Ethernet kabellængde
Fra : S.M.

Dato : 28-08-02 13:46

Fra hub-repeater har jeg ca 80m til switch og derfra til computere ca.15m og
det kører problemfri. Kan jeg udvide det med en til repeater og en til så
længden vil være ca 300m, og hvor ligger så grænsen for max længde, eller
er max grænse kun på 205m i diameter?
Hilsen S.M.

Fra : Sørensen

Dato : 28-08-02 13:49

"S.M." <bebe@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> længden vil være ca 300m, og hvor ligger så grænsen for max længde, eller

Kabler mellem udstyr må være 100 meter, så du kan vel i grunden fortsætte i
det uendelige.

vh Sørensen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 28-08-02 14:20

On Wed, 28 Aug 2002 14:48:49 +0200, "Sørensen" <no@i.dont> wrote:

> Kabler mellem udstyr må være 100 meter, så du kan vel i grunden
> fortsætte i det uendelige.

Nej.

Når man bruger repeatere (hubs) er der den gode gamle 5-4-3
regel, der siger: "Max 5 segmenter, max 4 repeatere, max 3
segmenter med noder på".

Og de 100 m gælder i øvrigt kun for kobber.

-A

Fra : S.M.

Dato : 28-08-02 18:40

"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote in message
> [...]

> regel, der siger: "Max 5 segmenter, max 4 repeatere, max 3
> segmenter med noder på".
>
> Og de 100 m gælder i øvrigt kun for kobber.

Hej
Tak for oplysning.
Har hørt om en reduktions faktor for CAT5 cabler ved brug af repeatere med
Fast Ethernet. Hvordan forholder det sig?
Hvad er N-WAY hub?
Hilsen S.M.

Fra : Arne Keller

Dato : 28-08-02 20:03

On Wed, 28 Aug 2002 19:40:24 +0200, "S.M." <bebe@post6.tele.dk> wrote:

> [...]
>Har hørt om en reduktions faktor for CAT5 cabler ved brug af repeatere med
>Fast Ethernet. Hvordan forholder det sig?

Det forholder sig sådan at et kobbersegment kan være 100 meter uanset
om der 10/100/1000 Mbps Ethernet

Fast ethernet kan med hubs/repeatere have en max længde på 205 meter
præcis som du siger.

Så du skal have en switch hvis du vil længere:
PC- 100meterkabel - Hub - 100m - switch - 100m - hub - 100m - PC
med dette setup kan du nå 400 meter.

>Hvad er N-WAY hub?

Automatisk forhandling af hastighed 10 eller 100 Mbps, det virker
nogle gange.

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig, på usenet, alene på egne vegne.