MS Windows
briani 27239
ASPI
Fra : mufkata

Dato : 28-08-02 20:32

Hvad er ASPI - og hvor får man fat i det?la blasServers WHERE

http://www.kandu.dk/

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 28-08-02 22:21

"mufkata" <mufkata.news@kandu.dk> wrote in message
> Hvad er ASPI - og hvor får man fat i det?la blasServers WHERE

Det er et hardwareorienteret fænomen.

> http://www.kandu.dk/

Findes news:dk.edb.hardware på kandu?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : JapJap

Dato : 28-08-02 22:27

> Det er et hardwareorienteret fænomen.

????????????????

Du kan downloade ASPI her:
http://home.tiscali.dk/hijklm/aspi/aspi4all.zip

Aspi er en slags driver OS<->brænder/cdrom

Jacob

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 29-08-02 06:50

"JapJap" <JapJap@everyday.com> wrote in message
> Aspi er en slags driver OS<->brænder/cdrom

ASPI står for Adaptec SCSI Programming Interface og har _intet_ med Windows
at gøre, what so ever.

Fra : strarup

Dato : 29-08-02 08:23

"Jesper G. Poulsen" skrev d. 29-08-02 06:50 dette indlæg :

> ASPI står for Adaptec SCSI Programming Interface og har _intet_ med
> [...]

Hej Jesper,

eh... ASPI står for Advanced SCSI Programming Interface... du' ka' bl.a.
få mere information om ASPI her... -->
http://aspi.radified.com/

f.eks. for at få din brænder til at virke i Windows har du i mange
Tilfælde brug for ASPI for at få det til at funke... det er korrekt at
det er Adaptec der har uviklet ASPI og mest er nævnt i forbindelse med
ASPI... Samt hvis man ikke har et Adaptec Device ka' det være hundesvært
at få ASPI installeret med mindre man kender et smutvej eller et program
der ka' gøre det for en...

et sådan "program" er f.eks. ForceASPI som ka' downloades her... -->
http://www.cd-rw.org/software/cdr_software/cdr_tools/frcaspi.cfm

når man har installeret ForceASPI der hjælper med at få installeret
Adaptec's ASPI drivers, så ka' man sågar downloade Adaptec's nyeste ASPI
driver 4.71 som ka' downloades her... -->
http://download.adaptec.com/software_pc/aspi/aspi_v471.exe

og få den installeret på computeren, samtidig med at det funker...

men at ASPI intet har med windows at gøre vil jeg mene er en ret forkert
formulering... idet det er et slags hardware filter der er lavet i
software både for SCSI samt Atapi devices... og en del brænder slet ikke
vil funke uden i windows... et sted der også ka' få's lidt mere info ud
over det første link er dette her...
http://www.nu2.nu/aspi/

Mvh.

Strarup

http://www.kandu.dk/

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 29-08-02 10:30

"strarup" <strarup.news@kandu.dk> wrote in message
> eh... ASPI står for Advanced SCSI Programming Interface... du' ka' bl.a.

Ja, Advanced... Fik det rodet sammen med at det er Adaptec der står bag

Det er stadig ikke et Windowsrelateret spørgsmål: "Hvad er ASPI".

Fra : strarup

Dato : 29-08-02 12:10

Hej Jesper,

Oki doki... det er jo hva' der ka' ske'....

tja... men... Windows er jo et stort og bredt område...

og hvis ens brænder/brænderprogram ikke vil funke i Windows, og du får
at vide at det er pga. ASPI, eller at Win 2000/XP ikke har ASPI, uden en
forklaring på hva' ASPI er, er det vel meget nærliggende at spørge hva'
ASPI er i en Windows Kategori...

mvh.

Strarup

http://www.kandu.dk/