Logon win98
Fra : Ole_

Dato : 28-08-02 15:48

Hej Gruppe

Jeg har en win98 bruger som ikke kan komme på domainet ( der er ingen
domain controller tilgængelig, du har muligvis ikke adgag til ....), IP
adresser bliver tildelt via DHCP med fast ip-adresse hver gang, jeg har
skiftet netkort, slot, patchkabel, tjekket tcp/IP opsætning, domain id,
port på switch , skiftet til 10 half duplex, ændret maskine id, osv.,
ved ipconfig og winipcfg ser alt OK ud, jeg kan ikke pinge andre på
netværket, i event viewer har maskinen en del af samme fejl:

Hændelsestype:   Fejl
Hændelseskilde:   Rdr
Hændelseskategori:   Ingen
Hændelses-id:   8003
Dato:      27-08-2002
Klokkeslæt:      15:33:30
Bruger:      Ikke tilgængelig
Computer:
Beskrivelse:
The master browser has received a server announcement from the computer
LUA that believes that it is the master browser for the domain on
transport NetBT_E100B1. The master browser is stopping or an election is
being forced.
Data:
0000: 00 00 00 00 03 00 4a 00 ......J.
0008: 00 00 00 00 43 1f 00 c0 ....C..À
0010: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........
0018: 34 01 00 00 00 00 00 00 4.......
0020: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........

Jeg har deaktiveret BROWSER MASTER i fil og udskriftsdeling ( der er en
HP55 tilkoblet som er delt ud)
Der er kun TCP/IP på maskinen, jeg har fjernet IPX og NETbeui, hostfil
er ok.
Pc'en kommer på engang i mellem, men bliver måske smidt af efter en hvis
tid.
Jeg håber der er en som kan hjælpe mig.
jeg kunne sikkert formatere skidtet, men nu er jeg blevet nysgerig.

Ole_

http://www.kandu.dk/

Fra : Gabriel Schønau Hans~

Dato : 28-08-02 18:19

Hejsa Ole,

Lyder som om den skal bruge NetBIOS, da det lyder som om det er et
windowsnetværk!
Er det installeret (Er det ikke automatisk i w98, så hut jeg hvisker) ???
/Gabriel