Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikon D100, sær autofokus/udløser
Fra : Andreas Frøsting

Dato : 27-08-02 19:55

Høp,

Jeg har lige lejet et D100 en uge for at prøve det af.
Ideen er at jeg smutter i Østrig i morgen hvor det skal bruges
flittigt, men da jeg sad og prøvede de forskellige funktioner af her i
dag oplevede jeg noget lettere sært...

Normalt trykker man udløseren halvt ned for at stille fokus (med
mindre denne er sat til manuel selvf.) - men det her kamera er altså
begyndt at tage billeder når udløseren er halvt nede, ofte uden så
meget som at røre ved fokusen?

Det fatter jeg virkelig intet af... Jeg har prøvet at resette det (den
lille knap øverst under gummilappen), nulstille menuerne og hvad jeg
ellers har kunne læse mig til i manualen - uden held..

Er jeg gået glip af en eller anden suspekt feature jeg på en eller
anden har fået aktiveret?

Jeg ringer selvfølgelig til forhandleren i morgen og hører om det er
mig eller kameraet der er underlig, men da jeg også skal afsted i
morgen, kunne det jo være nogen herinde kendte til situationen?

--
//andreas
http://phpwizard.dk

Fra : Andreas Frøsting

Dato : 28-08-02 10:52

>Jeg ringer selvfølgelig til forhandleren i morgen og hører om det er
>mig eller kameraet der er underlig, men da jeg også skal afsted i
>morgen, kunne det jo være nogen herinde kendte til situationen?

Det var kameraet og ikke mig der var underligt - forhandleren stak mig
et D1x istedet til samme pris, så det må siges at være perfekt service
:)

--
//andreas
http://phpwizard.dk

Fra : \(4690\) Claus Smith

Dato : 28-08-02 11:52

Så er du da godt rustet til ferien..D1x er et dejligt kamera. Har selv haft
fornøjelsen af at lege med et..man er vel Nikon-fan :)

Claus Smith - Pigefotografen

www.pigefotografen.dk
www.modellerne.dk

Fra : Klaus Madsen

Dato : 28-08-02 21:26

Hvor kan man leje et D-100 og hvad koster det ?

Mvh. Klaus
Webdesign, DtP & undervisning
www.grafreaks.dk

Fra : Andreas Frøsting

Dato : 29-08-02 06:16

>Hvor kan man leje et D-100 og hvad koster det ?

www.goecker.dk -> Prof -> Udlejning :)

....servicen kan jeg i hvert fald ikke klage over, men du skal nok
vente et par dage, noget siger mig deres D100 er til rep ;)

--
//andreas
http://phpwizard.dk

Fra : Hans Kruse

Dato : 29-08-02 19:45

Nogle hampre priser - det er jo dyrere end at leje en bil til 10x prisen!
Mvh, Hans