Skift af bundkort + ram
Fra : Kim Hansen

Dato : 29-08-02 19:05

Hej

Vil det give mig meget at købe mig et nyt bundkort + ram?
Jeg har et Asus A7V 133-C og 3*128 mb Pqi ram med en 1800 XP og et GF
4 4200 ti kort i.

Jeg har tænkt mig at købe et Soltek-SL75DRV5 og en stang Samsung PC
2700 Ram på 512 mb.

Vil det være noget jeg kan mærke eller vil det kun give lidt?

M.v.h.
Kim Hansen
Fyn

Suzuki XF 650 Freewind
Suzuki DR 250 S

Fra : Mogens

Dato : 29-08-02 19:39

On Thu, 29 Aug 2002 20:04:55 +0200, Kim Hansen <ksh@webnet.dk> wrote:

> [...]
>2700 Ram på 512 mb.
>
>Vil det være noget jeg kan mærke eller vil det kun give lidt?

Medmindre du samtidigt skifter til en hurtigere CPU så
får du kun et par procent og jeg tvivler på at du vil
kunne mærke forskel

mvh Mogens

Fra : Kim Hansen

Dato : 30-08-02 11:54

On Thu, 29 Aug 2002 20:39:07 +0200, Mogens <moveng@portalen.no> wrote:

>Medmindre du samtidigt skifter til en hurtigere CPU så
>får du kun et par procent og jeg tvivler på at du vil
>kunne mærke forskel

Jeg forstår ikke at der er så lidt forskel,
Det jeg har nu er med " via 133a " chipset og
" pc 133 ram "
Det nye er med " via 333 " chipset og " pc 2700 ram "
som skulle køre 333 mhz.
Jeg troede at der ville være væsentligt forskel på det
gamle chipset og ram jeg har nu, det er da nogle år gammelt,
og så det sidste nye. Men måske går det alligevel ikke så stærkt med
udviklingen som jeg troede. Positivt: så slipper jeg billigt
Hvad med stabilitet, er det bedre eller hvad.
Det Asus jeg har nu syntes jeg ikke er ligeså stabilt som mit gamle
Abit k7 med via 133 chipset, men det kunne måske være fordi jeg bare
satte Asus kortet på samme installation som Abit kortet kørte på.
Men skulle man ikke kunne gøre det nor det er Via chipset på begge?
Eller skal det have en ny installation?

M.v.h.
Kim Hansen
Fyn