MS Windows
briani 27239
pladsproblem på NTFS diske
Fra : Dennis Nielsen

Dato : 28-08-02 20:43

jeg har fået et stort problem med mine to 80GB diske - begge med NTFS

jeg havde pgq pladsprobs, besluttet mig for at rydde op og har slettet ca 10
GB på den ene disk, men uanset hvad jeg gør meddeler den stadig at jeg kun
har 108 mb fri. Diskmanager - scandisk tools checkdisc tools alle siger det
samme. men markerer jeg alt på disken og vælger propeties viser den at der
kun er ca 67 GB data.
Og jeg har slået til så jeg kan se alle filer inkl. system filer.
på den anden disk er problemet det samme.

jeg ahr ikke været ude for det på de to andre disk jeg har siddende i
kassen - de kører begge på FAT32

jeg bruger WinXP pro DK med alle tilgængelige updates, dog ikke SP1 endnu.

håber der er nogle der kan hjælpe

Dennis Nielsen

Fra : Spanni

Dato : 28-08-02 23:13

Hvis du køre med Norton Anti-Virus så prøv at hjøre klikke på Papirkurven og
tryk "Empty Norton Protected Files"

Fra : Ole C

Dato : 29-08-02 21:59

Spanni skrev blandt andet:

> Hvis du køre med Norton Anti-Virus så prøv at hjøre klikke på
> Papirkurven og tryk "Empty Norton Protected Files"

Åh, det er nu nok snarere Norton Utilities.

--
vh
Ole C

Fra : Spanni

Dato : 30-08-02 10:14

Den er osse med i bare Norton Anti-Virus 2002

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 30-08-02 14:00

"Spanni"
<remove-spanni1@FJERNworld-jeggidderikkhamerefuckingspam-online.NOSPAM-TAK.d
k> wrote in message news:aknd1b$34a$1@news.cybercity.dk...
> Den er osse med i bare Norton Anti-Virus 2002

Det er ikke alle der bruger det Norton-gejl...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 30-08-02 04:30

"Dennis Nielsen" <DennisN@mail.dk> wrote in message
> håber der er nogle der kan hjælpe

Har du tømt papirkurven?

Fra : Dennis Nielsen

Dato : 01-09-02 09:06

problemet er løst

og som det sørste indlæg hintede, så drejede det sig om norton proteced
recy....

til trods for at jeg havde tømt både recycle bin og ved højreklik havde
brugt purge norton protected files havde det ikke hjulpet.

men jeg fandt muligheden inde i norton antivirus da jeg lavde et virustjeck
på maskinen under fanebaldet advanced kunne jeg komme ind og se
indstillingerne for norton proteced files og der var muligheden for at purge
filerne ikke "visket" ud.
så da jeg bad den om at slette, så havde jeg de hhv 35 og 10 GB fri plads
som der skulle være.

men hvorfor jeg ikke kunne gøre det ved bare at højreklikke ved jeg ikke.
men jeg har disablet funktionen på de drev - da jeg ikke vil bruge tid på at
slette ting 2-3 gange.

Dennis Nielsen