MS Windows
briani 27239
ændring af boot stien
Fra : ole

Dato : 29-08-02 19:09

Hvordan ændre man egentlig boot stien ved opstart af windows xp.

Jeg havde installeret en ekstra harddisk, og forsøgte at installere xp på
den nye harddisk, således at jeg havde en installation på hver disk, for at
kunne anvende den anden installation i nødstilfælde. Det var ingen god ide,
og jeg har afinstallret den. Så kommer problemet.

Når jeg starter windows kommer der en dualboot menu, med flere muligheder.
Første valg er winxp - den installation jeg nu har afinstalleret. Anden valg
er også win xp, den oprindelige installation som fungerer ok, og endelig
win98 som jeg anvender til nogle dosprogrammer.

Hvordan fjerner jeg boot stien til første valget win xp, som jeg jo har
afinstalleret, og derfor ikke findes mere, men i dualboot menuen står den
stadigvæk.

På forhånd tak.

Hilsen Ole

Fra : Kurt Hansen

Dato : 29-08-02 19:48

On Thu, 29 Aug 2002 20:08:56 +0200, ole wrote:

>Hvordan fjerner jeg boot stien til første valget win xp, som jeg jo har
>afinstalleret, og derfor ikke findes mere, men i dualboot menuen står den
>stadigvæk.

Gå ind i Kontrolpanel.
Klik på "System" og vælg fanebladet "Avanceret".
Under "Start og Genoprettelse" trykker du på "Indstillinger".
I den øverste del "Standardoperativsystem" trykker du på knappen
"Rediger" og her kan du se og ændre din "boot.ini".

Men pas nu på at du ved hvad du gør

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : ole

Dato : 30-08-02 07:42

Tak, Kurt, det var lige det jeg manglede.

Hilsen Ole