Blinded by the Light
Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 29-08-02 00:17

I den seneste uges tid har jeg 3 gange hørt den gamle Springsteen
nummer "Blinded by the Light" udsat for en besynderlig elektronisk
behandling i radioen. Såvidt jeg kan høre har man taget udgang i
Manfred Manns version.

Hvem har lavet det og hvorfor? Radiofolkene har ikke nævnt noget
om nummeret.

--
Ask me for directions.

Fra : Henrik Fuglesang

Dato : 29-08-02 07:49

> Hvem har lavet det og hvorfor? Radiofolkene har ikke nævnt noget
> om nummeret.

Nummeret er den nye single fra "Funkstar de Luxe", der skal udkomme et album
i efterår eller forår.

Som nogle måske husker var Funkstar'ens seneste album jo også fyldt med
"samples"!?!

Nummeret er oprindelig skrevet af "Manfred Mann" og det er ganske rigtigt
ham der benyttes på den "nye" version, faktisk har han været i studiet og
indspille den nye vokal - så egentlig er der ikke tale om et "sample", men
en coverversion af nummeret.

Håber dette hjælper nok...

venlig hilsen

Henrik Fuglesang

Fra : Ricki

Dato : 29-08-02 07:58

Hej,

Ikke for at være flueknepper, men flg. udsagn er ikke sanheden:

> Nummeret er oprindelig skrevet af "Manfred Mann" <

Nummeret er, som der bliver skrevet af Jesper Lauridsen, ganske rigtigt
skrevet af Bruce Springsteen.

Med venlig hilsen
Ricki

Fra : peter pan

Dato : 29-08-02 18:01

"Henrik Fuglesang" <usenet@henrikfuglesang.dk-remove> skrev i en meddelelse
> [...]
> indspille den nye vokal - så egentlig er der ikke tale om et "sample", men

Og det er heller ikke Manfred Mann der lægger vokal til (kun kor), det er
den fænomenale sanger Chris Thompson, der var med i Earth Band da de
indspillede originalversionen i 1976.

Thomas

Fra : Henrik Fuglesang

Dato : 29-08-02 19:00

Det må I undskylde - mine oplysninger er bare helt i "skudder-mudder"!?!

Henrik Fuglesang

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 05-09-02 23:25

On Thu, 29 Aug 2002 20:00:07 +0200, "Henrik Fuglesang" <usenet@henrikfuglesang.dk-remove> wrote:

>Det må I undskylde - mine oplysninger er bare helt i "skudder-mudder"!?!

Nej da. De satte mig i stand til at søge på nettet. Det viser sig at
_både_ Chris Thompsen og Manfred Mann har været i studiet ifm. den
nye version.

--
Ask me for directions.

Fra : John K

Dato : 29-08-02 23:24

> Og det er heller ikke Manfred Mann der lægger vokal til (kun kor), det er
> den fænomenale sanger Chris Thompson, der var med i Earth Band da de
> indspillede originalversionen i 1976.

Var det ikke i 1975?

Mvh

John K