Trafik-monitoring på specifikke porte?
Fra : Gabriel Schønau Hans~

Dato : 28-08-02 10:20

Hej allesammen,

Jeg har gennem længere forsøgt at finde et forholdsvist
ikke-ressource-krævende program til at overvåge mine tre gameservere's
netværks-trafik. De kører fra samme w2k-box, og hvert game har sin egen port
som koblingspunkt.

Nu er det at jeg meget gerne vil køre statistik på net-trafikken
til/fra/total for hver ENKELT game-server. Jeg skal bruge dette senere ifbm.
køb af gameservere+fastforbindelse!
Indtil videre kører MRTG finno på w2k, men det kan kun konfigureres til at
overvåge den totale/sammenlagte trafik på alle porte, så vidt vides. Jeg har
spurgt på MRTG-listen, de mener IKKE, at man kan overvåge specifik
port-trafik, uden et stort, tungt IP-analyse system!

Kan det passe?

Eller, har nogle af jer erfaring med specifik port-monitoring?

På forhånd 1000 tak

/Gabriel

Fra : Jesper Skriver

Dato : 28-08-02 13:02

On Wed, 28 Aug 2002 11:19:58 +0200, Gabriel Schønau Hansen wrote:
> [...]
> spurgt på MRTG-listen, de mener IKKE, at man kan overvåge specifik
> port-trafik, uden et stort, tungt IP-analyse system!

Kan du ikke få en firewall til din w2k som tæller pakker/bytes pr regel ?

Det kan man til alle UN*X'er jeg kender, og så kan du blot plotte
de tællere.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Gabriel Schønau Hans~

Dato : 28-08-02 18:00

"Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> wrote in message

> Kan du ikke få en firewall til din w2k som tæller pakker/bytes pr regel ?

hmm....nævn et par stykker med den feature?

> Det kan man til alle UN*X'er jeg kender, og så kan du blot plotte
> de tællere.

igen, kan nogle af jer nævne en eller flere w2k systemer/firewalls som
tæller PORT-realterede pakker, og som kan arbejde sammen med eks. MRTG?

/Gabriel

Fra : Jesper Skriver

Dato : 29-08-02 03:25

On Wed, 28 Aug 2002 18:59:39 +0200, Gabriel Schønau Hansen wrote:

> "Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> wrote in message

> hmm....nævn et par stykker med den feature?

Jeg ved INTET om windows, så det kan jeg ikke.

> igen, kan nogle af jer nævne en eller flere w2k systemer/firewalls som
> tæller PORT-realterede pakker, og som kan arbejde sammen med eks. MRTG?

Skift til f.eks. FreeBSD, hvor både ipf og ipfw kan det.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer