MS Windows
briani 27239
webkey2000
Fra : h.r

Dato : 28-08-02 15:34

jeg bruger dette program til genvejstaster
http://www.google.com/ til internet
"C:\Programmer\Outlook Express\msimn.exe" til outlook express
men jeg mangler en til shutdown
er der nogle der kender noget til det
og kan hjælpe

XP PRO DA

Fra : Thomas Demant

Dato : 28-08-02 18:46

Lav en genvej til "C:\windows\system32\shutdown.exe -s", så skulle den gerne
slukke, når du køre programmet.

--
Thomas (der er træt af spam og nu prøver om det virker:)
Ved e-mail svar: Fjern "jupitor" i mail adressen!

Fra : h.r

Dato : 29-08-02 03:38

"Thomas Demant" <thomas.demant@adslhomejupitor.dk> skrev i en meddelelse
> Lav en genvej til "C:\windows\system32\shutdown.exe -s", så skulle den
gerne
> slukke, når du køre programmet.
den skrev at den vil lukke om 20 sek og talte ned.
men det var bare en stor løwn

Fra : Thomas Demant

Dato : 29-08-02 05:50

> den skrev at den vil lukke om 20 sek og talte ned.
> men det var bare en stor løwn
Så prøv: "shutdown -f -t 00 -s"

Fra : h.r

Dato : 29-08-02 11:10

> Så prøv: "shutdown -f -t 00 -s"
--------------------------------------
heller ikke nogen gevinst
den så ud som den ville og skrev så at
den var klar til at blive slukket og
det skulle jeg gøre på powerknappen

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 29-08-02 14:05

Slå APM til i kontrol panelet under strømstyring.

Fra : h.r

Dato : 29-08-02 14:34

> Slå APM til i kontrol panelet under strømstyring.
findes ikke her (underligt)
xp pro da

Fra : Thomas Demant

Dato : 29-08-02 20:49

> heller ikke nogen gevinst
> den så ud som den ville og skrev så at
> den var klar til at blive slukket og
> det skulle jeg gøre på powerknappen
Jeg er ikke elt sikker, men når jeg tænker over det, mener jeg heller ikke
at "shutdown" understøtter APM. Men hvis du har en "Power"-tast på dit
keyboard, kan du holde [windows tasten] nede og trykke på [Power].

Fra : Madsen

Dato : 30-08-02 02:43

Jens Peter Karlsen skrev:

> Slå APM til i kontrol panelet under strømstyring.

Jeg har ikke APM-fanebladet da PC'en er fundet som en ACPI-PC.
Shutdown-kommandoen resulterer også i 'It is now safe to shut-
down...'. Lukker jeg den derimod normalt, så kommer den ikke
med skiltet, men lukker som den skal (WinXP Pro). Ikke fordi
jeg har brug for funktionen, men det undrer mig bare hvorfor
shutdown-kommandoen ikke lukker pc'en helt ned.

Madsen.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 30-08-02 04:31

> shutdown-kommandoen ikke lukker pc'en helt ned.

Hvordan gør den i 2000 ?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen