Rapporteingsværtøj
Fra : Lars F.

Dato : 29-08-02 12:14

Hej NG
Kan nogle anbefale et rapporteingsværktøj der kan håndtere en Cisco PIX og
hvor vægten er lagt på sikkerhed frem for kommercielle oplysninger ?
Venligst
Lars

Fra : Lars Soerensen

Dato : 29-08-02 12:21

"Lars F." <folmann@post1NOSPAM.tele.dk> wrote in message
> [...]
> Kan nogle anbefale et rapporteingsværktøj der kan håndtere en Cisco PIX og
> hvor vægten er lagt på sikkerhed frem for kommercielle oplysninger ?

kommer an på hvad du skal bruge det til
Bruger selv det her til at gennemgå de logs som jeg har fra min pix
http://www.reportgen.com/index.htm
Det er ikke så avanceret men dækker lige det mindste behov
Men ved ikke lige om det var det du mente med det

Mvh
Lars

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 29-08-02 23:05

On Thu, 29 Aug 2002 13:14:07 +0200, "Lars F."
<folmann@post1NOSPAM.tele.dk> wrote:

> Kan nogle anbefale et rapporteingsværktøj der kan håndtere en Cisco PIX og
> hvor vægten er lagt på sikkerhed frem for kommercielle oplysninger ?

Jeg synes, Private-I er OK. Men det afhænger jo af, hvad det
egentlig er for nogle oplysninger du ønsker logget og analyseret.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Thomas B. Maxe

Dato : 30-08-02 10:39

"Lars F." skrev:
> Kan nogle anbefale et rapporteingsværktøj der kan håndtere en Cisco
PIX og
> hvor vægten er lagt på sikkerhed frem for kommercielle oplysninger ?

Det kommer sør'me an på, hvad dit behov er - f.eks. hvor store
datamængder du skal håndtere.

Men siden du nu selv spørger...

TDC Internets sikkerhedsafdeling har selv udviklet et værktøj (primært
til de lidt større netværk), der kombinerer logindsamling og -analyse
med IDS og driftovervågning.

"SafeLog" kan vist suge loglinjer fra omtrent de fleste log-producerende
apparater, herunder Cisco PIX.
Det er ikke "hyldevare" og bliver det nok heller ikke, så det er ikke et
billigt produkt.

Hvis det er sådan noget, du mangler, kan du kontakte TDC Internet
erhvervs kundeservice på tlf. 80 80 15 90 og sige, at du er interesseret
i oplysninger om SafeLog.

Med venlig hilsen

Thomas B. Maxe
(som arbejder for TDC Internet, men som ikke officielt repræsenterer
firmaet)

Fra : Alex Holst

Dato : 30-08-02 11:57

Thomas B. Maxe <toxicthomas@nospam.hotmail.com> wrote:
> Det kommer sør'me an på, hvad dit behov er - f.eks. hvor store
> datamængder du skal håndtere.
>
> Men siden du nu selv spørger...
[..]

Du burde vide bedre end at reklamere for din arbejdsgivers produkter.
Jeg synes det er pinligt. Du kan tages omtrent lige saa alvorligt som
ham den tilsyneladende[1] inkompetente skribent fra Complex Data.

I stedet burde du benytte tiden til at laese dine artikler paa csirt.dk
igennem for fejl, som f.eks. den hvor du paastaar at port 23 ofte koerer
proxy servere.

[1] Vedkommende har ikke engang hjernekapacitet til at citere usenet
indlaeg korrekt. Jeg toer ikke taenke paa hvordan det gaar i andre
situationer.

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 30-08-02 12:22

Alex Holst <a@mongers.org> writes:

> Du burde vide bedre end at reklamere for din arbejdsgivers produkter.

Det er der altså ikke noget galt med, så længe det er et reelt svar på
et stillet spørgsmål, og man klart gør opmærksom på sit tilhørsforhold!

> Jeg synes det er pinligt. Du kan tages omtrent lige saa alvorligt som
> ham den tilsyneladende[1] inkompetente skribent fra Complex Data.

Overdrivelse fremmer ikke forståelsen.

> I stedet burde du benytte tiden til at laese dine artikler paa csirt.dk
> igennem for fejl, som f.eks. den hvor du paastaar at port 23 ofte koerer
> proxy servere.

Jeg har da "ofte" set almindelige mennesker der bruger WinRoute til at
have mere end en maskine på et netværk, have fungerende, åbne proxyer
på f.eks. port 23. Jeg ved ikke hvilken artikel du refererer til, så
jeg kan ikke se om det er dette der måske menes.

/L

Fra : Alex Holst

Dato : 30-08-02 13:10

Lasse Reichstein Nielsen <lrn@hotpop.com> wrote:

> Det er der altså ikke noget galt med, så længe det er et reelt svar på
> et stillet spørgsmål, og man klart gør opmærksom på sit tilhørsforhold!

Det er vi to saa meget uenige i.

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 30-08-02 13:32

>Det er der altså ikke noget galt med, så længe det er et reelt svar på
>et stillet spørgsmål, og man klart gør opmærksom på sit tilhørsforhold!

En kort beskrivelse og et link havde set bedre ud.

Til de der ikke måtte være klar over det, så er det generelt
accepteret i dk-hierarkiet med mindre andet eksplicit er nævnt i
fundatsen.

Fra metafundatsen:

http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk

"Det er dog tilladt at besvare konkrete spørgsmål om forhandlere,
priser på produkter, tjenester og lignende. I en sådan situation
påhviler det afsender at oplyse om ansættelsesforhold, eller andre
økonomiske interesser, i det omfang det har betydning for svarets
objektivitet. "

FYI

--
Lars Kim Lund