Deling af ADSL-forbindelse
Fra : Camsti

Dato : 28-08-02 12:10

Jeg sidder her med to maskiner. Maskine 1 er på ADSL og har et netkort
hvor jeg "obtainer IP-adress automatically". Det får så adressen
80.62.xxx.xxx og en dertilhørende DNS og Default Gateway.
Den forbindelse har jeg Shared.
Det andet netkort i maskine 1 er forbundet med maskine 2 og har fået en
adresse der hedder 192.168.0.1. Default Gateway på netkort 2 har jeg
givet 80.62.xxx.xxx - men er ikke sikker på at det er rigtigt. DNS har
jeg ikke angivet. Skal jeg det - og skal den være den DNS fra udbyderen
?

Netkortet i maskine to har jeg givet adressen 192.168.0.2 men er i tvivl
om hvad Default Gateway på maskine 2 skal hedde. Jeg kan ikke rigtigt få
den på nettet igennem maskine 1.
DNS er ikke angivet - men kan jeg installerer en DNS på maskine to -
henvise til den - og lade den få kontakt til nettet - evt. via en Cached
DNS-Record ?

Nogen der har et godt råd til hvad jeg har overset ?

Lokalnettet mellem maskine 1 og 2 virker iøvrigt perfekt - og maskine 1
har ingen problemer med at komme på nettet.

Venlig hilsen
Camsti

http://www.kandu.dk/

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 28-08-02 13:29

"Camsti" <Camsti.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> Den forbindelse har jeg Shared.

Hvordan?
Er der ikke en vejledning til det program du bruger til dette?

OPDATERET Usenetstatistik pr. 27/8 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Ivar Madsen

Dato : 28-08-02 18:42

On Wed, 28 Aug 2002 11:09:56 GMT, "Camsti" <Camsti.news@kandu.dk>
wrote:

> [...]
>givet 80.62.xxx.xxx - men er ikke sikker på at det er rigtigt. DNS har
>jeg ikke angivet. Skal jeg det - og skal den være den DNS fra udbyderen

Det lyder forkert.

Du har to maskiner A og B
A har to netkort 1 og 2
B har et netkort 3

Netkort 1 skal have den IP og den Standardgateway du har fået af din
ISP. Netkort 2 kan du sætte til f.eks. 192.168.0.1, denne skal IKKE
have nogen Standardgateway.
Netkort 3 sætter du til f.eks. IP 192.168.0.2 og Standardgateway
192.168.0.1, alså Standardgateway skal være lig netkort 2's IP.

--
news.milli.dk fører pga. HD problem på min arbejdsmaskine
kun de grupper jeg selv følger mere eller mindre med i.