Begrænse antallet af decimaler?
Fra : Ulrich

Dato : 28-08-02 23:09

Jeg skal have et script til at vise fil-størrelsen. Det gør det også,
men i bytes. Hvordan får jeg det til at vise filstørrelse i kilobytes
uden at den fx 13,2467635 KB? Hvordan begrænses antallet af decimaler?
Jeg vil gerne have, at eksemplet vises som 13 KB.

Hvad mere end:

$size / 1024

Ulrich

Fra : Kim Schulz

Dato : 28-08-02 23:16

On Thu, 29 Aug 2002 00:09:11 +0200
Ulrich <Ulrich_egholm@mail1.stofanet.dk> wrote:
> [...]
> uden at den fx 13,2467635 KB? Hvordan begrænses antallet af decimaler?
>
> Jeg vil gerne have, at eksemplet vises som 13 KB.

har du kigget på printf
http://www.dk.php.net/manual/en/function.printf.php

printf("%f.2",$tal);

eller hvis du skal have lagt det ind i en ny variabel:

$nyttal = sprintf("%f.2",$tal);

--
Kim Schulz - Freelance Development | You humans are all alike.
Email : kim @ schulz.dk |

Fra : Ulrich

Dato : 28-08-02 23:38

In article <20020829001531.3d476b67.kim@schulz.dk>, kim@schulz.dk
says...

> eller hvis du skal have lagt det ind i en ny variabel:
>
> $nyttal = sprintf("%f.2",$tal);

Tak for det hurtige svar.

Løsningen blev:

$size_ny = sprintf("%01.1f",$size / 1024);

Så vises filstørrelse i KB med een decimal.

Ulrich

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 29-08-02 07:44

Ulrich wrote:

> $size_ny = sprintf("%01.1f",$size / 1024);
>
> Så vises filstørrelse i KB med een decimal.

Du kunne også bruge number_format().

http://dk.php.net/number_format