Daredevil
Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 29-08-02 09:51

Ja, så kommer endnu én af de klassiske marvelhelte på det store lærred.
Denne gang Daredevil/Dæmonen.

Det er jo altid interessant at se, hvem de caster til sådan noget.

Daredevil
Ben Affleck. Ja, det er jo ikke den store overraskelse. Han bliver jo
efterhånden altid hevet frem, når Hollywood skal bruge en good, clean and
wholesome all american guy. Jeg så heller Eric Stolz i rollen, men han er
vel ved at være for gammel.

Elektra
Valget er faldet på den for mig ukendte Jennifer Garner, men Jolene Blalock
(T'pol), Mia Maestro og Rhona Mitra (Yikes!) var oppe at vende. Hvis det
skal være synes hellere de skulle have valgt Jolene. Hun viser i sin rolle i
Enterprise, at hun kan være både eksotisk og iskold, hvilket er fint for en
figur som Elektra. Jeg undrer mig bare over hvorfor en skuespiller som Lucy
Liu ikke har været i betragtning. Hun er nærmest skabt til den rolle, når
man tænker på hendes præstation i Payback, hvor hun jo må siges at være ret
brutal og i Charlies Angels, hvor hun den ikke får for lidt med kung-fu.

Kingpin
Michael Clarke Duncan er et frækt valg. Han har helt klart kropsbygningen på
plads, og det at han er sort, gør det næsten helt pc. Glimrende valg. Gad
vide om hans kone så bliver sort eller hvid. Ja, man tør jo næsten ikke
bruge ordet neger mere.

Bullseye
Colin Farrell. Formodentlig et udmærket valg. Efter sigende skulle han være
en glimrende skuespiller, som jeg indtil nu har til gode at opleve.

Ben Urich
Joe Pantaliano. Nu er jeg ret vild med Pantaliano, så han er sikkert fin
nok. Men sandt at sige burde nok være en skuespiller, der ser lidt mere
afdanket ud, Harry Dean Stanton f.eks., men han er desværre også ved at være
en gammel gut.

Og så skal David Keith spille Matt Murdocks far og selvom det er en lille
rolle er det et udmærket valg.

Alt i alt bliver det spændende at se, hvordan Daredevil falder ud på film.
Traileren giver indtryk af, at den er mere mørk end f.eks. Spiderman, men
det er ikke overraskende og klart Frank Millers fortjeneste. Mit gæt er, at
den kommer til at minde meget om Blade.

Det bliver spændende at se.

Mark
Er du film buff? Vi kan altid bruge en ny skribent.

Fra : Mikkel Winther

Dato : 29-08-02 10:54

"Mark Thomas Gazel" <mark@gazel.dk> wrote in message
> [...]
> wholesome all american guy. Jeg så heller Eric Stolz i rollen, men han er

Og så er det ikke engang Miramax...

m.
--
- "Do they say who's fuckin' playing us in the movie?"
- "No, but it's Miramax. I'm sure it'll be Ben Affleck and Matt Damon, you

Fra : thomas tomcat

Dato : 29-08-02 11:29

in article akkn2t$1iob4i$1@ID-96011.news.dfncis.de, Mark Thomas Gazel at
mark@gazel.dk wrote on 29/08/02 10:50:

> [...]
> brutal og i Charlies Angels, hvor hun den ikke får for lidt med kung-fu.

hvad havde du tænkt? Hollywood ta' en asiat i en muligvis spin-off
genererende storrolle?

Tænk hvis Smilla havde fået lov at være en ikke-kaukaser. Ville ha været det
samme, cirka.

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 29-08-02 11:41

thomas tomcat <tomcat@pc.dk> scribbled:

> hvad havde du tænkt? Hollywood ta' en asiat i en muligvis spin-off
> genererende storrolle?

Jeg er ikke med. Forklar.

> Tænk hvis Smilla havde fået lov at være en ikke-kaukaser. Ville ha
> været det samme, cirka.

Jeg er stadig ikke med. Smilla skulle klart have være mere asiatisk udseende
after min mening. Hun er jo halvt grønlænder.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 29-08-02 11:51

"Mark Thomas Gazel" <mark@gazel.dk> escribió

> Jeg er stadig ikke med. Smilla skulle klart have være mere asiatisk
udseende
> after min mening. Hun er jo halvt grønlænder.

æhhh, hvad? den fattede jeg ikke. Hvorfor skulle hun have et asiatisk
udseende?

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 29-08-02 13:40

> æhhh, hvad? den fattede jeg ikke. Hvorfor skulle hun have et asiatisk
> udseende?

Du ved, selv de mest reaktionære antropologer kan blive enige om at
menneskeracen er delt op i tre typer. Negroider, Kaukasere/europæere og
asiater. Grønlændere hører til den sidste kategori.

Fra : thomas tomcat

Dato : 29-08-02 12:33

in article akkti8$1ilpia$1@ID-96011.news.dfncis.de, Mark Thomas Gazel at
mark@gazel.dk wrote on 29/08/02 12:41:

> Jeg er ikke med. Forklar.

Hvormange år gik der, før negre måtte spille andet end badguys og halvdumme
dovendidrikker? Og hvormange år derefter, før de måtte blive rigtige
stjerner?

det er helt sikkert til overvejelse, at Elektra har mulighed for at få egen
feature-film. Det er formodentlig nævnt i kontrakten. Derfor er det
billigere med en ikke-allerede-stor-kendt skuespiller. LL ville sikkert være
dyrere og stille for mange krav (til fx manuskript eller lign).

Bortset fra det, så ville jeg heller ikke vælge LL. Elektra er græker eller
halvt græker, ikke asiat. Men det ville stadig være sejt, hvis hun havde
fået rollen. For hun har den motoriske troværdighed.

Jeg tror, markedet er modent til en asiat-star. Men det venter Hollywood nok
lidt endnu med.. (man, altså fx et filmselskab, plejer jo at vente, til
nogen andre har fået et hit med en ny smag, og så pumper man en lignende sag
på markedet, så hurtigt man kan.)

> Jeg er stadig ikke med. Smilla skulle klart have være mere asiatisk udseende
> after min mening. Hun er jo halvt grønlænder.

Lige præcis. Men instruktøren (eller hvem der nu castede, men det var vist
ham selv) _undlod_ at vælge en grønlænder,.. eller een, der kunne ligne en
halvgrønlænder. For han mente, at det var langt vigtigere at få den hjælp,
som filmen jo nok osse fik, af at ha en halvstjerne fra Hollywood på
plakaten.

Fra : thomas tomcat

Dato : 29-08-02 11:42

> [...]

> Traileren giver indtryk af, at den er mere mørk end f.eks. Spiderman, men
> det er ikke overraskende og klart Frank Millers fortjeneste.

det må du nok sige. Elektra er skabt af ham, helt og aldeles, Ben Urich
såvidt jeg husker osse. Før Millers periode på DD var Kingpin fortrinsvis
badguy hos Spider-Man, hvor han 'voksede op'. Og hvis ikke for Miller, ville
Bullseye og Kingpin ikke figurere i vore hjerner som DD's ærkefjender.

Og takken? Den sædvanlige, Marvel båtknæbbede ham.
Jeg vædder en fl. whiskey på, at han a) ingen penge får
b) ingen creditering af nogen art på filmen -- ikke engang "Elektra created
by FM".

selvfølgelig skal den ses tæt på premieren i en stor sal. Men mon ikke hr
Møller venter til en af hans homies kommer slæbende med den på video (for
Marvel sender ham sgudda ikke billetter eller invitation til premieren,
vel.)

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 29-08-02 11:50

> [...]
> fortrinsvis badguy hos Spider-Man, hvor han 'voksede op'. Og hvis
> ikke for Miller, ville Bullseye og Kingpin ikke figurere i vore

Elektra er skabt af Miller. Urich og Kingpin er ganske rigtig figurer fra
Spiderman som Miller pustede liv i. Bullseye er en Daredevil-fjende som
Miller fik udviklet til at være en interessant fjende.

> Og takken? Den sædvanlige, Marvel båtknæbbede ham.
> Jeg vædder en fl. whiskey på, at han a) ingen penge får
> b) ingen creditering af nogen art på filmen -- ikke engang "Elektra
> created by FM".

Hvordan båtkneppede de ham?

Fra : thomas tomcat

Dato : 29-08-02 12:58

in article akku3h$1j8sd8$1@ID-96011.news.dfncis.de, Mark Thomas Gazel at
mark@gazel.dk wrote on 29/08/02 12:50:

> vædder en fl. whiskey på, at han a) ingen penge får
>
> Hvordan båtkneppede de ham?

stjal figuren.

Da Møller forlod serien, var Elektra død. Rigtigt død. Bullseye stak hende
ihjel med hendes egne to sai'er. Stikker dem hele vejen igennem hende, så de
kommer ud på ryggen. Hun kravler hen til ungdomskæresten Matt og dør i hans
arme. Hendes hjerte standser. Der er en sø af blod ud af hendes mellemgulv
og ryg.

Miller's figur var altså stendød. Obduceret og begravet. (Man ser
obduktionen). Men i løbet af de par år, hun havde rendt rundt i hæftet, var
dets popularitet steget voldsomt.

Miller fik lovning, mand-til-mand -- altså mundtligt, dvs uden juridisk
gyldighed -- på at Marvel ikke ville genoplive hende på nogen måde eller
under nogen omstændigheder. For det var hans figur. Blot ikke i lovens
forstand. Løgn og svig er ikke ulovligt, for tiden.

manden, der lovede ham det, var Marvels dengang øverstbefalende,
editor-in-chief Jim Shooter.

Og ret skal være ret: Shooter ventede da pænt et år eller 2 før han hev
svinet frem. Det skulle jo nødig hedde sig.

Siden da har figuren indtjent en pæn mængde penge, at dømme ud fra dens
profilering i alle mulige medier. er der nogen, der har set nogen cartoons
med den? findes de?

Manden, der egenhændigt skabte figuren og dens univers og historie, har
intet fået. Mon han får det nu (ved filmen)? Hvad tror du?

Make mine Marvel.

Fra : Morten DH

Dato : 29-08-02 14:47

"thomas tomcat" <tomcat@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> under nogen omstændigheder. For det var hans figur. Blot ikke i lovens
> forstand. Løgn og svig er ikke ulovligt, for tiden.

Øh faktisk er mundtlige aftaler juridisk bindende (i hvert fald i Danmark) -
det er bare så hulens svært at bevise dem

Fra : thomas tomcat

Dato : 29-08-02 15:17

in article akl8l7$7ov$1@sunsite.dk, Morten DH at morten@FJERNdrejoe.dk wrote
on 29/08/02 15:47:

> Øh faktisk er mundtlige aftaler juridisk bindende (i hvert fald i Danmark) -
> det er bare så hulens svært at bevise dem

øh det er de måske osse i US. Men derovre er det helt sikkert ligeså
besværligt at bevise dem.

... husker den der med Tom Hanks, hvor han tilsidst står i retssalen og
_næsten_ overspiller, mens han proklamerer, at det skam er hans eget
kassettebånd, hans helt personligt eget bånd, optaget af ham selv, for hans
egen skyld... for hvis retssystemet tror, det ikke er ham, men nogle andre,
der har optaget båndet, ryger han i Sing Sing for at have undladt at anmelde
at han i bil kørte en truende person ned.

Fra : T. Liljeberg

Dato : 29-08-02 15:45

On Thu, 29 Aug 2002 15:47:08 +0200, "Morten DH"
<morten@FJERNdrejoe.dk> wrote:

>Øh faktisk er mundtlige aftaler juridisk bindende (i hvert fald i Danmark) -
>det er bare så hulens svært at bevise dem

De er faktisk ikke det papir værd, som de er skrevet på.

Tom

---
Puritanism: The haunting fear that someone,
somewhere, may be happy. - H.L. Mencken

Fra : Morten DH

Dato : 30-08-02 14:36

"T. Liljeberg" <liljeberg.t@cox.net> skrev i en meddelelse

Danmark) -

> De er faktisk ikke det papir værd, som de er skrevet på.

Glemte du en smiley eller hvordan?!?

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 30-08-02 17:35

> Glemte du en smiley eller hvordan?!?

Nej, han gjorde da ej.

Fra : T. Liljeberg

Dato : 30-08-02 21:00

On Fri, 30 Aug 2002 15:36:29 +0200, "Morten DH"
<morten@FJERNdrejoe.dk> wrote:

>"T. Liljeberg" <liljeberg.t@cox.net> skrev i en meddelelse

>Glemte du en smiley eller hvordan?!?

Jeg troede ikke det var nødvendigt.
Tilsyneladende var min joke ikke særlig god, hvis det er nødvendigt at
gøre opmærksom på, at det er en joke.

Tom

---

Fra : Simon Pedersen

Dato : 29-08-02 12:56

Uden af gøre dette til et offtopic ræs, så mener jeg da at en mundtlig
aftale er bindende..
Udover dette glæder jeg mig også meget til DareDevil, og vil give folk ret i
at den ser mere dyster ud end Spiderman.
Dog er jeg lettere skuffet over Bulleye's udseende...minder slet ikke om
tegneserien..

/Sap

"thomas tomcat" <tomcat@pc.dk> wrote in message
> in article akku3h$1j8sd8$1@ID-96011.news.dfncis.de, Mark Thomas Gazel at

[SNIP]

Fra : thomas tomcat

Dato : 29-08-02 15:21

in article NJpb9.37384$ww6.2762909@news010.worldonline.dk, Simon Pedersen at
flowbreakers@hotmail.com wrote on 29/08/02 13:55:

> Udover dette glæder jeg mig også meget til DareDevil

gør jeg osse. men jeg ville ikke holde kæft, da jeg læste at Elektra var
med. Det er svinsk, hvis Miller ikke bliver krediteret.

Men filmen kan sagtens være kanon, uanset. Det håber jeg.

Fra : Finn Nielsen

Dato : 29-08-02 23:02

thomas tomcat <tomcat@pc.dk> writes:

> [...]
> under nogen omstændigheder. For det var hans figur. Blot ikke i lovens
> forstand. Løgn og svig er ikke ulovligt, for tiden.

Sjov, for jeg er i besiddelse af et hæfte hvor Elektra bliver genoplivet
(af nogle ninjaer med overnaturlige evner) og her står at historien er
skrevet og tegnet af Frank Miller.. Jeg har altid troet at det var Miller
selv der genoplivede hende..

--
Finn Nielsen - http://www.zznyyd.dk/

"Creatures seemed to turn up in the world randomly, and certainly not
according to any pictures in a book." - The science of Discworld

Fra : thomas tomcat

Dato : 30-08-02 01:01

in article m3it1tqq7m.fsf@triton.zznyyd.dk, Finn Nielsen at
spamtrap1@zznyyd.dk wrote on 30/08/02 0:01:

> [...]
> (af nogle ninjaer med overnaturlige evner) og her står at historien er
> skrevet og tegnet af Frank Miller.. Jeg har altid troet at det var Miller

Nja. På en måde, kan man godt sige.

Hun ses aldrig være rigtigt i live på dette almindelige fysiske plan.

Er det det hæfte, hvor det ender med, at hendes fysiske lig er forsvundet
(altså det obducerede ådsel, der har været dødt i ugevis og er blevet gravet
op fra kirkegården til denne seance). Det snavsede lig har hele bladet
ligget på et bord i midten, og DD har prøvet at genoplive hende, og det
lykkedes naturligvis ikke.
Hun har ikke rørt sig, ikke et hjerteslag.

Men han har gjort hende ren. Ren for det had, der har ædt hende op hele
tiden, mens hun levede. Så nu kan hun, på det æteriske plan, ellerhvad
detnuer, klare den Prøvelse, som hun tidligere i sit liv fejlede pga urenhed
... bestige det Hvide Bjerg.

Det er det, du ser på de sidste sider,.. eller hur?

Hun er ikke fysisk genoplivet. Hun er renset og har fået adgang til det
Nirvana, hvor de andre døde ninjaer, der fordamper, går hen. (der ligger
bare tomt tøj, når de dør under kampene med DD og skurkene. Ingen krop).

Miller har aldrig ladet hende komme til live i den fysiske verden med New
York og Kingpin og lejemordere og gamle kærester.

*

Men hvad der er stensikkert er, at Marvel lovede ham, at de ikke ville
benytte figuren uden ham. Ikke på grund af hun var død og kommet i himlen,
-- men fordi det var hans figur.

Han havde opfundet Elektra i det første blad han skrev om DD, og hun var
kraftigt med til at redde bladet fra bladdøden. Da Miller (+ Elektra)
overtog, var bladet på vej ud. Da han forlod det 2 år senere, var det en
kæmpe succes og Miller var blevet hyldet i fagpressen for de fede historier.
Det blev hans salær nok ikke højere af. Men hans goodwill hos den almindelge
læserskare var enorm.

Så selvfølgelig kunne Marvel ikke på det tidspunkt gøre andet end at love,
at det naturligvis ikke ville pille ved Møllers værk. Hans figur.
Det er det, der er svineri. At chefredaktøren bare lover en mand noget,
fordi det ville være public relations katastrofe at gøre andet .. og så
venter, stille og roligt, til offentlighedens opmærksomhed forlængst har
drejet sig i andre retninger.

Luskefis, skidesmart, men. Hvad var Jim Shooters løfte så værd?
Kan der findes nogensomhelst formildende aspekter eller forsonende træk ved
Marvels handlemåde?

Man kan godt sige, Miller var et fjols.
Marvel snød ham. Lissom de har snydt Alan Moore.

Pyh. Nu vil jeg snart i biffen. X-Men 2 bliver sikkert forfærdelig flot og
kedelig, men jeg skal se den alligevel. Daredevil skal ses til premieren.

Fra : Finn Nielsen

Dato : 30-08-02 07:08

> [...]

> lykkedes naturligvis ikke.
> Hun har ikke rørt sig, ikke et hjerteslag.

Grunden til at DD forsøger at genoplive hende og dermed renser hende er
eller at han hørte et hjerteslag.

> [...]
> .. bestige det Hvide Bjerg.
>

> Det er det, du ser på de sidste sider,.. eller hur?

Det er korrekt, men jeg tolkede det som at ninjaen Sten opdagede at hun
var ren og derfor genoplivede hende.

Det hvide bjerg har ikke noget med et andet plan at gøre men er et bjerg
i den fysiske verden. Det samme bjerg hun skulle bestige for at komme op
til Stoks "træningslejr".

> Hun er ikke fysisk genoplivet. Hun er renset og har fået adgang til det
> Nirvana, hvor de andre døde ninjaer, der fordamper, går hen. (der ligger
> bare tomt tøj, når de dør under kampene med DD og skurkene. Ingen krop).

Det at de onde ninjaer oplæses betyder ikke at de får adgang til Nirvana,
det er en fysisk mekaniske der aktiveres for at forhindre afhøring og
efterladelse af spor.

> Miller har aldrig ladet hende komme til live i den fysiske verden med New
> York og Kingpin og lejemordere og gamle kærester.

Nej, får efter hun er genoplivet rejser hun ud til Stoks "træningslejr"
og bliver der. Under bjergbestigning tænker hun jo "han må aldrig få det
at vide. Han må søge sin egen skæbne...." som er tydelige referencer til
at DD ikke må få at vide at hun er i live.

Som jeg læser dette er hun temmelig meget i live på det fysiske plan
efter dette hæfte.

> Men hvad der er stensikkert er, at Marvel lovede ham, at de ikke ville
> benytte figuren uden ham. Ikke på grund af hun var død og kommet i himlen,
> -- men fordi det var hans figur.

Det kan så godt være..

> Pyh. Nu vil jeg snart i biffen. X-Men 2 bliver sikkert forfærdelig flot og
> kedelig, men jeg skal se den alligevel. Daredevil skal ses til premieren.

Enig.

Fra : thomas tomcat

Dato : 30-08-02 09:43

in article m3wuq8vpzx.fsf@triton.zznyyd.dk, Finn Nielsen at
spamtrap1@zznyyd.dk wrote on 30/08/02 8:07:

> Grunden til at DD forsøger at genoplive hende og dermed renser hende er
> eller at han hørte et hjerteslag.

> Det er korrekt, men jeg tolkede det som at ninjaen Sten opdagede at hun
> var ren og derfor genoplivede hende.

Det gjorde jeg osse. Husker det, som værende med fuldt overlæg, at hun ikke
mere blev vist i de Levende's verden. Hun var nu nået op til det quasi-plan,
hvor hun i sit fald (første klatreforsøg) ikke kom op.

> Det hvide bjerg har ikke noget med et andet plan at gøre men er et bjerg
> i den fysiske verden. Det samme bjerg hun skulle bestige for at komme op
> til Stoks "træningslejr".

Ja hun røg ned og blev ekskluderet fra de Gode's træning: Hun var ikke ren.
Derfor kunne hun ikke bestige bjerget. Og røg videre til De Onde, der gerne
ville give hende mere træning,.. som morder for penge.

Men jeg husker det nu stadig, som om Stick's træningslejr ikke befinder sig
rigtigt fysisk, men mere som et mystisk sted. Man kan ikke komme dertil på
normale måder. Det er skjult for udenforstående. (er det forkert husket?)

> [...]
> at DD ikke må få at vide at hun er i live.
>

> Som jeg læser dette er hun temmelig meget i live på det fysiske plan

hm, ja det kan jeg jo godt se, ud fra alt det du siger. Og du har hæftet
foran dig. Jeg har det kun ihukommelsen fra dengang. Måske har jeg læst det
helt forkert, det med bjerget osv. Øv.

Måske jeg osse har uret i det andet .. måske vil Marvel i DD filmen skrive
med fede typer "Elektra created af FM" Neeeeej. I don't think so. Ikke fordi
det ville gøre løftebruddet godt igen. Og det ville det heller ikke, hvis
Marvel sendte manden en symbolsk check og en undskyldning samtidig. Men det
ville hjælpe.

Firmaet har stadig brudt et løfte til en god mand -- uden een god grund. At
jeg så har uret mht om hun i tegneserien lever eller ej på sidste side, er
bare ærgerligt. Jeg sku' ha' holdt min mund. men jeg vil glæde mig til at
læse den igen, når der kommer chancen.

Fra : Tenzel Kim

Dato : 30-08-02 13:26

thomas tomcat wrote:

> [...]
> Marvel sendte manden en symbolsk check og en undskyldning samtidig. Men det

At Marvel har brudt en mudtlig aftale om ikke at bringe hende tilbage er
een ting, men helt ærligt har jeg svært ved at forstå hvorfor man bliver
så fortørnede over at han ikke bliver krediteret for at have skabt
hende. Det ville være en fin gestus hvis de gjorde det men nu skabte han
nu engang Elektra mens han arbejdede for Marvel og som kontrakterne var
udført dengang og i stor grad stadig er så betød det at disse personer
var Marvel's ejendom. Hvis han ville have beholdt rettighederne over
figuren skulle han ha lavet en creator-owned udgivelse med hende. Han
vidste hvad han gik ind til da han startede på Daredevil og alligevel
skabte han Elektra.

Hvis de absulut skulle inkludere hans navn i filmen burde de nok nærmere
skrive: "created by Frank Miller under contract at Marvel" for at undgå
problemer.

Tenz.

Fra : thomas tomcat

Dato : 01-09-02 20:55

in article 3D6F645E.4020407@hotmail.com, Tenzel Kim at
tenzel_kim@hotmail.com wrote on 30/08/02 14:26:

> [...]
>
> Hvis de absulut skulle inkludere hans navn i filmen burde de nok nærmere
> skrive: "created by Frank Miller under contract at Marvel" for at undgå

Du har ret, Miller vidste selvfølgelig, hvad menuen var. Klart.

Men det er nedrigt at stille sig op og love manden, at man ikke vil benytte
hans figur. Når man lyver om det. Det er mest det.

Jeg fortryder, jeg begyndte på alt det sladder, som udstiller min dårlige
hukommelse mht tegneserien. Og du har ret i det med krediteringen.

Men uanset, hvordan jeg vender og drejer det, er det svinsk af firmaet
Marvel /chefredaktøren at love en tegner ikke at bruge hans figur, når man
bare senere gør det alligevel ,.. _selvom_ alle ved, at Marvel ejer alle
figurer skabt i arbejdstiden.

Det rigtige ville være at sige (hvis nogen overhovedet spø'r, som Miller må
ha gjort): "Nej, det vil jeg ikke love dig. Der står i din kontrakt, at
firmaet ejer din figur." Det ville ha været ærlig snak.

Filmen kan være god eller dårlig uanset hvem, der er krediteret /ikke
krediteret. Det kan jo osse godt være, at Marvel har krediteret ham. Ditko
var da krediteret i Spider-Man.

Undskyld alt mit pladder om handlingen i serien. Men jeg mener klart stadig,
jeg har fat i noget reelt. Altså det med at stille sig op og love noget ..
og så senere gør det til en løgn.

Det er løgnen, jeg er fortørnet over.

/tomas

Fra : Morten Steen

Dato : 29-08-02 11:55

> [...]
> det er ikke overraskende og klart Frank Millers fortjeneste. Mit gæt er,

MEGET spændende!!! Som gammel inkarneret DD-fan kan man kun glæde sig.

Og så kan det omsider være at folk holder op med at grine over min seje
DD-statue derhjemme! Bare fordi den kostede 2000,- dengang. Se bare hvad de
går for Ebay nu. Og med filmen på vej, bliver de ikke mindre værd.

Nå, det var et lille sidespring. Hvad jeg egentlig ville tilføje var : skal
Foggy Nelson ikke være med i filmen? Og Karen? Nu er det snart nogle år
siden jeg solgte mine DD-hæfter, så jeg kan ikke huske om Foggy og Karen
overhovedet var med i Frank Miller-historierne? Anyone?

Morten

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 29-08-02 13:45

> [...]
> seje DD-statue derhjemme! Bare fordi den kostede 2000,- dengang. Se
> bare hvad de går for Ebay nu. Og med filmen på vej, bliver de ikke

hehe.

> [...]
> nogle år siden jeg solgte mine DD-hæfter, så jeg kan ikke huske om
> Foggy og Karen overhovedet var med i Frank Miller-historierne? Anyone?

De er med i Millers serier og i filmen. Jeg undlod at nævne dem, fordi jeg
ikke kender skuespillerne overhovedet.

Fra : Magnus Dreyer

Dato : 29-08-02 20:24

"Morten Steen" <morten.x@film.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> siden jeg solgte mine DD-hæfter, så jeg kan ikke huske om Foggy og Karen
> overhovedet var med i Frank Miller-historierne? Anyone?

SPOILER om tegneserien.

Både Foggy og Karen, var med i Millers historier. Han fik jo faktisk hevet
Karen frem igen, efter hun havde forladt serien.
På det tidspunkt var Karen blevet narkoman og pornostjerne, hvilket er
rimligt langt fra den tidligere udgave af Page.

mvh Magnus

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 29-08-02 20:43

> [...]
> På det tidspunkt var Karen blevet narkoman og pornostjerne, hvilket er
> rimligt langt fra den tidligere udgave af Page.

Ja, og når du nu har sat spoiler på, skal man ikke glemme at Karen Page
sælger Daredevils hemmelige identitet for at få penge til et fix.

Fra : Magnus Dreyer

Dato : 29-08-02 21:17

"Mark Thomas Gazel" <mark@gazel.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, og når du nu har sat spoiler på, skal man ikke glemme at Karen Page
> sælger Daredevils hemmelige identitet for at få penge til et fix.

Nå ja, det havde jeg helt glemt.

Magnus

Fra : Olav M.J. Christians~

Dato : 29-08-02 16:43

"Mark Thomas Gazel" <mark@gazel.dk> skrev i en meddelelse
> Ja, så kommer endnu én af de klassiske marvelhelte på det store
lærred.
> Denne gang Daredevil/Dæmonen.

Kender I Superherohype.com? Ellers er her et direkte link til DareDevil:

http://www.superherohype.com/cgi-bin/news/fullnews.cgi?newsid1030596849,
64829,

M.v.h.
Olav