border på celle...??
Fra : Brian Thomsen

Dato : 29-08-02 18:47

Hej alle

Jeg har nogle celler i en tabel, jeg gerne vil have en 1px border på (sort)!
jeg har prøvet vha. at bruge class i css, men så kommer der kun border på
den øverste celle!
kig evt. på www.bilka-holstebro.dk .... det er menu cellerne jeg skal have
border på.

--

Mvh.

Brian Thomsen

Fra : Xystus

Dato : 29-08-02 20:03

Brian Thomsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Jeg har nogle celler i en tabel, jeg gerne vil have en 1px border på (sort)!

Hey Brian

Jeg er ikke sikker på at jeg har den bedste løsning, men den virker...

Hvis du kun vil have border på i bunden kan du skrive:
style="border-bottom:1 solid #000000"

Hvis du vil have på to af siderne skriver du:
style="border-bottom:1 solid #000000; border-left:1 solid #000000"

De forskellige sider hedder:
border-left = venstre side
border-right = højre side
border-top = toppen
border-bottom = bunden

Håber at det løser dit problem... ellers må du lige skrive igen

- Xystus
-| http://xystus.adr.dk |-

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Brian Thomsen

Dato : 29-08-02 20:44

"Xystus" <pt@teliamail.dk> skrev:
<SNIP>
> Håber at det løser dit problem... ellers må du lige skrive igen

Det løste desværre ikke helt problemet. Jeg har prøvet med:

td.cell {
border-left: 1px;
border-right: 1px;
border-top: 1px;
border-style: solid;
border-color: black
}

td.cell1 {
border-left: 1px;
border-top: 1px;
border-bottom: 1px;
border-right: 1px;
border-style: solid;
border-color: black
}

Hvor den øverste celle hedder "cell", og den nederste "cell1"!! Jeg har
ligeledes prøvet både med og uden cellspacing, men lige meget hjælper
det...!! Nogle forslag???

Mvh.
Brian Thomsen

Fra : Frank B. Daugaard

Dato : 29-08-02 21:14

Du har to class'er der definere det samme, det er helt unødvendigt.
Er det den eneste tabel på siden og skal alle cellerne have en ramme
omkring og skal det være med stylesheet i stedet for en simpel

<tabel border="1" border-color="black">

kan du gøre det ved at definere td'erne således og behøver ikke
at gøre noget ved <td> 'erne

td {
border: solid black;
border-width: 1px 1px 0px 1px;
}

border-width rækkefølgen er : top højreside bund venstreside

er det kun nogle celler der skal have border på er du nød til at
gøre noget lignende dette:

td.gimigborder {
border: solid black;
border-width: 1px 1px 0px 1px;
}

og sætte class angivelse på alle de celler der skal have border:

Med venlig hilsen

Frank B. Daugaard
Site Builder