T65 SyncML
Fra : Jacob Andersen

Dato : 28-08-02 12:42

Jeg har fundet et sted der tilbyder en webkalender og kontaktliste, der
understøtter SyncML (www.truesync.com), mange har sagt god for den, men
alligevel kan jeg ikke få det til at virke. Hver gang får jeg efter en rum
tid en "Synchronization interrupted" besked eller sådan noget. Jeg har på
fornemmelsen det er et problem med wap gateway'en, da der tilsyneladende er
nogle udbydere der blokerer for den slags trafik. Jeg har teliaabonnement,
men har også prøvet www.waptunnel.com's offentlige gateway. Er der nogen der
har været ude for noget lignende, eller er jeg helt på herrens mark? Er der
slet ingen i DK der har fået dette til at virke?

/Jacob

Fra : Peter Rongsted

Dato : 28-08-02 12:38

"Jacob Andersen" <ikkeligeumiddelbart@der.com> wrote:

> [...]
>har været ude for noget lignende, eller er jeg helt på herrens mark? Er der
>slet ingen i DK der har fået dette til at virke?

Jeg har fået det til at virke mod truesync med en T68 via Orange - både
CSD og GPRS. SyncML skulle "bare" være http trafik, så det burde ikke
være wap-gateway'en.

Det lyder iøvrigt mere som en timeout. Det har jeg været ude for med
truesync, så det kan være hos dem problemet ligger. Det kan fx også være
password som er forkert. Du skal kun lægge det ind for serveren ikke for
kalenderen og kontakter.

Peter

Fra : Jacob Andersen

Dato : 28-08-02 17:35

"Peter Rongsted" <nospam@rongsted.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har fået det til at virke mod truesync med en T68 via Orange - både
> CSD og GPRS.

Det lyder da sådan set lovende.

> SyncML skulle "bare" være http trafik, så det burde ikke
> være wap-gateway'en.

Det mener jeg bare at have læst et sted at det "muligvis" kunne være.

> Det lyder iøvrigt mere som en timeout. Det har jeg været ude for med
> truesync, så det kan være hos dem problemet ligger.

Hvor lang tid skal jeg regne med at det tager? Det ser ud til at virke fint,
men så afbrydes det pludseligt, det er meget muligt at det er på samme tid
som min timeout er sat til. (Jeg bruger ikke gprs)

>Det kan fx også være
> password som er forkert. Du skal kun lægge det ind for serveren ikke for
> kalenderen og kontakter.

Det har jeg heller ikke gjort.

> Peter

Umiddelbart kan jeg ikke se hvad jeg skulle have gjort galt, så det er ret
irriterende.

/Jacob