3D spil & TFT skærm ?
Fra : Ralph

Dato : 28-08-02 13:17

Jeg er den lykkelige ejer af en 20,1' TFT skærm med en repsons tid på
25 ms, men med en naturlig opløsnig på 1600X1200, hvilket betyder, at
jeg sagtens kan spille 3D spil, der kan afvikles i 1600X1200, men får
problemer såsnart jeg skal afvikle et spil i lavere opløsning, da TFT
skærmes achulleshæl jo er, at de kun giver optimalt billede i skærmens
naturlige opløsning.

Jeg overvejer at købe Samsungs 151P 15' TFT skærm, der har en repsons
tid på 25 ms,som en ren spilleskærm til spil, der kun kan afvikles i
1024X768.

Men jeg er alliegevel lidt nysgerrig efter at høre erfaringer ang. TFT
skærme og 3D spil fra andre, der har haft succes med at køre en TFT
skærm, der kører tilfredsstillende sammen med 3D spil - findes der mon
nogen derude i cyberspace ?

Jeg er mindre interesseret i at høre fra folk, der IKKE har gjort
dette med succes, fordi langt de fleste TFT skærme, der er på markdet
lige nu, kan IKKE afvikle 3D spil tilfredsstilllende - men TFT
teknologien forberes hele tiden - sjovt nok i takt med, at de bliver
billigere og billigere. I dag koster en 17' TFT skærm det samme som en
17' CRT gjorde det for bare 4-5 år siden.

Indenfor 2 år vil en 17' TFT skærm i meget god kvalitet kunne fås til
4.000 kr - hvilket er niveauet i dag for en fin 17' CRT skærm.

Fra : Rune Manscher

Dato : 28-08-02 20:06

"Ralph" <no@email.dk> wrote in message
> [...]
> skærme og 3D spil fra andre, der har haft succes med at køre en TFT
> skærm, der kører tilfredsstillende sammen med 3D spil - findes der mon

Min LG 782LE's optimale opløsning er 1280*1024, men kører fint spil i
800*600 eller 1024*768. Den er dog mindre glad for fx. 1280*768. Det samme
gælder min lidt ældre Compaq FP720, hvis naturlige opløsning er 1024*768,
den kørte også 800*600 fint. For begge skærme gælder dog, at desktoppen
klart et pænest i naturligt opløsning - men som sagt er der ingen problemer
i spil.

*Rune