MS Windows
briani 27239
Opgradering til XP
Fra : Snip

Dato : 28-08-02 23:43

Om 10 min. opgraderer jeg fra 98se til XP pro. Jeg ryster af nervøsitet.

Er der noget jeg skal være opmærksom på?

--
Hilsen fra snip@post8.tele.dkNOT

Fra : Madsen

Dato : 29-08-02 00:29

Snip skrev:

> Om 10 min. opgraderer jeg fra 98se til XP pro. Jeg ryster af
> nervøsitet.
>
> Er der noget jeg skal være opmærksom på?

Nu har du jo nok opgraderet, men jeg ville skille mig af med Win98SE
først, i stedet for at installere WinXP Pro oveni Win98SE.
Den hurtigste og nemmeste måde er vel at formatere disken. Det har
du mulighed for at vælge når du installerer WinXP. Det sletter jo så
alt indholdet af disken, så sørg for at det du skal bruge er gemt på
cd'er, et andet drev eller noget i den stil.

Madsen.

Fra : Snip

Dato : 29-08-02 01:08

Madsen wrote:

>men jeg ville skille mig af med Win98SE
>først,

Tak for responsen.
Hvorfor? ( Jeg har ikke opdateret endnu!)

--
Hilsen fra snip@post8.tele.dkNOT

Fra : Madsen

Dato : 29-08-02 01:15

Snip skrev:

> Hvorfor? ( Jeg har ikke opdateret endnu!)

Fordi det er to vidt forskellige styresystemer. Godt nok kan det
lade sig gøre at installere WinXP oveni, men det er ofte en bedre
idé at starte på en tom harddisk, så du er sikker på at der ikke
ligger programstumper og drivere tilbage fra Win98SE, som kan for-
styrre WinXP-installationen.

Madsen.

Fra : Edmund

Dato : 29-08-02 02:51

Madsen skrev:

> [...]
> idé at starte på en tom harddisk, så du er sikker på at der ikke
> ligger programstumper og drivere tilbage fra Win98SE, som kan for-

Hvis du har en ekstra harddisk eller en harddisk med 2 partitioner kan
du installere XP der, så laver XP en bootmenu så du kan vælge mellem de
to styresystemer. Når du så er blevet fortrolig med XP kan du slette
Windows98 mapperne.

Mvh Edmund

Fra : Madsen

Dato : 29-08-02 14:13

Edmund skrev:

> [...]
> kan du installere XP der, så laver XP en bootmenu så du kan vælge
> mellem de to styresystemer. Når du så er blevet fortrolig med XP

Ja, det er også en god idé. Jeg brugte samme metode da jeg gik fra
Win98SE til Win2000 og senere da jeg gik fra Win2000 til WinXP.
Det er rart at have et andet styresystem at falde tilbage på hvis
det nye har nogle børnesygdomme.

Madsen.

Fra : Søren Christensen \(~

Dato : 30-08-02 21:54

> [...]
> Win98SE til Win2000 og senere da jeg gik fra Win2000 til WinXP.
> Det er rart at have et andet styresystem at falde tilbage på hvis

Jeg synes sq min Xp er fyldt med børnesygdomme så jeg bruger Me langt mere
end Xp. Xp går ned for mig et par gange om dagen mens Me sjældent låser
eller går ned. Så min Me for lov at ligge længe endnu...

Mvh Søren

Fra : Madsen

Dato : 30-08-02 22:22

Søren Christensen (4200) skrev:

> [...]
> langt mere end Xp. Xp går ned for mig et par gange om dagen mens
> Me sjældent låser eller går ned. Så min Me for lov at ligge længe

Ja, men hvis det kører så er der jo heller ingen grund til at skifte,
medmindre man er nysgerrig på hvordan et nyere styresystem kører.
WinME fik jeg aldrig til at køre ordentligt her, så efter ca. en uge
røg det ud igen.

Madsen.