osmoseblærer
Fra : LejfM

Dato : 29-08-02 08:26

Hej NG.
Er der nogen her der har erfaring med at repare på osmoseblærer ?

jeg så en båd, hvor der der er osmoseblærer, men bør man købe såddan en båd.

LejfM

Fra : Rasmus Hayseed

Dato : 29-08-02 10:05

"LejfM" <lejfm@hotmail.com> wrote in message
> Hej NG.
> Er der nogen her der har erfaring med at repare på osmoseblærer ?
>
> jeg så en båd, hvor der der er osmoseblærer, men bør man købe såddan en
båd.

Det kommer meget an på hvor slemt det er. Osmoseblærene er i sig selv ikke
et problem - det er delamineringen der er det egentlig problem. Det svækker
laminatet.

Hvis der kun er få, spredte blærer, kan man sagtens få en god båd ud af det
uden de store anstrengelser - og til en god pris. Min første båd fik jeg til
en rigtig god pris, fordi den havde osmose. Hele bunden skulle skrabes af og
spartles op igen i epoxy - det kostede nogle kroner og en del arbejde, men
vi fik en billig båd ud af det.

På den anden side, hvis der er mange blærer over det hele, kan det være en
stor (og måske dyr) opgave at rette op på det.

Hvis ikke du har erfaring med osmose, få en professionel til at se på det.