Musikere fra "Kender du det?"
Fra : Jonas Engelhardt

Dato : 28-08-02 18:22

Min far og jeg sidder og diskuterer musikerne på Søren Kragh Jacobsens
"Kender du det" (Mona, Mona).

Er der nogle der ved hvem der spillede bas på det nummer ? Min far
tipper Hugo Rasmussen.

Fra : rasmus carlsen

Dato : 28-08-02 18:32

> Min far og jeg sidder og diskuterer musikerne på Søren Kragh Jacobsens
> "Kender du det" (Mona, Mona).
>
> Er der nogle der ved hvem der spillede bas på det nummer ? Min far
> tipper Hugo Rasmussen.

- det er bestemt ikke usandsynligt

ras

Fra : Robert Piil

Dato : 05-09-02 08:47

On Wed, 28 Aug 2002 19:32:09 +0200, "rasmus carlsen"
<rasmus.carlsen@tdcadsl.dk> wrote:

>- det er bestemt ikke usandsynligt

Har Hugo da nogensinde spillet andet end kontrabas offentligt?

--
Robert Piil
http://piil.org

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 28-08-02 19:29

Således skrev jonas@nooffence.dk (Jonas Engelhardt) i dk.kultur.musik
Wed, 28 Aug 2002 17:22:03 GMT:

>Min far og jeg sidder og diskuterer musikerne på Søren Kragh Jacobsens
>"Kender du det" (Mona, Mona).
>
>Er der nogle der ved hvem der spillede bas på det nummer ? Min far
>tipper Hugo Rasmussen.

Ifølge mit biblioteks musikdatabase <http://www.roskildebib.dk>
så medvirker følgende på "Hinkeruder på motorvejen", som "Kender du
det" kommer fra:

Hinkeruder på motorvejen / Søren Kragh-Jacobsen og Leif Lindskov med
Martin Andersen, Thor Backhausen, Michael Friis, Jeanne Kempinski, Tom
McEwan og Thomas Puggaard-Müller

Så nej, det ser ikke ud til at Hugo er med.

Knud
--
What if there were no hypothetical situations?

Fra : Karina Hjorth

Dato : 28-08-02 19:39

> Hinkeruder på motorvejen / Søren Kragh-Jacobsen og Leif Lindskov med
> Martin Andersen, Thor Backhausen, Michael Friis, Jeanne Kempinski, Tom
> McEwan og Thomas Puggaard-Müller

Ud fra det og ud fra min første tanke, vil jeg formode, det er Michael
Friis, der spiller bassen....

Karina

--
http://www.shubidua.nu - dedicated to the best band ever
http://www.shubidua.nu/salimata/ - dedicated to my fosterchild from Mali

Fra : Spliff

Dato : 28-08-02 21:35

"Karina Hjorth" <khjorth@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Ud fra det og ud fra min første tanke, vil jeg formode, det er Michael
> Friis, der spiller bassen....

Han matcher i hvertfald Hugo Rasmussen.
Det var vist også Michael Friis,der lavede
det flotte basspil til Sebastians "Stilhed før storm",
var det ikke?

Fra : Karina Hjorth

Dato : 28-08-02 22:22

> Det var vist også Michael Friis,der lavede
> det flotte basspil til Sebastians "Stilhed før storm",
> var det ikke?

Jo, det var det Han er en glimragende bassist, omend jeg nu selv
foretrækker en anden*g*, men det er en helt anden snak....

Mvh
Karina

Fra : Ricki

Dato : 29-08-02 08:04

Hvis nu vi skal up to date mht. Michael Friis, så er det jo også ham der har
opereret som bassist på sommerens tourne med Erann DD. Ikke så ringe endda!
Michael Friis er desuden den bassist der har været brugt hvergang Monrad og
Rislund har været på tour med orkester; han har iøvrigt også været een af
hovedmændene bag Led Zeppelin Jam ( med Alex Nyborg Madsen som sanger ).

Det var så et lille sidespring.
Jeg har forresten aldrig før hørt om at Michael Friis skulle spille
kontrabas ( som det er tilfældet på "Kender du det" ) men der er ikke
kreditteret andre bassister på album-informationerne, så det må jo være ham.

Med venlig hilsen
Ricki

Fra : Lars Frandsen

Dato : 29-08-02 13:56

"Ricki" <webfabrikken@ryeuir7fyujpc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hovedmændene bag Led Zeppelin Jam ( med Alex Nyborg Madsen som sanger ).

Han har, som Spliff skrev, også været involveret i rigtigt meget af
Sebastians musik og også Lis Sørensen har nydt godt af hans basspil.
Og fra Juniors pladesamling kan jeg også se, at han er med på Tom & Jess'
"Nu er det ikke sjovt længere" (den med bl.a. "Fy Fy Skamme", hvor Friis
iøvrigt IKKE spiller bas, men derimod dværgorgel(?), maraccas og rørklokker
)
--
Mvh. Lars Frandsen, Bramming
http://home.tiscali.dk/larsfr/

Fra : Robert Piil

Dato : 05-09-02 08:52

On Thu, 29 Aug 2002 09:03:51 +0200, "Ricki"
<webfabrikken@ryeuir7fyujpc.dk> wrote:

>Jeg har forresten aldrig før hørt om at Michael Friis skulle spille
>kontrabas ( som det er tilfældet på "Kender du det" ) men der er ikke
>kreditteret andre bassister på album-informationerne, så det må jo være ham.

Jeg har godt nok ikke "kender du det", så jeg kan høre efter, men jeg
er ret overbevist om at der ikke spilles kontrabas på pladen, men bare
en almindelig båndløs bas, som Michael Friis spiller ofte på (oftest
Mørch-basser). Jeg har dog også set ham spille på en opretstående
båndløs (vel en elektrisk udgave af en kontrabas) bla. med M&R.

--
Robert Piil
http://piil.org

Fra : Lars Frandsen

Dato : 29-08-02 14:02

> Jo, det var det Han er en glimragende bassist, omend jeg nu selv
> foretrækker en anden*g*, men det er en helt anden snak....

Må man gætte på tandlægen?

Jeg er nu mere til førnævnte Friis, men også Jon Bruland og Lars Danielsson
bør nævnes. Endelig må SP heller ikke glemmes.
Udenfor DK kan også nævnes Lee Sklar og Nathan East (ikke mindst for hans
spil i Fourplay).

Så er min 25-øre vist opbrugt.
--
Mvh. Lars Frandsen, Bramming
http://home.tiscali.dk/larsfr/

Fra : -V-

Dato : 29-08-02 14:43

"Lars Frandsen" <lars@spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
> "Karina Hjorth" <khjorth@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Må man gætte på tandlægen?

Heh? Hvem?

-V-

Fra : Ricki

Dato : 29-08-02 15:02

> Heh? Hvem?

Ja, det må jo så være Kim Daugaard !

Fra : -V-

Dato : 29-08-02 15:11

> Ja, det må jo så være Kim Daugaard !

Åh ja, for satan. Shubberne... ham havde jeg lige glemt.

-V-

Fra : Mikael Eriksen

Dato : 29-08-02 22:04

Ak ja, og her gik jeg og troede at Kim Daugaard spillede for Brøndby...

/mikael

Fra : Ricki

Dato : 30-08-02 08:35

> Ak ja, og her gik jeg og troede at Kim Daugaard spillede for Brøndby...

> /mikael

Spiller og spiller..........fumler er vel mere rammende udtryk for den
præstation Brøndby leverer nu om dage

Ricki

Fra : Karina Hjorth

Dato : 31-08-02 15:29

> Åh ja, for satan. Shubberne... ham havde jeg lige glemt.

He-he-he... I'll rest my case*G*

Karina