Låne en hund
Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 28-08-02 10:41

Hej

Findes der steder, hvor man kan låne en hund for en weekend?

Det kunne evt være en kennel, som ville give en af deres hunde en
adspredende weekend eller lignende.

Mvh
Jesper

Fra : x Vuf x

Dato : 28-08-02 12:42

Wed, 28 Aug 2002 11:40:55 +0200, Jesper Rasmussen wrote:

>Findes der steder, hvor man kan låne en hund for en weekend?
>Det kunne evt være en kennel, som ville give en af deres hunde en
>adspredende weekend eller lignende.

Hunde er flokdyr og er stærkt knyttede til deres flok eller ejer.
De ville ikke bryde sig om at være weekendbørn!
Hvor kommer du på den tanke, at kennelhunde ikke oplever noget?

--
Mvh Sonja sonpet@***tdcadsl.dk fjern de 3*
http://www.sonpet.com/

Opdateret 26.08.2002

Fra : Alex Linaa

Dato : 28-08-02 13:10

"x Vuf x" <nospam@sonpet.com> wrote in message

> Hunde er flokdyr og er stærkt knyttede til deres flok eller ejer.
> De ville ikke bryde sig om at være weekendbørn!

Pjat!
Jeg har en bekendt der er reklamefotograf, og han låner ofte hunde i halve
og hele dage til optagelser, både ude og inde. Der har aldrig været
problemer, og hundene elsker at være sammen med ham, selvom de aldrig har
set ham før.
Min egen tidligere jagthund har ved gentagne lejligheder fulgtes med en
"fremmed" jæger, når jeg fik lyst til at være i skyttekæden i stedet. Nul
problemos!
Det afhænger vist af hvordan man har præget sin hund fra starten, altså om
den er blevet skeptisk over for fremmede, eller om den er vild med at møde
nye mennesker.

> Hvor kommer du på den tanke, at kennelhunde ikke oplever noget?

Det var heller ikke det han skrev.
Man kan vel godt give en hund adspredelse, selvom den ikke i forvejen er
understimuleret?

Men det ville hjælpe på kommentarernes seriøsitet hvis Jesper skrev havd
formålet med at låne en hund er.

/Alex

Fra : x Vuf x

Dato : 29-08-02 10:32

Wed, 28 Aug 2002 14:09:37 +0200, "Alex Linaa" <@nospam@a@linaa.com> wrote:
> [...]

>Min egen tidligere jagthund har ved gentagne lejligheder fulgtes med en
>"fremmed" jæger, når jeg fik lyst til at være i skyttekæden i stedet. Nul

Intet af dette er en hel weekend med overnatning.

>Det afhænger vist af hvordan man har præget sin hund fra starten, altså om
>den er blevet skeptisk over for fremmede, eller om den er vild med at møde
>nye mennesker.

Nej det vil jeg ikke gi dig ret i. 2 af mine elsker fremmede snakker med dem,
leger med dem o.s.v., men ta' dem med uden at jeg følger med...NUL putte! *G*
Ja misforstå mig nu ikke. Generelt elsker Papilloner nye oplevelser.
Nye steder; nye mennesker.

>Det var heller ikke det han skrev.
>Man kan vel godt give en hund adspredelse, selvom den ikke i forvejen er
>understimuleret?

Næ det er da også rigtigt... *s*

>Men det ville hjælpe på kommentarernes seriøsitet hvis Jesper skrev hvad
>formålet med at låne en hund er.

Helt klart!

--
Mvh Sonja nospam@sonpet.com http://www.sonpet.com/

Fra : John

Dato : 29-08-02 01:09

"x Vuf x" <nospam@sonpet.com> skrev i en meddelelse

> De ville ikke bryde sig om at være weekendbørn!

Det vil jeg ikke helt give dig ret i. Jeg kender da et par stykker
som har ageret pap-hundejere i et par dage eller i en weekend, og det har
da altid forgået ganske fredeligt uden at hundene er gået grassat, blevet depri
el. stukket af.
Tværtimod faktisk.

VH - John

Fra : Pia J

Dato : 28-08-02 13:03

Nu bliver jeg jo nysgerrig - hvad skal du bruge den til?

:Pia

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 28-08-02 14:47

"Pia J" <ngspam@ofir.dk> wrote in message news:akie1h$8ae$1@sunsite.dk...
> Nu bliver jeg jo nysgerrig - hvad skal du bruge den til?

Jeg havde ikke regnet med det betød så meget for svarene at jeg skrev, hvad
jeg skulle bruge den til, men det kan jeg godt se nu.

Jeg elsker hunde, men kan ikke have en selv fordi ejendommen ikketilllader
det.
Hvis man kunne låne en fra en kennel eller internat eller hvem der nu ellers
har hunde, ville det være godt for mig og bestemt også for den, da den ville
få en adpredende weekend set i forhold til dens normale hverdag i et bur.

Mvh
Jesper

Fra : Alex Linaa

Dato : 28-08-02 15:02

"Jesper Rasmussen" <nej@til.spam> wrote in message

Jeg havde ikke regnet med det betød så meget for svarene at jeg skrev, hvad
> jeg skulle bruge den til, men det kan jeg godt se nu.

Det burde det heller ikke, men sådan er der så meget

> [...]
ville
> få en adpredende weekend set i forhold til dens normale hverdag i et bur.

Jeg vil foreslå dig at finde en hund der bor hos et ældre ægtepar, der ikke
helt magter at give hunden så meget motion som de tidligere har gjort. De
ville blive himmelhenrykte for at få en gratis hundelufter.
Jeg har før set opslag i den lokale brugs, hvor folk søgte en til at lufte
deres hunde, så jeg tror mulighederne er gode.

venlig hilsen
Alex Linaa

Fra : Søren Houlberg

Dato : 28-08-02 19:34

Hej!

Man kan også få lov at hjælpe til på et pensionat/internat det er de meget
glade for hvis man gider - men det er selvfølgelig ikke det samme som at
"have hund hjemme" Det er dog en mulighed for at få noget med dem at gøre.

Hilsen
Mette Sofie

Fra : Stine Frandsen

Dato : 28-08-02 23:04

Hej
Hvor i landet bor du ?? For jeg kunne da godt bruge en hunde-besøgsven i
weekenderne når jeg er på arbejde
Men har desværre ikke råd til at betale mig fra det
Stine
- som sagtens kan se det fornuftige i ideen *S* meen. kennelhunde sidder
altså ikke i bur og keder sig alle steder *G*

Jesper Rasmussen <nej@til.spam> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9v4b9.82$be5.1481@news.get2net.dk...

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 28-08-02 23:33

"Stine Frandsen" <santippe@knus.dk> wrote in message
> Hej
> Hvor i landet bor du ?? For jeg kunne da godt bruge en hunde-besøgsven i
> weekenderne når jeg er på arbejde
> Men har desværre ikke råd til at betale mig fra det

Det lyder da som en interessant ide.
Jeg bor i Herlev.

Mvh
Jesper

Fra : x Vuf x

Dato : 29-08-02 10:39

Thu, 29 Aug 2002 00:04:15 +0200, Stine Frandsen wrote:

> [...]
>Men har desværre ikke råd til at betale mig fra det
>Kennelhunde sidder altså ikke i bur og keder sig alle steder *G*

Nemlig Stine.
Jeg ku' da også bruge flere besøgsvenner til vufferne her.
Nogle dage vrimler det med folk, andre dage ser vufferne ikke en
eneste gæst!
Det største problem er netop, at mange unge mennesker gerne vil
ha' penge for at gå tur med eller underholde så'n en størrelse.

Fra : Stine Frandsen

Dato : 29-08-02 20:05

Hej
Trist du bor i Herlev, det e rden "forkerte" del af landet *GG*

Og min hund ville altså elske at være "weekend-plejehund" hvis ellers det
var den rette person. Hun nyder at komme på ferie *G* Problemet er bare at
de der passer hende helst ikke vil af med hende igen *GG*
Og når mna er alene og har hund(e) ville det da være skønt at få lidt
aflastning og hjælp i travle perioder eller "bare" som aflastning. Tænk at
sove længe en søndag morgen *S*

Stine

x Vuf x <nospam@sonpet.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:6jqrmu8o3a6502q3ru27uf535p1pc6t58o@4ax.com...

Fra : Jeannette Svensson

Dato : 30-08-02 07:27

Hej

Jeg kunne ikke lade være at kommentere noget af dette med at man vil
lade sine hunde passe/lufte af fremmede man ikke kender, det er jeg nu
ret imponeret over...personligt ville jeg ikke turde dette, dels fordi
at man ikke ved hvilke oplevelser de kunne få med fremmede, og man
ikke aner om den hundelufter/passer jo ved hvad de har med at
gøre...så her er et par ? der "poppede" op i mit hoved:
Hvad hvis hunden blev overfaldet under gåture, og krævede
dyrlægehjælp, eller ens hund overfaldt andre, og passeren ikke ved
noget om forsikring, og de praktiske ting omkring dette, er det ikke
at fralægge sit ansvar er det ikke det samme som at overdrage hunde
til børn?
-eller den fremmede "glemte" at aflevere den igen?
-hvordan står man mon juridisk, hvis hunden jo frivilligt var blevet
overdraget til en anden, og hunden forsvandt til udlandet, man havde
jo selv tilladt at den fremmede gik med hunden...

Men jeg er da imponeret over at man har så megen tillid til fremmede
mennesker idag, det er da positivt, men jeg må sige at jeg jo ikke
selv kunne finde på at lade andre passe mine hunde, medmindre det var
mine venner som jeg vidste havde forstand på hunde og kende mine hunde
godt...

Men jeg kan så sige at har man ønsker om at ville aktivere hunde er
der jo mange hunde på internater der har brug for dette, og jeg har
selv været hundelufter på tider jeg havde overskuddet og tiden til
dette, og hundene her har klart behov for at der er frivillige der
orker at tage sig af disse, så det er måske en mulighed for jesper...
Som jeg iøvrigt også så skrev at han ikke måtte have hund i
ejendommen, men ville passe en i en weekend, dette er der ofte også
regler for i bebyggelser, hvor hunde ikke tillades ved jeg...og ofte
er det sådan at man heller ikke må passe hunde længere end i forvejen
fastsat tidsrum. Jeg har endda hørt om steder de heller ikke må have
besøg af hunde, så måske var det værd at undersøge først? - synes selv
sådanne regler er tåbelige, men jesper har jo stadig mulighed for at
glæde hunde ved selv at bevæge sig ud til disse, som "besøgsven"

Mange hilsener og smil fra

Jeannette Svensson/asko

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 30-08-02 13:28

Hej

Jeannette Svensson wrote:
> [...]
> selv kunne finde på at lade andre passe mine hunde, medmindre det var
> mine venner som jeg vidste havde forstand på hunde og kende mine hunde

Her vil jeg ikke give dig helt ret. Det svarer til at man ikke skal have
tillid til daginstitutioner, familie eller venner, hvis ens børn skal
passes.
Det må i høj grad være et spørgsmål om, at have tillid til din egen
dømmekraft når det kommer til andre mennesker. Helt sikker kan man
aldrig være, men at have så lidt tiltro til sin egen evne til at bedømme
et andet menneske, synes jeg er lidt trist. Et hvert bekendtskab skal jo
tage sin begyndelse et sted og gensidig tillid var da en udemærket
platform at starte fra. Hundeejeren må jo lære fra sig og instruere og
ellers tro på at man har været specifik nok, men ellers tager hundene
såmænd ingen skade af at tingene gøres lidt anderledes sammen med andre.
De er jo ikke dumme.

Med venlig hilsen
Marianne Feddersen

Fra : Stine Frandsen

Dato : 30-08-02 16:39

Sjovt - det var lige dety je gsamme jeg tænkte. Je gville da aldrig lade en
fremmed ringe på døren og straks overlade personen min hund.
Det er jo heller ikke det der ligger i en fast hundelufter. Der skal hunden
da kende personen der skal passe den.
ME omvendt, hvor mange afleverer ikke deres hund på en pension hvor der ikke
er kendskab til hinanden ???
Ja, det handler om tillid oglige det Mariannne skrev.
Stine

Fra : x Vuf x

Dato : 04-09-02 11:06

Fri, 30 Aug 2002 14:28:00 +0200, Karsten Feddersen wrote:

> [...]
>ellers tro på at man har været specifik nok, men ellers tager hundene
>såmænd ingen skade af at tingene gøres lidt anderledes sammen med andre.

Lige mine ord...Tak.

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 04-09-02 15:40

Hej

x Vuf x wrote:

> Lige mine ord...Tak.

Selv tak.

Med venlig hilsen
Marianne Feddersen

Fra : Susanne

Dato : 28-08-02 20:08

Jesper Rasmussen <nej@til.spam> skrev i en
nyhedsmeddelelse:MU0b9.50$be5.795@news.get2net.dk...
> [...]
>
> Findes der steder, hvor man kan låne en hund for en weekend?
>
> Det kunne evt være en kennel, som ville give en af deres hunde en

Hej Jesper

Ja, du må egentlig godt låne en hund her engang imellem.
Men jeg er nok ikke så heldig, at du bor her i nærheden.
Hvor kommer du fra ??

Med venlig hilsen
Susanne

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 28-08-02 23:35

"Susanne" <laurberg@worldonline.dk> wrote in message

> [...]
>
> Ja, du må egentlig godt låne en hund her engang imellem.
> Men jeg er nok ikke så heldig, at du bor her i nærheden.

Tak for svaret.
Jeg bor i Herlev.
Hvor bor du da?

Mvh
Jesper

Fra : Susanne

Dato : 29-08-02 09:13

Jesper Rasmussen <nej@til.spam> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Becb9.172$be5.2960@news.get2net.dk...
> "Susanne" <laurberg@worldonline.dk> wrote in message

> Tak for svaret.
> Jeg bor i Herlev.
> Hvor bor du da?
>
> Mvh
> Jesper

Hej igen

Ja, jeg bor desværre i Vestjylland
Har samme problem som Stine, at jeg arbejder weekend
Der var jeg sikker på at hundene gerne så en legeonkel :c)
Men held og lykke med din søgen
Susanne

Fra : Trine Svenstrup

Dato : 04-09-02 10:29

Hejsa,

jeg bor i København, på Vesterbro. Hvis du stadig er interesseret i at låne
en hund, kunne du sagtens låne min engang imellem. Det kniber også nogle
gange mig at få den passet når jeg arbejder lange vagter i weekenden. Er du
stadig interesseret ? Så giv lyd til mig.

Trine.

- utroligt al den respons på dit indlæg hva´ ?
Dejligt med sådan en gruppe.