MS Windows
briani 27239
Windows 2000 problem?
Fra : Christian

Dato : 29-08-02 16:20

Hejsa alle
Jeg har installeret Windows 2000 på mine forældres computer.
PC'en er en 366MhZ Celeron på et Abit BX bundkort m. 128MB SDRAM og ATX
kabinet

Men problemet er at når jeg lukker computer, gemmer den instillinger og
ender på en skærm hvor der står: du kan nu slukke computeren ?
Den kan ikke slukke hvis jeg bare trykker på power kanppen, og hvis jeg
holder den inde lidt, genstarter den bare ?

Jeg fik at vide, det kunne være noget med instillingerne for min
strømforsyning, der skulle ACPI være slået til, kiggede i Enhedshåndtering,
der stod der Standard PC, og på min egen Anvanceret konfiguration og
strømforsyningsbrugerflde (ACPI) PC

Jeg smuttede ind i BIOS'en (på deres computer) der var ACPI slået fra, jeg
slog det til, og kom ind i Windows.
Der stod der stadig Standard PC, jeg skiftede driver til : "Anvanceret
konfiguration og strømforsyningsbrugerflde (ACPI) PC" og genstartede, så
kunne den ikke boote op, kom med en blå skærm, med nogle fejl meldinger.
Så prøvede jeg at instl. Windows 2000 igen, i håb om at den kunne forstå det
med jeg havde slået ACPI til
det kunne den ikke
Hvad gør jeg ?

På forhånd tak

Mvh Christian

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 29-08-02 17:26

"Christian" <dsl5013@vip.cybercity.dk> wrote in message
> Hvad gør jeg ?

Opdaterer BIOS. Det er mit bedste (eneste) bud...

Men vent og se, måske kommer der andre forslag.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Madsen

Dato : 29-08-02 20:37

Christian skrev:

> Men problemet er at når jeg lukker computer, gemmer den
> instillinger og ender på en skærm hvor der står: du kan nu slukke
> computeren ?

Selvom pc'en er fundet som en standard-pc inde i Enhedshåndtering,
så burde du stadig kunne lukke den vha. software. Har du været
inde i Kontrolpanel > Strømstyring > APM > Flueben ved 'Avanceret
strømstyring' ?

Madsen.

Fra : Christian

Dato : 31-08-02 13:04

Hejsa Madsen
det har jeg prøvet nu, og det fungere bare, mange tak for hjælpen, jeg
skulle have spurt noget før, det havde sparet et par installationer

Hav' det godt

Mvh Christian

Fra : Madsen

Dato : 31-08-02 13:19

Christian skrev:

> Hejsa Madsen
> det har jeg prøvet nu, og det fungere bare, mange tak for hjælpen,
> jeg skulle have spurt noget før, det havde sparet et par
> installationer

Ja, det er unægtelig noget lettere end at geninstallere Windows. :)

> Hav' det godt

Tak og U2.

PS. Kunne man ikke lokke dig til fremover at klippe det væk du ikke
svarer på og svare underneden det du svarer på, som beskrevet på
denne side: http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html ? Det vil
gøre dine indlæg meget mere overskuelige.

Madsen.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 31-08-02 15:00

> [...]
> denne side: http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html ? Det vil
> gøre dine indlæg meget mere overskuelige.

Jeg har opgi'et at føre den politik. Folk der ikke kan finde ud af det,
ryger i killfilteret.

Fra : Madsen

Dato : 31-08-02 15:30

Jesper G. Poulsen skrev:

[Råd om citatteknik.]

> Jeg har opgi'et at føre den politik. Folk der ikke kan finde ud af
> det, ryger i killfilteret.

Samme her hvis de har fået det at vide flere gange i træk, men nægter
at følge det, men så vidt jeg husker, så har jeg ikke tidligere fortalt
Christian om citatteknik. Folk skal jo også lige have en chance.
Hvis man blot smider folk i killfilteret uden at fortælle dem hvad de
gør galt, så bliver det vel aldrig bedre, men ingen tvivl om at det er
irriterende med folk som svarer ovenover og medtager alt fra det
tidligere indlæg.

Opfølgning (FUT) sat til news:dk.admin.netikette hvor denne snak vel
egentlig hører hjemme. :)

Madsen.