MS Windows
briani 27239
Fdisk contra partion magic
Fra : steen jakobsen

Dato : 29-08-02 19:36

Jeg skal partionerer og formaterer en ny harddisk. Jeg har før anvendt
partion magic, det er jo legende led. Men nu er der nogen der har advaret
mig og sagt at det kan adstedkomme en masse problemer, og jeg i stedet for
skal anvende fdisk. Hvad skal jeg tro på.

Hilsen
Steen

Fra : Kurt Hansen

Dato : 29-08-02 19:51

On Thu, 29 Aug 2002 20:36:09 +0200, steen jakobsen wrote:

> [...]
>mig og sagt at det kan adstedkomme en masse problemer, og jeg i stedet for
>skal anvende fdisk. Hvad skal jeg tro på.

Efter min ringe mening er der ingen grund til at løbe nogen risiko
(hvis der er nogen) ved at anvende Partition Magic til en sådan basal
opgave. FDISK er jo født til det.

Jeg ville kun bruge Partition Magic, hvis jeg havde brug for at ændre
nogle partitioner med data på uden at skulle ompartitionere og
formattere.

Jeg har faktisk engang "mistet en harddisk" ved brug af PM. Det var
ganske vist en betjeningsfejl fra min side, men der var ingen
forklaringer eller advarsler der på forhånd fik mig til at tænke over,
om det nu var klogt, det jeg havde gang i

Venlig hilsen
Kurt Hansen