Skærme
Fijala 3554
Samsung syncmaster 950P
Fra : NPS

Dato : 18-02-01 17:09

Er der nogen der har erfaringer med denne skærm fra samsung. Samsung
syncmaster 950P 19"/1600x1200/0,22dp

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1514797921

MVH

NPS

Fra : Hans Pedersen

Dato : 18-02-01 18:16

On Sun, 18 Feb 2001 17:08:44 +0100, "NPS" <nps@esenet.dk> wrote:

>Er der nogen der har erfaringer med denne skærm fra samsung. Samsung
>syncmaster 950P 19"/1600x1200/0,22dp

Personligt synes jeg denne her skærm for svedig:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1514797931

--
Hans Pedersen
ICQ: 9178476

Fra : NPS

Dato : 18-02-01 18:19

Hvorfor det + den er jo 800kr dyrere

MVH

NPS

Fra : weaxler

Dato : 18-02-01 18:53

de er begge ikke alt for gode, køb en sony g400 ....
weaxler

Fra : NPS

Dato : 18-02-01 19:12

Ja, selvfølgelig den er også kun 2200 kr dyrere.
Og det er ikke os alle der millionære.
og HVORFOR er den bedre.

MVH

NPS

Fra : JK

Dato : 18-02-01 19:45

Med mindre du er blind, så kik selv...
Og ka' du ik' se forskel så køb den billige
Mvh Jesper

Fra : NPS

Dato : 18-02-01 19:51

nej, jeg kan ikke se forskel, men måske du kan forklare mig det.

ikke MVH

NPS

Fra : Kole

Dato : 18-02-01 20:01

> Ja, selvfølgelig den er også kun 2200 kr dyrere.

End den førstnævnte Samsung... Jeg kan kun anbefale:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1514807919

- Jeg har en selv! Fantastisk skærm...

Denne Samsung ville jeg hellere købe end en af de to andre nævnte:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1514797891

Bedre specs (1600x1200 @ 85 Hz istedet for 75)... Jeg har i øvrigt set to af
dem "live". Den ene havde et (efter Samsung-standarder) perfekt billede, den
anden var lidt skæv i hjørnet og ude af focus i siderne... Men sådan er det
jo med billigt grej.

Mit råd: Køb Sony skærmen, du bliver gladere for den i længden,
Samsung-skærmene er heller ikke helt flade (som Sony - det er bare
lækkert...)!

- Kole

Fra : NPS

Dato : 18-02-01 20:16

Tak, for dit venlige svar og beskrivelse.

MVH

NPS

Fra : --* Edmundo *--

Dato : 21-02-01 15:51

"Kole" <thomsen@eatfish.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Øhh, jeg bruger en SyncMaster 900SL + på et Gullimot Geforce MXII kort og
det giver altså et perfekt billede, hvilket ikke bliver 2000,- bedre af en
Sony skærm.

Fint nok at I er Sony-fikserede, men der er altså en prisforskel som gør
noget, hvilket der skal, i min verden, mere til at retfærdiggøre end et helt
fladt billedrør.

Mvh.
Edm...

Fra : Tim hesthaven

Dato : 21-02-01 16:28

Min bror har en Samsung 900SL+ og selv har jeg en Sony G400. Jeg ville
ALDRIG bytte, heller ikke selvom jeg fik 2000 kr. oveni!!

Mvh
Tim

Fra : Kole

Dato : 21-02-01 18:42

> Min bror har en Samsung 900SL+ og selv har jeg en Sony G400. Jeg ville
> ALDRIG bytte, heller ikke selvom jeg fik 2000 kr. oveni!!

Heller ikke mig..!

Det er fint nok at du er tilfreds med dit billede.. Nu er det jo en
subjektiv vurdering du kommer med der... Så med mindre du kører 800x600
eller 1024x768, kan jeg ikke forestille mig at det er brugbart med et
GeForce kort oveni...

> helt

Nu er det jo ikke kun billedrørets krumning/mangel på samme... Sony er... En
livsstil... :)
- Pjat, jeg mener bare at man i længden bliver gladere for kvalitetsudstyr.
Hvis du lægger mærke til hvor tit folk har skrevet noget i nyhedsgrupperne
al'a: "Min kun et år gamle AOC skærm er uskarp" osv...

Derudover vil jeg dog mene at Samsung-skærmen er god til prisen :)

Mvh

Kole

Fra : --* Edmundo *--

Dato : 21-02-01 21:45

> [...]
> subjektiv vurdering du kommer med der... Så med mindre du kører 800x600
> eller 1024x768, kan jeg ikke forestille mig at det er brugbart med et

Tja, jeg kører 1600x1200 i 85 hz og billedet er altså fint, mit syn fejler
ikke noget *S*.

> Nu er det jo ikke kun billedrørets krumning/mangel på samme... Sony er...
En
> livsstil... :)

Enig (-: Mit Sony 100hz fjernsyn har da et godt billede, men der er altså
også andre der kan lave ordenlige fjernsyn, B&O f.eks., sådan er det også
med monitors.

> - Pjat, jeg mener bare at man i længden bliver gladere for
kvalitetsudstyr.

Ja, men her vil jeg også absolut placere Samsung. Sony er nok high-end,
Samsung mid-range og AOC f.eks low-end. At sammenligne en G400 med en 900SL+
er jo også at sammenligne æbler og bananer!

> Hvis du lægger mærke til hvor tit folk har skrevet noget i nyhedsgrupperne
> al'a: "Min kun et år gamle AOC skærm er uskarp" osv...

Jeg vil nu heller ikke placere en Samsung i samme katagori!

> Derudover vil jeg dog mene at Samsung-skærmen er god til prisen :)

Enig, det var også det der var min pointe, men jeg mener bare ikke at man
(seriøst) kan sammenligne to skærme med en prisforskel på kr. 2000,-

Mvh.

Edm...

Fra : Hans Pedersen

Dato : 18-02-01 23:19