

Dato : 31-08-02 08:37

> Jamen, det er jo netop problemet ved de hjernedøde spørgsmål.
> Folk er sgu så dovne, at de ikke selv gider finde et
> review-site.

Hvad er det for noget fis! Jeg har selv lige købt digital kamera.
Startede med at gå ind på alverdens review sider. Jeg har ikke en
skid forstand på foto teknik og blev sgu bare endnu mere forvirret af
at kigge på 1224 kameraer, hvor 532 i mit prisniveau var "meget
gode".

Mon ikke du i en eller anden sammenhæng har stillet spørgsmål som for
andre virker fuldstændig latterlige? Uanset hvor svært et spørgsmål
du kan diske op med så vil jeg påstå at svaret kan findes på nettet
et sted, og så vil det være ren og skær dovenskab fra din side ikke
at have fundet det.

Fra : jakob

Dato : 31-08-02 12:26

> Jamen, det er jo netop problemet ved de hjernedøde spørgsmål. Folk er sgu så
> dovne, at de ikke selv gider finde et review-site.

Problemet med dit hjernedøde argument er at man da ikke kan sammenligne
et eller andet tilfældigt taiwanesisk review som firmaet sikker selv har
produceret med nogle inputs fra fold der rent faktisk har købt apperatet
selv.

I det hele taget synes jeg det er underligt at folk får så ondt i røven
at andre stiller nogle spørgsmål der for dem er relevante. Der er jo
ingen der tvinger dig til at følge en tråd du ikke synes er relevant.

Ydermere synes jeg egentlig der er ret patetisk på den måde teatralsk at
melde sin bortgang fra gruppen. Men det er jo nok ud fra den erkendelse
at der nok ikke er nogen som helst der bemærker det hvis man blot holder
op med at deltage i debatten, det må da give noget at tænke over.....

Næhh så ville jeg da have meget mere respekt for at man eventuelt
prøvede at få lavet en fundsats til en gruppe mere der kunne opfylde de
ønsker der evt måtte være, og dermed fik gang i en debat.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : KF

Dato : 31-08-02 13:48

"jakob" <ingen@spam.dk> wrote in message

> [...]
> et eller andet tilfældigt taiwanesisk review som firmaet sikker selv har
> produceret med nogle inputs fra fold der rent faktisk har købt apperatet

Se det er jo lige det...
Når man kigger tilbage i nyhedsgruppen viser det sig, at især den digitale
side af sagen er en jungle.
Jeg søgte selv hjælp for kort tid siden (sport og digital), og fik da et par
venlige hint, der fik mig på rette spor.
Jeg har på det sidste også læst meget om emnet, og bliver mere og mere
bekræftet i at jeg fik et par rigtig gode hint.
Herudover har jeg prøvet at kontakte et par forhandlere og bedt dem om råd
og vejledning, men her blev jeg mildt sagt lettere rystet.
De lagde fint ud med at foreslå et kamera eller to, og da jeg så spurgte
lidt nærmere til modellerne afslørede de desværre en grundlæggende mangel på
viden. Jeg kan have været uheldig og fået fat i lærlingen begge steder, men

(Hvilke forhandlere kan I evt. foreslå)

> I det hele taget synes jeg det er underligt at folk får så ondt i røven
> at andre stiller nogle spørgsmål der for dem er relevante. Der er jo
> ingen der tvinger dig til at følge en tråd du ikke synes er relevant.

Næeh, man kan jo blot vælge at ignorere den i sin nyhedslæser.
Man kan sågar filtrere de største tumber fra hvis man ønsker det

> [...]
> at der nok ikke er nogen som helst der bemærker det hvis man blot holder
> op med at deltage i debatten, det må da give noget at tænke over.....

Pas lige på med at bruge patetisk på dansk. Det betyder desværre nærmest det
modsatte af den engelske betydning...
Men ellers rigtigt set.

> Næhh så ville jeg da have meget mere respekt for at man eventuelt
> prøvede at få lavet en fundsats til en gruppe mere der kunne opfylde de
> ønsker der evt måtte være, og dermed fik gang i en debat.

Jeg savner, at der er nogle af guruerne herinde, der finder ud af at få
lavet en "Foto-FAQ" gerne i stil med http://www.net-faq.dk

Det allerstørste problem med at der findes så meget viden på Internettet, er
at det meste af den viden er "uredigeret".

Dvs. hvem har tjekket at det der står nu også er rigtigt? Det er så nemt at
informere på Internettet men desværre også mindst lige så nemt at
misinformere.

En "Foto-FAQ" vil være guldgruben mange leder efter.

Mvh Klaus

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 31-08-02 14:46

KF skrev:

> Pas lige på med at bruge patetisk på dansk. Det betyder
> desværre nærmest det modsatte af den engelske betydning...
> Men ellers rigtigt set.

Det er ikke korrekt. Patetisk har 2 betydninger på dansk - de er
vidt forskellige, men dog ikke hinandens modsætninger. Sakset fra
Politikens Nudansk med Etymologi (1999):

***
patetisk adj.
1. som er højtidelig og følelsesladet = HØJSTEMT, HØJTIDELIG
- han holdt en patetisk tale for sin ven · hun forsøger at undgå
det svulstige og patetiske i sin kunstneriske udtryksform
2. (neds.) som vækker medynk på en latterlig måde = YNKELIG,
LATTERLIG
- han var en ret patetisk skikkelse · han kunne selv høre hvor
patetisk og tomt det lød
***

Betydning 2 svarer til det engelske ord "pathetic".

FUT: dk.kultur.sprog (svar havner i nævnte gruppe).
--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)