Hvor kan man købe blå svampe til et indven~
Fra : Martin Heller

Dato : 27-08-02 23:26

Er der nogen som ved hvor man kan købe de blå svampe til et
indvendigt filter i Københavnsområdet? Jeg skal bruge en plade
på 50x50 cm i en tykkelse på ca. 5-10 cm. Det skal sidde i enden
af et 250 L akvarium.

Jeg håber i forstår hvad jeg mener og at der er en, som kan henvise
mig til en forhandler.

Fra : Carsten Gall

Dato : 27-08-02 23:43

Martin Heller <mr_heller@yahoo.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:akgtnu$bv$1@tux.netsite.dk...
> [...]
> af et 250 L akvarium.
>
> Jeg håber i forstår hvad jeg mener og at der er en, som kan henvise

Hvis du kan leve med at få den med posten, så kig på
http://www.avifauna.dk
under diverse tilbehør. En filtersvamp på 50x50x10 cm koster 159,- plus
porto

Og en i 5 cm tykkelse koster 79,- plus porto

Carsten

Fra : Martin Heller

Dato : 28-08-02 00:14

"Carsten Gall" <cgall@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> porto
>
> Og en i 5 cm tykkelse koster 79,- plus porto

Mange tak for hjælpen.

Martin

Fra : Martin Heller

Dato : 28-08-02 00:42

"Carsten Gall" <cgall@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis du kan leve med at få den med posten, så kig på
> http://www.avifauna.dk

Det kan godt ske at jeg misforstår noget, men når jeg ser under
forsendelse, så står der:

Postrater:
0-400 kg DKR. 75
400-800 kg DKR. 150
800-1200 kg DKR 225
- og så videre

Vil det sige at det koster det samme at sende et stykke skumgummi
på 50x50x5cm med posten som et stort akvarium?

Jeg synes det virker lidt voldsomt at betale 75 kr i porto for
et stykke skumgummi til 79 kr. Men selvfølgelig, hvis det er
det eneste sted, som forhandler pladerne...

Fra : Henrik Lohse

Dato : 28-08-02 00:35

"Martin Heller" <mr_heller@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> af et 250 L akvarium.
>
> Jeg håber i forstår hvad jeg mener og at der er en, som kan henvise

Jeg mener at have set at de har dem hos Flyvefisken på Åbouldevarden.

Mvh
Henrik

Fra : Martin Heller

Dato : 28-08-02 14:21

"Henrik Lohse" <henrik.lohse@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg mener at have set at de har dem hos Flyvefisken på Åbouldevarden.

Han fører dem i Flyvefisken. Jeg har lige været dernede i dag, og
der koster de 249,- for et stykke på 49x48x8cm.

Fra : J@N

Dato : 28-08-02 07:12

> [...]
> indvendigt filter i Københavnsområdet? Jeg skal bruge en plade
> på 50x50 cm i en tykkelse på ca. 5-10 cm. Det skal sidde i enden

Det er et genialt filter, tyskerne kalder det for et "Hamburger
Mattenfilter" for den interesserede er der spændende læsning her:
http://www.deters-ing.de/Filtertechnik/Mattenfilter.htm

> Jeg håber i forstår hvad jeg mener og at der er en, som kan henvise
> mig til en forhandler.

Flyvefisken forhandler disse svampe.

Jan

Fra : Søren Steffensen

Dato : 28-08-02 08:37

ellers gør ChiclideCentret det også !

--
SOS icq: 102169245

Fra : Hr. Petersen

Dato : 29-08-02 19:47

eller www.akvarieudstyr.dk

Fra : ts

Dato : 30-08-02 09:13

de har nogle sindsyge priser.

--

Venligst,
Thomas Schreiber

Fra : ts

Dato : 28-08-02 15:47

De skriver at skummåtten må være max 3cm, og at vandet skal flyde gennem
skummåtten ca. 2 gange pr time. Jeg har absolut bedre erfaring med tykkere
skummåtter og højere gennemstrømningseffekt. Ved dog ikke om mine filtre har
været rent mekaniske, men da jeg aldrig har haft brug for at rense
skummåtterne, og stadig har holdt vandet uden svæv, må de nærmere være
biomekaniske.

Måden er dog så simpelt, er den ikke er mindre end genial. Især fordi den er
effektiv og billig. Og ikke mindst fordi man kan skjule alle sine kabler,
slanger og varmelegemer. Og hvis man har lavet "rummet" lidt større end div.
akvarie redskaber lige præcis kan være deri, har man også et lille karantæne
akva til "forfulgte" fisk. Som sagt. Ikke mindre end genial. Tvivler dog på
at den er "opfundet" i Hamborg.

Eneste minus - hvis det da ikke snare er et spml. om smag - er efter min
mening, at jeg indtil nu kun har set skummåtterne i MEGET blå. Den blå farve
bliver liiige lovlig prangende i et malawi/tangnyika eller saltvands
akvarie. Hvis skummåtterne blev fremstillet i sort eller andre mørke farver,
ville det være det perfekte filter.

--

Venligst,
Thomas Schreiber