Problemer med CSS/Div-tag design
Fra : Toft

Dato : 29-08-02 03:50

Hej NG...
Jeg har bikset følgende design sammen
http://www.toft.info/lars/beta/index.html
URL til CSS: http://www.toft.info/lars/beta/style.css

Mit problem er, at hvis man ændrer browserstørrelsen mens man er på siden
bliver indholdet vist forkert, men bliver korrekt igen, hvis man reloader
siden.

Hvordan undgår jeg det ?? hvis det ikke er muligt, findes der så et script
som reloader siden automatisk når man resizer ???

PFT

Toft

Fra : Niels Andersen

Dato : 29-08-02 08:19

Toft wrote in <P%fb9.34699$ww6.2702000@news010.worldonline.dk>:
> Mit problem er, at hvis man ændrer browserstørrelsen mens man er på siden
> bliver indholdet vist forkert, men bliver korrekt igen, hvis man reloader
> siden.

Det lyder som en Netscape 4-fejl.

Nu ved jeg ikke hvordan det skal se ud, men når jeg resizer, og så reloader,
så ændrer det reload intet.

Konquerer 3.0.3

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Chrisser

Dato : 29-08-02 08:27

"Toft" <lars@FARVELMEDDETMEDSTORTtoft.info> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvordan undgår jeg det ?? hvis det ikke er muligt, findes der så et script
> som reloader siden automatisk når man resizer ???

Indholdet ændrer sig nu heller ikke ved mig ( IE6.0 på WindowsXP ) uanset om
jeg ændrer browserstørrelse og/eller realoader

Chrisser

Fra : Toft

Dato : 29-08-02 10:27

"Chrisser"
> Indholdet ændrer sig nu heller ikke ved mig ( IE6.0 på WindowsXP ) uanset
om
> jeg ændrer browserstørrelse og/eller realoader
>
> Chrisser

Jeg bruger IE5 på Win2000. Når jeg resizer f.eks. maximerer er den øverste
DIV med turengaartil.dk forrykket så den ikke fylder hele "baggrunden".

Derudover bliver netop baggrunden (den mørkeste) blå omkring dobbel så lang
end den skulle.
Jeg mener det er noget med min relative position af tingene, men kan ik hit
ud af det...

Toft

Fra : Chrisser

Dato : 29-08-02 12:33

> [...]
lang
> end den skulle.
> Jeg mener det er noget med min relative position af tingene, men kan ik

Nå på den måde, ja men har du sat faste størrelser på baggrund mm. ( ex
tabeller osv. ) ?
Fordi normalt hvis du har sat disse størrelser med procenter i stedet for
pixels, så følger de med, altså hvis du vil have dit design til at fylde op
selv om man maximerer vinduet.......
(jeg ved ikke med den div; den skal så også være i procenter men om du kan
få *turengaartil.dk* ( selve teksten ) til at følge med i størrelse ved jeg
ikke...

Hvad angår din relative positionering har du nok ret i at der er et eller
andet galt, jeg kan bare ikke sige dig hvad det kan være

Er det *bare* fordi den blå ikke følger med oppe i venstre hjørne eller vil
du have alt dit design til at følge med i størrelsen???
jeg kan desværre ikke tyde dit CSS da den hos mig konsekvent åbner i MS
Visual Studio og jeg ikke ka' hit' ud af den
- kan du ikke smide den ind i nuhedsgruppen i klartekst ???
Chrisser

Fra : Toft

Dato : 30-08-02 13:23

jeg kan desværre ikke tyde dit CSS da den hos mig konsekvent åbner i MS
> Visual Studio og jeg ikke ka' hit' ud af den
> - kan du ikke smide den ind i nuhedsgruppen i klartekst ???

Jo den kommer her...

Men jeg er ved at lave designet kun i tabeller i stedet for med relative
divs, så det skulle forhåbentligt løse det...

Toft

body
{
padding: 0px;