Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon Power Shoot S40, kvalitet af softw~
Fra : B.N.L.

Dato : 29-08-02 12:04

Jeg synes at Zoombrowseren er nærmest umulig at arbejde med. For en
sikkerheds skyld kopierer jeg alle nye billeder til en anden mappe. Derfra
må jeg så hente billederne til ordentlig viderebearbejdning. Er jeg helt på
afveje, eller oplever andre noget lignende ?

B.N.L.

Fra : Brian Schelde

Dato : 29-08-02 12:29

"B.N.L." <slot5@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
> må jeg så hente billederne til ordentlig viderebearbejdning. Er jeg helt

> afveje, eller oplever andre noget lignende ?
Jeg går ud fra det er den der også medfølger til et S20.
Det eneste jeg nogensinde har brugt zoombrowseren til er at hente billederne
fra kameraet over på pc'eren, jeg synes heller ikke det er et specielt
imponerende værktøj. F.eks. kan det ikke finde ud af hvis man har slettet et
billede, så bliver det stadigvæk vist. Når man så forsøger at åbne billedet
derindefra så siger det at det ikke kan åbne filen, men det sletter
selvfølgelig ikke billedet fra dets database.

Jeg kan anbefale et program der hedder cam4you som kan bruges til canon
kameraer:
http://jpegclub.org/cam4you/

Fra : Per Herholdt

Dato : 29-08-02 12:59

Brian Schelde wrote: bl.andet
>, jeg synes heller ikke det er
> et specielt imponerende værktøj.

Jeg synes den er lidt langsommere end f.eks. Downloader, men mere sikker.
Jeg har haft et par svipsere med Downloader.

> [...]
> forsøger at åbne billedet derindefra så siger det at det ikke kan
> åbne filen, men det sletter selvfølgelig ikke billedet fra dets

Under txtvinduet med stien til billederne er der en "REFRESH" knap, den
klarer det problem. Så ser du kun de billeder der er i mappen.

--
MVH Per Herholdt Andersen
Odense

Fra : Brian Schelde

Dato : 29-08-02 14:14

"Per Herholdt" <per.herholdt@tdcadsl.dk> wrote in message
> Jeg synes den er lidt langsommere end f.eks. Downloader, men mere sikker.
> Jeg har haft et par svipsere med Downloader.
Det kender jeg ikke, hvor kan man finde det henne på nettet?

> Under txtvinduet med stien til billederne er der en "REFRESH" knap, den
> klarer det problem. Så ser du kun de billeder der er i mappen.
Ok, det synes jeg så selv den burde finde ud af.

Fra : KASO

Dato : 29-08-02 14:56

Zoombrowser er udmærket til at få et overblik over billederne - men for
at fungere optimalt, skal man slette billederne gennem Zoombrowser -
eller huske at bruge Refresh! Den kræver dog en relativt hurtig PC for
at fungere optimalt (det tager tid at opdatere billederne hver gang man
zoomer).en til en hurtig løsning"

.

http://www.kandu.dk/

Fra : Brian Schelde

Dato : 29-08-02 14:54

"KASO" <KASO.news@kandu.dk> wrote in message
> [...]
> eller huske at bruge Refresh! Den kræver dog en relativt hurtig PC for
> at fungere optimalt (det tager tid at opdatere billederne hver gang man
Jeg har en hurtig pc'er og jeg synes stadigvæk programmet er langsomt :(

Fra : KASO

Dato : 30-08-02 10:37

"Brian Schelde" skrev d. 29-08-02 14:54 dette indlæg :
> "KASO" <KASO.news@kandu.dk> wrote in message
> Jeg har en hurtig pc'er og jeg synes stadigvæk programmet er langsomt
:(

Hmmmm - OK - så venter jeg lidt med at skifte PC - jeg troede bare det
var fordi jeg havde en gammel, sløv PC (PII - 366 MHz, 196Mb)!

http://www.kandu.dk/

Fra : Per Herholdt

Dato : 29-08-02 20:34

Brian Schelde wrote:
> "Per Herholdt" <per.herholdt@tdcadsl.dk> wrote in message
> Det kender jeg ikke, hvor kan man finde det henne på nettet?

Jeg tror nok det var her: http://www.mihov.com/eng/pd.html

MVH Per

Fra : Steen F.

Dato : 29-08-02 16:27

"Brian Schelde" <br_sc@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> derindefra så siger det at det ikke kan åbne filen, men det sletter
> selvfølgelig ikke billedet fra dets database.

Den sletter da fint mine billeder når jeg trykker delete...
Har du upgradet til nyeste version? Det er gratis på deres website.

MVH
Steen

Fra : Hans Kruse

Dato : 29-08-02 19:37

Jeg har aldrig været imponeret af kvaliteten og anskaffede en kortlæser
(PCMCIA adapter) til min PC, så jeg bruger kun RAW konverter programmet, som
fungere fint (der findes dog alternativer her). Fotos i JPG kan blot
kopieres direkte fra kortlæseren til den ønskede folder på PC'en. Det kan
anbefales.
Mvh, Hans