MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Grafikopløsning i win 98
Fra : Mogens

Dato : 28-08-02 11:11

Jeg har installeret win 98 på en anden partion som reservestyresystem for
nogle gamle dos programmer.
Jeg har fået det problem at grafikopløsninge for tekst på internettet står
meget uskabt, nærmest ulæseligt som om at grafikopløsningen er meget lav.
Det gælder ikke al tekst, men det meste. Er der nogen der kan komme med et
par løsningsforslag.

Jeg har geninstalleret driver til mit grafikkort som er Matrox G 550, og det
hjælper ikke noget at ændre på skærmopløsninge.Under win xp er der ingen
problemer.
Hilsen
Mogens

Fra : Madsen

Dato : 28-08-02 11:42

On Wed, 28 Aug 2002 12:11:09 +0200, "Mogens" <mst.@ofir.dk> wrote:

> [...]
>hjælper ikke noget at ændre på skærmopløsninge.Under win xp er der ingen

Hej

Prøv at ændre refresh raten istedet for opløsningen.
På min skærm står tekst lettere utydeligt ved 85Hz
men bliver knivskarp ved 75Hz

mvh Madsen

Fra : ha

Dato : 28-08-02 11:49

> står meget uskabt, nærmest ulæseligt som om at grafikopløsningen er
> meget lav. Det gælder ikke al tekst, men det meste. Er der nogen der
> kan komme med et par løsningsforslag.

I egenskaber for skærm kan du også ændre det der hedder farvekvalitet,
prøv at ændre til "mange farver" som jeg tror det hedder i win98.

mvh
ha

Fra : Mogens

Dato : 29-08-02 19:00

Tak til gruppen, i hjalp mig til løsningen på problemet