Problem med variabler
Fra : Martin Møller Bæk

Dato : 27-08-02 23:31

Jeg har et problem med at få fat i overførte variabler.
F.eks. id i index.php?id=12. Kan man ikke ved at skrive
$id få fat i den. Når jeg tester med isset($id) giver
den altid falsk, selvom id er defineret.

Det sjove er, at det virker rigtigt på mit domæne, men
ikke på min egen computer med apache og nyeste PHP.

Hvad gør jeg galt?

--
Mvh.
- Martin Møller Bæk

"640 K ought to be enough for anybody"
- Bill Gates, rejecting proposal for
larger computer memory, 1981

Fra : Jakob Bock

Dato : 28-08-02 00:16

Martin Møller Bæk skrev:

> Jeg har et problem med at få fat i overførte variabler.
> F.eks. id i index.php?id=12. Kan man ikke ved at skrive
> $id få fat i den. Når jeg tester med isset($id) giver
> den altid falsk, selvom id er defineret.

Du skal nok have fat i variable via den globale variable $_GET. Læs mere om
dette i PHP-manualen:

http://www.php.net/manual/en/language.variables.predefined.php

Venlig hilsen
Jakob Bock

Fra : Peter Brodersen

Dato : 28-08-02 00:33

On Wed, 28 Aug 2002 00:30:52 +0200, Martin Møller Bæk
<martin@nospam.aflame.dk> wrote:

>Hvad gør jeg galt?

Du forventer i første omgang, at du ...?id=12 ryger ind som $id. Der
har været en god sjat indlæg herom på det sidste.

PHP fra og med version 4.2.0 har register_globals slået fra i
default-installationen. Derfor ryger ...?id=12 "kun" ind som
$_REQUEST['id'] og $_GET['id']. Det er en feature.

Læs evt. tråden i denne gruppe med subject "Parameteroverførelse" fra
i går, startende med:

--
- Peter Brodersen