Netscape 7.0 er frigivet.
Fra : Stig Hansen

Dato : 29-08-02 13:09

Netscape 7.0 er frigivet og kan hentes her.

http://channels.netscape.com/ns/browsers/download.jsp

--
Stig Hansen.

www.box4700.dk

Fra : Frank B. Daugaard

Dato : 29-08-02 17:53

> Netscape 7.0 er frigivet og kan hentes her.
>
> http://channels.netscape.com/ns/browsers/download.jsp

Og er der nogen der kan fortælle hvordan man fjerner det irriterende
ICQ icon nederst i venstre hjørne af Netscape vinduet uden at fjerne
de andre iconer i hjørnet ???

Og er der nogen der kan fortælle hvad forskellen mellem Mozilla 1.1
og Netscape 7.0 er bortset fra navnet og Iconerne ???

På den rigtigt gode side er det rart at se at de har rettet den bug i
Mozilla 1.0 / Netscape 6 & 7(preview) som viste sig ved lidt ekstra
pixel under tabeller i tabeller med baggrundsfarve.

Med venlig hilsen

Frank B. Daugaard
Site Builder

Fra : Stig Nygaard

Dato : 29-08-02 19:03

Hej Frank

Frank B. Daugaard wrote:
> Og er der nogen der kan fortælle hvad forskellen mellem Mozilla 1.1
> og Netscape 7.0 er bortset fra navnet og Iconerne ???

Først og fremmest så bygger Netscape 7.0 på Mozilla 1.0.1, ikke Mozilla
1.1 ! For forskelle mellem Mozilla og Netscape, så er i hvert fald nogen
nævnt på http://www.mozillazine.org/talkback.html?article=2421.

Generelt kan man sige at der kræset lidt mere for den almindelige
"non-nørd slut-bruger" i Netscape. Mozilla er primært tænkt som en
platform andre (f.eks. Netscape, Beonex, Galeon, K-meleon og Chimera)
kan bygge en slut-bruger browser udfra.

Er man lidt nørd og kan leve med ringe suppport og dokumentation og fint
selv kan finde ud at downloade og installere java og plugins o.lign. kan
man dog roligt kigge på Mozilla. Så slipper man f.eks. for al
AOL/Netscape's reklamebras og registreringshalløj. Bemærk også at selvom
Netscape har tilføjet en del ting til Mozilla, så har de også fjernet
visse ting. F.eks. har Netscape fjernet "Open Unrequested Windows"
muligheden (ofte omtalt som popup-banner killer featuren).

Iøvrigt nåede Mozilla 1.1 at komme på gaden *før* Mozilla 1.0.1. Det vil
nok forvirre nogen, men der foregår faktisk stadig en parallel udvikling
på både Mozilla 1.0.x og Mozilla 1.1.x serien. Der vil således sikkert
også komme en 1.0.2 og 1.0.3 på et tidspunkt. Det skyldes det faktum at
der er "tredie-parts" firmaer som udvikler browsere baseret på Mozilla
1.0 og som ikke ønsker at den platform de udvikler udfra ændrer sig for
meget, men stadig gerne vil have fjernet de vigtigste fejl deri. Det
samme vil sikkert ske for 1.1 og 1.2 serien, osv.

Går du efter absolut maksimal stabilitet, så kan det nok bedst svare sig
at vælge en browser baseret på Mozilla 1.0.1 (vil jeg tro), men ligger
du mere vægt på de allernyeste features, så gå efter Mozilla 1.1.

--
Mvh. Stig
stig[at]rockland[dot]dk

Fra : Frank B. Daugaard

Dato : 29-08-02 21:02

Tak Stig!

Det er vist nemt at blive forvirret med hensyn til de to browser mærker
og versioner. Men så vidt jeg kan forstå ligger forskellen i at Netscape
har understøttelse af deres webmail (deres pedant til hotmail - dog uden
yderligere sammenligning) + diverse skrammel tilbud (lidt ala MSN Explorer)

Og har jeg forstået det ret, at det som virkelig betyder noget for sådan en
som mig der skal udvikle mod browserne, ikke er forskelligt i de to browser
mærker sålænge de er opbygget omkring den samme Mozilla version eller
vel rettere Gecko engine.

Forskellen ligger altså i features og ikke i rendering af sideindhold.

I øvrigt så må der absolut være nogle stabilitets forhold i Netscape 7
som ikke er som de burde være. Jeg har lige hentet den i dag og det
er uden problemmer lykkedes mig helt ubevidst at få den til at crashe
2 gange. (kunne selvfølgelig have noget at gøre med at både Nestcape 7
og Mozilla 1.1 er installeret og åbenbart deler profil

Med venlig hilsen

Frank B. Daugaard
Site Builder

Fra : Stig Nygaard

Dato : 30-08-02 16:38

Hej Frank

Frank B. Daugaard wrote:
> Forskellen ligger altså i features og ikke i rendering af sideindhold.

Fuldstændig korrekt.

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 29-08-02 19:03

Frank B. Daugaard wrote:

> Og er der nogen der kan fortælle hvad forskellen mellem Mozilla 1.1
> og Netscape 7.0 er bortset fra navnet og Iconerne ???

Ifølge oplysningerne på freshmeat.net (der selvfølgelig godt kan være en
tastefejl) er Netscape 7 bygget på Mozilla 1.0.1, ikke 1.1.

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 31-08-02 21:10

Stig Hansen wrote:

> Netscape 7.0 er frigivet og kan hentes her.
>
> http://channels.netscape.com/ns/browsers/download.jsp
>
> --
> Stig Hansen.

Kan det overhovedet betale sig at downloade den.?

Jeg mener:
Jeg har problemer med Netscape 6 der ikke vil vise sider korrekt osv.,
pga. det formentlig er optimeret til Microsoft.

Så jeg er _meget_ tæt på at opgive Netscape. - Selvom jeg altid har
brugt denne Browser.
Så det er forbandet ærgerligt.

--
Mvh. Jørgen

Prøv noget nyt, læs her: http://www.usenet.dk/

Fra : Stig Hansen

Dato : 31-08-02 23:06

On Sat, 31 Aug 2002 22:09:58 +0200, Jørgen Rasmussen wrote:

> [...]
> pga. det formentlig er optimeret til Microsoft.
>
> Så jeg er _meget_ tæt på at opgive Netscape. - Selvom jeg altid har

Hej Jørgen.

Ja absolut, der er meget forskel på Netscape 6 og 7.
Version 6 er baseret på Mozilla 0.9.4 og version 7 er baseret på
Mozilla 1.0.1 og der er sket meget på den tid der er gået, så prøv at
give den en chance.

--
Stig Hansen

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 07-09-02 00:41

Stig Hansen wrote:

> [...]
> Version 6 er baseret på Mozilla 0.9.4 og version 7 er baseret på
> Mozilla 1.0.1 og der er sket meget på den tid der er gået, så prøv at

Nej, den er heller ikke opdateret til nyeste IE version.
Dvs. jeg mener at jeg ikke får det samme billede frem på skærmen som med den
IE jeg har på mit job.

F.x. på www.jp.dk mangler den yderste søjle til højre.
Den mangler i Netscape 4.7, 6.2 og 7.0! Og IE 5.0 !!

Hvis/når jeg søger mere er jeg ret overbevist om at Netscape 7.0 også har
problemer med at vise andre sider korrekt.
Som jeg gennem tiden har set det med 4.7 og 6.2

Jeg undrer mig over at nogen kan mene at det er fremskridt.

Det er beklageligt som gammel Netscape bruger, at jeg må skifte til IE.
Jeg ser ikke andre muligheder. Hvis jeg vil bruge nettet nogenlunde
ubesværet.

Fra : Henrik Lynggaard

Dato : 07-09-02 22:22

Jørgen Rasmussen wrote:

> Nej, den er heller ikke opdateret til nyeste IE version.
> Dvs. jeg mener at jeg ikke får det samme billede frem på skærmen som med den
> IE jeg har på mit job.

Opgraderet til den nyeste IE version ???? den var ny

Godt min bil ikke bliver opgraderet til den nyeste lada ;.)

> F.x. på www.jp.dk mangler den yderste søjle til højre.
> Den mangler i Netscape 4.7, 6.2 og 7.0! Og IE 5.0 !!

Virker fint i min ns 7.