Gode råd søges
Fra : Ukendt

Dato : 29-08-02 15:24

Hej Gruppe

Mine forældre har en dejlig collie kastrat på lidt over 1 år. Han er sød og
meget kærlig, men her opstår problemerne så, for han er meget
opmærksomhedskrævende og vil helst være i centrum. Denne situation opstår
når der kommer gæster.
Han overfalder dem nærmest af glæde....og det kan gøre avs på ben og arme.
Når der er gået 10 min falder han dog til ro, men hvis man så gerne vil kæle
lidt med forældrenes katte, så braser han ind i *samtalen*. Han gør iøvrigt
det samme når mine forældre kæler for deres katte. Det er irriterende.
Når mine forældre er ude for at gå turen med hunden og de møder nogle de
lige skal sludre lidt med, ja så begynder hunden at bide i snoren og lave
andre fjollerier.
Gode råd modtages med tak

Gonzo

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 29-08-02 15:35

"Gonzo" <Gonzo Mail> writes:

> [...]
> meget kærlig, men her opstår problemerne så, for han er meget
> opmærksomhedskrævende og vil helst være i centrum. Denne situation opstår

Vi har nogle venner der havde det samme problem med deres hund. Det
blev simpelthen løst ved at hunden blev lukket inde lige inden der kom
gæster. Når så folk havde fået deres tøj og sko af og lige havde fået
sagt goddag og havde sat sig ned osv. så blev hunden lukket ud.

På det tidspunkt var det bare som om gæsterne havde været der flere
timer og hunden gik rundt og hilste på og lagde sig ellers og sov
videre.

Mvh Trine

http://usenet.dk
http://www.triane.dk, hvis du mangler et sted at sove i Nordjylland

Fra : simon

Dato : 29-08-02 20:03

Hej med Jer
Det problem kommer fordi den er vant til at være i centrum som du skriver.
Man kan gøre det at sætte snoren på hunden når gæsterne kommer og at de
først hilser på hunden når de har hilst på jer. Eller give den dæk signalet
til der er ro over forsamlingen. Dine forældre skal når den ene kommer hjem
hilse på den anden først også hunden for den skal jo helst være nederst i
hirikiet.
Det tager nok noget tid at lære hunden men held og lykke.
hilsen Tina