MS Windows
briani 27239
Meddelelse om "ikke mere virtuel hukommels~
Fra : Torben Østergård

Dato : 28-08-02 22:51

Jeg har Xp på en 700 mHz maskine. Når jeg lukker ned kommer der som regel en
meddelelse om at "systemet næsten ikke har mere virtuel hukommelse.." Hvad
betyder det - og skal jeg ændre noget ?

Mvh
Torben

Fra : Madsen

Dato : 28-08-02 22:59

Torben Østergård skrev:

> Jeg har Xp på en 700 mHz maskine. Når jeg lukker ned kommer der
> som regel en meddelelse om at "systemet næsten ikke har mere
> virtuel hukommelse.." Hvad betyder det - og skal jeg ændre noget ?

Jeg har set fejlmeddelelsen før hos en bekendt som kørte en dansk
version af WinXP Pro. Her hjalp det at stille sidefilen til en fast
størrelse. Først da sidefilen var ca. 3 gange så stor som mængden af
MB RAM installeret, forsvandt fejlmeddelelsen og er ikke set siden.

Madsen.

Fra : Lisbet Laursen

Dato : 30-08-02 20:54

Madsen wrote:

> [...]
> størrelse. Først da sidefilen var ca. 3 gange så stor som mængden af
> MB RAM installeret, forsvandt fejlmeddelelsen og er ikke set siden.

Jeg får også ustandseligt denne fejlmeddelelse. Hvordan stiller man
sidefilen til en fast størrelse?

Lisbet

Fra : Peter Loumann

Dato : 30-08-02 21:27

"Lisbet Laursen" <lisbet_overvad@hotmail.com> skrev:

>Jeg får også ustandseligt denne fejlmeddelelse.

Det må være irriterende!

>Hvordan stiller man sidefilen til en fast størrelse?

F.eks.:

Højreklik på Denne computer, vælg egenskaber;
så har du en stak faneblade, der samlet hedder Egenskaber for system,
vælg fanebladet Avanceret;
vælg dér Ydeevne -> Indstillinger;
vælg igen Avanceret, og så Virtuel hukommelse, Skift;
der vælger du Brugerdefineret størrelse og skriver største og mindste,
samme tal.

Jeg har sat min til 512 MB, som er det dobbelte af RAM. Jeg er ikke
rendt ind i problemer, men det afhængr jo nok af, hvordan man bruger
maskinen.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Henrik Bruun-Peterse~

Dato : 28-08-02 23:03

"Torben Østergård" <oestNOSPAM@dadlnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
en
> meddelelse om at "systemet næsten ikke har mere virtuel hukommelse.." Hvad

Dybt inde i kontrolpanelet kan du finde dine virtuelle indstillinger. Hvis
din harddisk er ved at være fuld kan det være derfor, eller det kan være at
den står forkert i indstillingerne.

Hvis du har to harddiske kan du jo dirigere hukommelsen derover så den ikke
ligger på samme disk som dit c: drev, jeg har hørt at det skulle give en
lille forbedring i proformas

Mvh
Henrik